|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Frøkna og jeg skal på todagers jentetur til Oslo i vinterferien. Vi skal bo på hotell, for det er kult.
![]() |
#2 |
koko
|
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Rica Holberg er koselig synes jeg, har bodd der flere ganger. Det er sentralt i massevis, tar dere etpar minutter til Karl Johan. Koselig kafé like ved, og både 7eleven og Deli de Luca utenfor døra.
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Utfra sentralt-kriteriene må du i hvert fall droppe Expo, Økern, Mastemyr og Holmenkollen park.
![]() |
#4 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?
Der hadde jeg min første sommerjobb, som koldtjomfru.
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Jeg pleier å bo på Gyldenløve, ligger midt i Bogstadveien. Grunnen til at jeg bor der er fordi jeg skal noe i Sporveisgata. Men uansett, helt kurant hotell og det er sentralt nok i alle fall.
![]() |
#6 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Royal Christiania har basseng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Har tatt utgangspuinkt i de jeg kjenner til (jeg er sær på om jeg synes strøkene er bra eller ei):
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Comfort Hotel Børsparken - Kjipt strøk, men jeg har hørt fra mange at det er et veldig hyggelig hotell. Men er du ikke kjent i Oslo er det kanskje ikke så hyggelig å bo her.
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Takk for mange tips! Jeg kjenner til Royal Christiania og hadde nok valgt deg hvis det ikke hadde vært under oppussing - men jeg er usikker på hva oppussing innebærer, så ...
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Nå har jeg gått rundt hele christiania, og det er ingen oppussing som er synlig utenfra i allefall. Jeg sitter daglig vis a vis hotellet, og det er heller ikke noe bråk som er hørbart på utsiden. Uten at det betyr at det ikke bråker inne. Hvis det er det hotellet du aller helst vil bo på hadde jeg ringt dem og hørt hvor mye pes oppussingen er for gjestene. Det er det eneste av hotellene jeg uforbeholdent kan anbefale basert på erfaring. Den tidligere jobben min hadde en avtale med dem.
![]() |
#12 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Jeg gikk for Royal Christiania - et ser ut til at det dreier seg om oppussing av enkeltstående rom, og jeg satser på at det ikke berører oss siden vi neppe blir å være mye på rommet på dagtid.
![]() |
#13 |
heimføing
|
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Rica G20 er mitt favoritthotell. Nytt og fint. Spes med vindu fra golv til tak, særlig om dere får et rom oppe i hjørnet (buet vegg). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Jeg trives godt på Royal Christiania. Sentral beliggenhet, også har de veldig god frokost. Jeg var der senest nå sist helg. Jeg så ingen tegn til oppussing da.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Jentetur til Oslo - hvilket hotell?Jeg har bodd på Gyldenløve for mange år siden. Da var det halvveis bare, rimelig dog.
![]() |
#16 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Mannen min og jeg skal dit i helgen, så kan avgi rapport
![]() |
#17 |
Rastløs dagdrømmer
|
Vi fikk ved en feil tildelt et rom som sto for tur til å bli oppusset og visstnok ikke skulle vært utleid der en gang. Da vi klagde på romtemperatur i ettertid, fikk vi ny, gratis overnatting i suite med balkong og flott utsikt. Nå sist helg fikk vi tilbud om å bytte rom halvveis i oppholdet fordi vi hadde litt dåtrlig nettilgang på rommet. Det er med andre ord ingen ting å si på servicen heller.
![]() |
#18 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Enig. Nytt, fint og flott beliggenhet for den type bybesøk.
![]() |
|
|