|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Spinnoff: I gode og onde dagerEtter den mye omtalte ordførersaken lurer jeg på hvordan dere oppfatter forpliktelser og eksteskapsløfter.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Spinnoff: I gode og onde dagerAkkurat hvor grensen går, er jeg neimen ikke sikker på, men den går et sted før den type oppførsel som er vist i den saken du nevner.
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Spinnoff: I gode og onde dagerJeg veit ikke, og finner forhåpentlig aldri ut, hvor langt jeg er villig til å strekke meg for ekteskapet mitt.
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Spinnoff: I gode og onde dagerHvis jeg kan tillate meg å være helt, helt personlig og si min ærlige mening så tror jeg ordføreren er en manipulerende usling som ikke har vært særlig snill med kona si. I et likverdig forhold med god maktbalanse blir man ikke stående ved sin manns side etter de skypemeldingene. Jeg syns det er rart at hun fortsatt er så overbevist om at ingenting har skjedd mellom mannen og jenta etter alt som har kommet frem. Jeg kan ikke forstå annet enn at hun har blitt trykket ned i gjørma av mannen sin.
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Spinnoff: I gode og onde dagerI ordførersaken skjønner jeg ikke at konen kan bli. Jeg skjønner ikke at hun klarer å se på mannen sin og tenke at hun skal støtte ham igjennom alt som skjer framover.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: I gode og onde dagerDette har jeg tenkt en hel del på i forbindelse med denne saken og jeg må innrømme at dette gjør meg litt nysgjerrig. Hva er det ved dette forholdet som gjør at hun blir?
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Spinnoff: I gode og onde dagerOvergrep mot barn hadde selvsagt vært en soleklar grunn for å løpe unna. Et sidesprang skulle jeg nok forsøkt å leve med (om det var/ble avsluttet), men mange hadde nok vært verre. Tror jeg. Løgn og bedrag i denne skalaen hadde uansett fått ham til å fremstå som en fremmed for meg, og jeg hadde brutt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Spinnoff: I gode og onde dager
Og akkurat den biten skjønner jeg litt også. Ikke for å beskytte sin mann, men for å beskytte seg selv.
![]() |
#9 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Jeg også. Slike avgjørelser er uansett best å ta når en får ting litt på avstand.
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Spinnoff: I gode og onde dagerDet må være en fryktelig følelse når alt bare rakner og de verste ting man kan tenke seg egentlig er enda verre. Det kan ikke være spesielt lett å være rasjonell eller vite hva som er lurt å gjøre. Det å avvise alt som usant er sikkert en ganske normal mental reaksjon og sjelelig forsvarsmekanisme. Jeg ville iallefall hatt et sterkt driv for at ting skulle bli normalt og som før.
![]() |
#11 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: I gode og onde dagerJeg tror det er flere enn oss som har tenkt på dette. Gikk inn for å gjøre et google-søk, og da jeg skrev inn Rune Øygard kommer "kone" opp som første forslag.
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnoff: I gode og onde dagerJeg skjønner heller ikke at hun blir. Når jeg leste i dommen om hvordan han hadde oppført seg overfor både jenta og de to han hadde hatt forhold til de siste årene ( og hvordan han ahdde snakket om kona til de andre han hadde hatt et forhold til), tenkte jeg at hun nok er mørnet gjennom et langt samliv og at hun har blitt hersketeknikket med i mange, mange år.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinnoff: I gode og onde dagerMen hva vet vi om hva hun har visst?
![]() |
#14 |
Tidsklemma
|
Jeg tror det må ligge noe her.
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
Dette tror jeg er ved kjernen av dette.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Borte
|
Det er det jeg også tenker.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Det er ikke et spørsmål jeg har noe definert svar på. Det finnes ingen liste eller skala som viser at "disse tingene er OK, men der går grensen". Men forpliktelsen jeg føler er i alle fall helt avhengig av at den er gjensidig. Hvis ikke han føler (og viser) forpliktelse overfor meg og forholdet vårt, ville jeg ikke føle meg bundet av noen forpliktelse på min side.
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
1) Jeg tror det fordi det hun (kona) faktisk har måttet tåle, er så hinsides stygt og brutalt å utsette noen for at jeg ikke klarer å forestille meg noen annen årsak enn at hun må være veldig kuet/hjernevasket til å tro at de er hennes plikt som snill kone å stå ved hans side gjennom noe slik.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
Kloke skilpadda! Der sa du akkurat det jeg også tenker. Det er den tilsynelatende fullstendige mangelen på gjensidighet og det totalet sviket jeg reagerer på her. Han er indignert uskyldig samtidig som skype-loggen taler sitt ganske tydelige språk. Konen sa jo at hun ikke hadde kjent til innholdet i den loggen, og at det var "ikke-akseptabelt".
![]() |
![]() |
![]() |
|
|