Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tatovering - tekst

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-12, 22:39   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tatovering - tekst

Har du eller vet du om noen som har tatovert tekst, som du synes er fin? I såfall hva, og hvor på kroppen?

Sitter selv å sonderer, og tenker muligens å ta steget ut... muligens. Har tenkt på det i årevis. Må bare falle for den riktige først. Tenker på tekst/sitat eller event liten fin annen tatovering. Vil ta den et sted på kroppen hvor den kan skjules, eller ikke er synlig hele tiden.

Er nyskjerring på om noen her har kommentarer...

Gammel 06-12-12, 22:45   #2
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: tatovering - tekst

Søsteren min har Ave Maria (katolsk bønn) tatovert inn på armen (under på underarmen). Syns den er fin, selv om jeg selv er ateist, den er meget pent tatovert med liten og perfekt skrevet tekst. Det er viktig når man velger å tatovere inn bokstaver, hvis det blir skeivt eller ujevnt blir det bare fælt.

Gammel 06-12-12, 23:00   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker tatoverte ord. Det er stort sett veldig vakkert.
Sjefen min har en latinsk setning tatovert på innsiden av overarmen. Lett å skjule og lett å vise fram litt av.
Det ser veldig pent ut. Men nå husker jeg ikke for mitt bare liv hva setningen betød.

Gammel 06-12-12, 23:09   #4
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

En som tidligere jobbet med min samboer har et utdrag fra "The road not taken" tatovert på ryggen. Jeg synes den er superflott.

Two roads diverged in a wood, and I— I took the one less traveled by, And that has made all the difference.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 23:16   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ein får vera som ein er når ein ikkje vart som ein skulle.
Live. Laugh. Love.

Gammel 07-12-12, 00:46   #6
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes teksttatoveringer er (stort sett) veldig fine, og ofte dype og meningsfulle. Jeg har litt lyst på en selv, men jeg feiger ut. Og så har jeg ikke ått bestemt meg for hva jeg ville hatt.

Jeg har sett flere fine. Samboeren har en på hele innsiden av underarmen, i en font som er litt spesiell og nesten uleselig, og på et språk som bare finnes i en bokserie. Men jeg liker den! Veldig synlig, da, så det er ikke plasseringen du velger hvis du er ute etter noe som lett kan skjules.
Ei venninne har på oversiden av foten, buet på tvers. Og på den andre foten har hun langsmed utiden av foten. Begge deler er veldig fint, synes jeg. Jeg har egentlig sansen for tatoveringer på føttene.

Nesten sånn, bare på andre foten. Fra innsiden oppe, og ned mot lilletåen. Jeg liker den, og kunne egentlig tenke meg noe på samme sted.

Og nesten sånn.

Bilder lånt fra Contrariwise, en blogg som har masse bilder av fine og mindre fine tatoveringer basert på bl.a. litteratur og musikk.

Sist redigert av Nyx : 07-12-12 kl 00:54.
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 01:23   #7
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes også det er veldig fint med tatoveringer rundt håndledd og ankler, blir på en måte som armbånd/fotlenke, og kan skjules med en klokke eller en sokk. Det kan kombineres med teksttatovering:

Hvis du bildegoogler 'literary tattoos' eller 'text tattoos' så finner du en hel masse bilder å hente inspirasjon fra! Både om plassering og om hvilke fonter du foretrekker.

Sist redigert av Nyx : 07-12-12 kl 01:35.
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 10:42   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tatovering - tekst

Takk for gode innspill. Tenkte i mange år at det måtte bli et spesielt symbol, men har siste år hellet mer mot tekst. Har sett noen med et lite hjerte i nakken el bak øret. også fint. og såg en som hadde svale, også fin. jeg vil ha det fint og litt diskret, ikke for søtt. Noe stor tatoveringer blir det iallefall ikke.

Gammel 07-12-12, 11:06   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har tre svaler på håndleddet, veldig fornøyd, veldig synlig og det skal jeg innrømme «plager» meg litt i enkelte settinger. De kunne med fordel ha vært plassert 5cm lenger opp på armen. Men samtidig, de er ikke synlige når jeg har på langermet genser eller skjorte, så det er mange som ikke har lagt merke til de i det hele tatt og her snakker vi om personer jeg nesten ser daglig. Tok de i sommer.

Gammel 07-12-12, 11:08   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også lyst på en eller annen tekst greie. Eller forbokstavene til gutta mine.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 15:43   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er den beste jeg har sett!

Så dumt at det ikke er jeg som har kommet på den.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Inspirasjon.jpg (69,2 KB, 57 visninger)
Gammel 07-12-12, 16:20   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Life is no Nintendo game.

Gammel 08-12-12, 00:08   #13
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Å..høres fint ut. Bilde Fløyel ?

Gammel 08-12-12, 01:10   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg måtte ha ett minne fra Miami Ink.

James Hamilton tatoverte meg, den er tegnet Yoji.
Den er litt rødlig her, bildet er tatt umiddelbart etter at jeg forlot stolen.

Sist redigert av Fløyel : 08-12-12 kl 02:17.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 01:32   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Jeg har veldig lyst på en ankel tatovering, gjerne med litt tekst, feminin. Veldig lyst på farger, jeg har kun 1 farget tatovering, men veldig dus.
Jeg føler vel at kors blir veldig feil på meg, men en sammensetning av lenken, ett eller annet som dingler ned på vristen og teksten flettet
inn i lenken rundt foten.

"what goes around, comes around"

En nøkkel kanskje, uten hjerter..

Sist redigert av Fløyel : 08-12-12 kl 01:52.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 01:54   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Se her ja, en eller annen variant av noe slikt, men ikke så stort og brutalt.

Når man begynner å lete etter en stil/piece, så ser man jo at det man har lyst på
er ikke veldig unikt..

Gammel 08-12-12, 09:00   #17
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to teksttatoveringer. Den som betyr mest for meg har jeg på overarmen, og det er et Bob Dylan-sitat: Freedom just around the corner for you.

Jeg tok den da vi skjønte at nå kom vi straks til å få et barn (vi hadde ventet lenge på å adoptere). Vi hadde ventet så mange år på å bli foreldre, og lenge hadde jeg følt meg nærmest fanget i situasjonen. Da vi så at tildeling faktisk nærmet seg fikk jeg tatt den, og jeg synes den er et veldig fint minne.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 09:01   #18
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Den andre er denne.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg dansa.JPG (164,7 KB, 41 visninger)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 09:35   #19
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har veldig lyst på "refuse to sink" på håndleddet

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 09:39   #20
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (35,1 KB, 26 visninger)
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.