|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Her i huset vil jeg si vi gjør lik mye egentlig. Vi henter/leverer i bhg annenhver gang, vi deler likt på hjemme med sykt barn, vi bytter på legging, jeg tar stort sett klesvask mens mannen stort sett tar oppvaskmaskina. Jeg rydder flater mens mannen er flinkere til kildesortering og søppelhåndtering osv osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Samma her.
![]() |
#3 |
Drømmer
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Bursdagsgaver,kalendergaver og julegaver står jeg for, handling står stort sett mannen for. Når vi skal på ferie pakker jeg klær til meg og poden, mannen tar ansavar for medisiner og andre ting som skal med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Det er nok jeg som er planleggingsminister og organisatoren hjemme hos også. Jeg liker det, han er glad han slipper.
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Vi fordeler det litt etter hva vi liker. Jeg liker å handle og spesielt gaver og jeg liker å følge Mazungen. Jeg følger stort sett opp sjakken, mens han tar mere av TaeKwondo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Det er omtrent sånn hos oss også, vi har absolutt jevn fordeling av husarbeid, barn og slikt ellers, men det er jeg som planlegger og organiserer. Han har blitt litt bedre med årene, men ikke veldig mye |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Vi deler på det; den som har det travlest slipper, den som er mest tilgjengelig trår til.
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Han kan være med på planlegging, men da har jeg oftest sagt "bør vi ikke tenke på bursdagen(eller whatever) som er snart siden du skal bort i morgen og jeg jobbe over på torsdag og dermed ikke har så god tid" f.eks. Altså etter at jeg har initiert samtalen. Han fulgte opp poden på svømmekurs, mens det var jeg som sa "om poden skal på svømmekurs så går fristen for påmelding ut i morgen". Slike ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Kjenner det igjen Vixen. Men jeg har de senere år satt ned foten og forlangt at han er med mer på planlegging og logistikken. Og sakte men sikkert tar han mer ansvar, heldigvis. I år var første året han selv kom på at vi må handle inn til julekalenderen.
![]() |
#10 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Signerer bare hele innlegget ditt jeg....
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Når det kommer til henting/levering, hjemme med syke barn og legging, er vi ganske gjennomførte på annenhver gang.
![]() |
#12 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Det er vel jeg som tar mest av planleggingen, men først og fremst fordi jeg har mer behov for planer og system. Han er flinkere til å ta ting på sparket, men kan helt fint ta ansvar for pakking og ordning. Når han slipper til...
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Nå er ikke vi gift lenger, men jeg kjenner meg godt igjen i det Vixen skriver. Nå gjør jeg visst alt.
![]() |
#14 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Her er det nok jeg som er organisatoren ja. Dessverre.
![]() |
#15 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg var statsminister før jeg ble skilt. Mannen min ville ikke gjøre noe, han ville ikke ha så mye ansvar og han klagde iblant på avgjørelser jeg tok. Så ble jeg skilt.
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg er både planlegger, organisator, logistikk-og gjennomføringansvarlig. Mannen er bare hjemme i helgene, og har ikke lappen, så da er det greiest at jeg fikser i helgene også. Men han er jo med når han er hjemme, og han er flink til å komme på ideer til ting vi kan gjøre i helgene. Når det gjelder organisering av ungene er det naturlig nok (siden jeg fikser resten av uka) jeg som har oversikten, mest kontakt med andre foreldre, vet hvem det er lurt å ringe for å organisere samkjøring osv, så jeg tar den biten når han er hjemme også. Og det er jo unektelig mer praktisk at vi handler sammen/jeg handler enn å sende han ut med buss og tog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Den som begynner på jobb sist leverer i barnehagen, og den som er ferdig først henter.
![]() |
#18 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Samme her, og det irriterer meg grenseløst. Det er jeg som må planlegge, forberede og gjennomføre bursdager og andre merkedager, planlegge og lage maten til f.eks nyttårsaften (Han er kokk, så han burde kanskje klare det?
![]() |
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg klagde min nød til en mannlig kollega seinest idag. han mente at "sånn er menn" - Jeg synes det er en sjeldent dårlig unnskyldning iallefall.
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg er nok ansvarlig for bursdagsgavehandling med mindre jeg delegerer. Jeg er ansvarlig for matlaging og handling og adventskalenderen. Gaver til jul faller også mest på meg.
![]() |
|
|