|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Noen som har tatt toget der og kan si noe om kvaliteten på maten der?
![]() |
![]() |
#2 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Ja. Ja. Ja.
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Så utrolig bra! Vi gleder oss veldig vi også. Mye bedre å ta toget enn å kjøre 14 timer med små barn. Og særlig når det er en kortkorttur.
![]() |
![]() |
#4 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Ta med mat. VOND og hinsides dyrt. Uff.
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?
![]() |
![]() |
#6 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Det er ikke den strekka vi bruker å reise, men erfaringen med familievogn Trondheim-Oslo er at det varierer etter om togsettet er gammelt eller nytt. På de nyeste togene er lekerommet kult, det er veldig god plass etc., mens på de eldre togene er lekerommene gjerne ganske crap (type lite rom med tv-skjerm som ikke funker og ingen leker utover et par puteaktige puffer) og setene noe mindre fancy. Men det er helt greit, liksom.
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Den fantes. Ser jo ikke værst ut dette?
![]() |
![]() |
#9 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Ja, du kan jo tro... Microbølgeovn lenge leve. Pling!
![]() |
#10 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Maten på toget er virkelig sørgelig. Calzone høres f.eks kanskje godt ut på menyen, men den er seig, smakløs, og overpriset. Jeg anbefaler virkelig at dere tar med dere noe som kan spises som lunsj. For eksempel kylingsalat, kalde karbonader, laks og eggerøre eller liknende.
![]() |
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Eg har tatt toget det strekket fleire gonger og har slutta å kjøpe mat der. Maten blir varma i microbølgeovn og kvaliteten er deretter. I tillegg er mi erfaring at det er vanskeleg å få sitteplass i restaurantvogna. Det er 3-4 bord der, og sidan det ikkje er lov å ta med alkohol ut av restaurantvogna, er dei opptatt av -tja- er eg lite politisk korrekt viss eg seier den typen mennesker som sitt og drikk øl på formiddagen på toget?
![]() |
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Da blir det vansert matpakkesmøring i morgen. Termospøler kanskje?
![]() |
![]() |
#13 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Ut fra opplysningene dine antar jeg dere skal på tog av type 7 i følge denne siden: http://tog.yzi.me/#anker_50 Da er det de nye familievognene. De med klatrestativ. Mine unger elsket i alle fall dette rommet. Filmer har de også. Det er strømuttak ved alle seter.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Tok tog fra Stavanger til Kristiansand første helgen i januar og satt i familievognen. Den vognen hadde eget "lekeland" med tunneler, puter, stiger og film. Barna storkoste seg!
![]() |
#15 |
can-jur
|
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Å! Håper vi får sånt tog med lekeland. Det hadde vært perfekt.
![]() |
![]() |
#16 |
bits and pieces
|
Og mine syntes lekerommet på de gamle togene var mye bedre enn det stusselige på de nye.
![]() |
![]() |
#17 |
Kom ut av tellinga.
|
Det er tre ulike. De aller eldste vognsettene hadde ganske kult lekerom med muligheter for å klatre (to ulike typer - det ene stort med madrass på gulvet, mens det andre var mindre). Denne typen vogn hadde egne kupeer for vogn og rullestol. Jeg tror ikke disse vognene er i regelmessig bruk lenger.
![]() |
#18 |
bits and pieces
|
Aha, det var den kjedelige vi fikk sist da. For det var bare et lite rom med en TV nemlig. Og så var det et gammelt vognsett vi fikk oppover skjønner jeg.
![]() |
![]() |
#19 |
can-jur
|
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?Vi hadde en fantastisk tur nedover. Flott vogn. Mat hadde vi med og det tror jeg var greit. Vi gleder oss til hjemturen i morgen.
![]() |
![]() |
#20 |
can-jur
|
![]() Sv: Matservering på toget fra Oslo til Stavanger?27 timer på tog og vi kan melde om at dette gjør vi gjerne igjen.
![]() |
![]() |
|
|