Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Helgeshaining 1-2-3!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-13, 15:10   #1
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Helgeshaining 1-2-3!

Jeg må rykke rumpa opp fra stolen! Noen flere?

Jeg skal:

1. Innom vaskerommet, flytte en vask inn i tørketrommelen og sette på en ny.
2. Støvsuge 1. etasje.
3. Støvsuge 2. etasje.
4. Støvsuge 3. etasje

5. Sette pizzadeig
6. Tørke støv og vaske 2. etasje om jeg rekker.

Let´s go!

Sist redigert av Heilo : 18-01-13 kl 17:00. Årsak: Jeg er i gang!
Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 15:12   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helgeshaining 1-2-3!

Jeg fikset litt i går og har outsourcet resten til tiåring. Vi skal ha hotell i helgen med to ekstra tiåringer fra i ettermiddag til søndag, så litt matlaging og oppvarting blir det vel utover kvelden.

Egentlig skulle jeg bare heie litt på deg sånn at du får "ræva i gir"!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 15:15   #3
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Denne trengte jeg. Jeg skal:

1. Rydde ut av tørketrommel, dytte inni tørketrommel og vaskemaskin. Ferdig!
2. Vaske badet. Ferdig!
3. Støvsuge gangen. Ferdig!
4. Rydde og vaske kjøkken og stue.
5. Steke foccaicaen Ferdig!
6. Lage lasange.
7. Dekke fint bord.

Dette skal fikses før 1800 så jeg MÅ komme igang.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen

Sist redigert av Frøy : 18-01-13 kl 16:22.
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 15:16   #4
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal:
bake kaker og stelle i stand til barnebursdag for 7-åringen i morgen (19 barn), og når den er unnagjort skal jeg stelle i stand til familiefeiring på søndag. (14 stk).
Mellom de to har jeg tenkt til å drikke vin.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 15:26   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal

1. Jobbe en time til
2. Trene
3. Dra hjem og lage middag
4. Grovrydde stuen og kjøkkenet
5. Sette på en klesvask
6. Åpne en flaske vin

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 15:29   #6
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

:lister meg stille ut av denne tråden igjen, og nekter å se på alt rotet i stua:

Gammel 18-01-13, 15:37   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heeey, man er da selvfølgelig på jobb! :god samvittighet:

Jeg har ellers god erfaring med å utsette rydding og vask (og stryking av buunadskjorter) til etter at jeg har drukket ca. halvannet glass vin. Det blir morsommere, og kravene senkes.

Gammel 18-01-13, 15:39   #8
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg har heimekontor i dag og har lurt meg til å ta av sengkle på alle sengar, sett på ei vaskemaskin og tømt oppvaskmaskina. Og teke ein utvida lunsjpause for ein times jogge-/gåtur i sola. Herleg!

Eg skal:

1. Legge på reine sengkle
  2. Tømme tørketrommelen
  3. Fylle trommelen på nytt med det som er i vaskemaskina no
  4. Legge saman alle tørre kle
  5. Få femtenåringen til å vaske begge bad (tek riktignok lenger tid enn å gjere det sjølv, men sånn er det)
  6. Svusje over med ein støvklut der det er mest kritisk
  7. Få mann eller femtenåring til å støvsuge golva

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 15:45   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir med!
Jeg skal:
1. i butikken for å handle
2. hente pakke i post-i-butikk. (annen butikk).
3. støvsuge gang,
4. støvsuge stue
5. støvsuge kjøkken
6. støvsuge trappene
7. svusje støv
8. Lage deilig mat til i kveld.

Også har jeg allede jobbet masse og trent en time med PT.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 16:10   #10
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har rydda kjøkkenet.

Skal
-støvsuge golv Ferdig
-flytte piano fra gjesterom til gang Ferdig
-vaske bad Det blir visst i morgen
-vaske lilledoen Ferdig
-rydde spisebordet Ferdig
-stryke bursdagsklær og pakke inn gaver Ferdig
-lage pizza Ferdig

Skal gjøre så mye jeg rekker innen kl. 19. Da er det pizza og helg, og jeg skal sløve i sofaen og strikke resten av kvelden.

Godt fornøyd, jeg fikk gjort det meste (med litt hjelp).
Takk for "kampen"!

Sist redigert av mina : 18-01-13 kl 18:48.
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 17:00   #11
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kommet meg et godt stykke på vei. Skal i gang med punkt 5 og vurderer seriøst å droppe punkt 6 og heller sette meg i sofaen med strikketøyet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 17:11   #12
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

:lister meg stille ut av denne tråden igjen, og nekter å se på alt rotet i stua:

Jeg er også veldig der akkurat nå. Energi, kom til meg. :lei av å være syk:

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 17:11   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vaske over kjøkkenbenker og ta oppvask - Check
Rydde stue og spisestue - check
Rydde gang - check
Moppe gulver - check
Sette på en ladning klesvask - check
Rydde badet - check (dvs mannen tok det )
Lage taco til bursdagsbarnet - check

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Sist redigert av Fibi : 18-01-13 kl 19:39.
Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 17:36   #14
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi får besøk i morgon - av folk som skal ta bilde av huset vårt og interiør (nei, skal ikkje selge altså). Så her må eg gjere noko alvorlig!

1. Vaske golv i gang og grovkjøkken
  2. Støvsuge alle golv
  3. Vaske to bad
  4. Rydde papir og dill
  5. Få ungane til å rydde golva på sine rom
  6. Tømme papir- og plastsøppel
  7. Sette på oppvaskmaskin og vaske panner og fjøler
  8. Brette kle, legge på plass
  9. Sette på maskin med kle

Gammel 18-01-13, 17:55   #15
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er planen å få vasket så mye klær som mulig idag. Så tar vi resten av shiningen gjennom helga. Alt må være rydda t søndag, for da skal vi intervjuet ei som kanskje skal starte å vaske for oss. Litt greit at der ser ok ut da

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 17:56   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg blir med!
Jeg skal:
1. i butikken for å handle
2. hente pakke i post-i-butikk. (annen butikk).
3. støvsuge gang,
4. støvsuge stue
5. støvsuge kjøkken
6. støvsuge trappene
7. svusje støv

8. Lage deilig mat til i kveld.

Også har jeg allede jobbet masse og trent en time med PT.

Dæven, jeg er effektiv.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 17:57   #17
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk for at du startet tråden, da fikk jeg hengt opp klesvasken.

Jeg tror jeg må krype til korset og ha daglige, overkommelige lister for å få litt orden i sysakene. Jeg glemmer rett og slett for mye til å "ha det i bakhodet" lenger.

Gammel 18-01-13, 17:58   #18
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Wow, pøbel, det kaller jeg effektivt.

Gammel 18-01-13, 18:00   #19
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Dæven, jeg er effektiv.

Jeg er imponert!

Gammel 18-01-13, 18:10   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huset er ryddet, sengetøyet er tatt av, søppel er båret ut, vaskehjelpen har vasket og shinet, vaskemaskinen jobber og jeg bretter etterhvert som jeg tar det ut av tørketrommelen.

Det som står igjen er å lage fredagspizza på den nye stenplaten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.