|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Jeg har endelig fått time hos optiker for å få byttet brillene mine. De jeg har nå fikk jeg i 2001, så jeg er helt ute av det når det gjelder briller.
![]() |
#2 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?I følge min treåring har jeg kjøpt store briller som er lange. (Mine forrige var fra 1999, gitt.) Jeg synes det er skikkelig vanskelig å velge briller, så jeg stoler ganske mye på de som jobber hos optikeren. Denne gangen ble det slike briller som "alle" har for tida, litt større, med halvkraftig plastinnfatning.
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Jeg syns det er kjempevanskelig å finne briller jeg liker, så jeg nærmest gifter meg med innfatningen når jeg finner en jeg faller for.
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Huff, ja. Briller koster jo blod. Det er derfor jeg har ventet så lenge med å oppgradere mine. De har vært knekt i årevis og har helt feil styrke.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Jeg har nok dratt til specsavers og kjøpt ett par litt nøytrale og ett par litt kraftige.
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?
Takk for at du sa det.
![]() |
#7 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Alt er "inn"!
![]() |
#9 |
bits and pieces
|
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Jeg tenkte ikke mote i det hele tatt når jeg skulle finne briller, men brillebutikken har vel inne det som er i skuddet uansett så litt mote ble det sikkert likevel.
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Det var fine, Star.
![]() |
#11 |
bits and pieces
|
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Glassene kosta vel like mye som brillen mener jeg (3000,- for brillen og det samme for begge glassene). Men da valgte jeg tynne glass og typen som var mest ripesikker. Har -3,75 mener jeg på begge øyne pluss korrigering for skjeve hornhinner.
![]() |
![]() |
#12 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?5500 kosta mine. Det er gode glass for jeg er veldig nærsynt. De er brunspettet på utsida, og petrolfarga (lys petrol) inn mot øynene, men man ser den fargen litt diskret, så de er knallfine å sminke seg med både brune og grunnskole og petrol farger med. Formen er litt store glass, slik det er moderne nå.
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Jeg betalte 2000 for mine briller inkl glass.
![]() |
#14 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Det blir dyrere om du skal ha korrigering for skjeve hornhinner, men jeg har ulik styrke på brilleglassene og all slags tillegg for å få gode briller uten at jeg ble ruinert.
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Var nettopp hos optiker, fant meg brikker og fikk pris - 5000 kr med studentrabatt.
![]() |
#16 |
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
![]() Sv: [Hjelp!] Hva er fint innen briller for tiden?Jeg har nettopp bestilt nye briller, benyttet meg av 2 for 1 på Brilleland før jul. En innfatning fra Marc by Marc Jacobs, ganske store, men smale i innfatningen likevel. Den andre er et par mindre, firkanta fra Moods of Norway. Betaler vel 6000,- for begge parene inkl. ripesikre glass på begge, og platinaglass (hva nå enn det betyr) på det ene paret, god pris for to fine briller. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|