Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stekepanne nede for telling

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-13, 16:19   #1
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Stekepanne nede for telling

Jeg har en i utgangspunktet, synes jeg, svært god stekepanne som plutselig oppfører seg helt motsatt av det den gjorde før; alt setter seg fast når jeg bruker den, selv på nokså lav temperatur. Den er nærmest ubrukelig. Hvorfor skjer dette, og er det noe jeg kan gjøre for at den skal bli seg selv igjen? Nevner at det er snakk om en panne av typen BEKA Chef Eco Logic som er omtrent ett år gammel.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 16:37   #2
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stekepanne nede for telling

Jeg fikk anbefalt å koke opp vann med oppvaskmiddel oppi. Da ble vår bedre.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 18:12   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har en i utgangspunktet, synes jeg, svært god stekepanne som plutselig oppfører seg helt motsatt av det den gjorde før; alt setter seg fast når jeg bruker den, selv på nokså lav temperatur. Den er nærmest ubrukelig. Hvorfor skjer dette, og er det noe jeg kan gjøre for at den skal bli seg selv igjen? Nevner at det er snakk om en panne av typen BEKA Chef Eco Logic som er omtrent ett år gammel.

Har samme stekepanne. Den var veldig god i ca ett år, nå setter alt seg fast. Jeg har tatt vare på instruksjonene som fulgte med, men finner ingen tips eller forklaring der.

Denne pannen var vel ikke teflon, men et nytt belegg som skulle tåle alt og sitte lenge?

Kamp, mener du Zalo type eller vaskemiddel for oppvaskmaskin?

Gammel 28-01-13, 18:14   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middel for oppvaskmaskin.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 18:49   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Middel for oppvaskmaskin.

Altså koke opp i panna samen med vann? Og hvor mye middel?

Og så rart at du, LoneLone, har opplevd nøyaktig det samme etter nøyaktig like lang tid med same panne, jeg tror muligens jeg skal henvende meg til produsenten.

Gammel 28-01-13, 20:10   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fyll på litt vann, så mye at du ikke trenger å være redd for at det koker tørrt, jeg har et tynnt lag pulver over hele bunnen så får det koke litt (så lenge som man syns det trengs, maks 10 miniutter , tenker jeg, men ikke noe farlig om det står lenger, bare du ikke glemmer det så at det koker tørrt). Når jeg tar den av så bruker jeg oppvaskkost i blandingen i vasken.

Gammel 29-01-13, 08:04   #7
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Jeg tror produsenten har 3 års garanti på denne stekepannen; alle panner med kjeramisk slippbelegg fra Beka.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 09:21   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bra med tips.
Vi har også en dyr stekepanne hvor særlig eggesteking setter seg fast til en hinne sånn at omeletter og stekt egg ikke blir skikkelig stekt.
Den funker greit ellers stort sett men det er et slags belegg som ikke går vekk etter vask..
Har kjøpt egen stekepanne til pannekakesteking og den blir oftere og oftere brukt til andre ting også...

Gammel 30-01-13, 12:32   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Gårsdagens omelett ble perfekt! Takk for supert tips, Pelen, stekepanna ble så god som ny.

Gammel 30-01-13, 12:35   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips, Pelen. Det skal jeg teste ut.

Vi trodde bare vi måtte innfinne oss med at stekepanner har maks 2 års levetid uansett hvor dyre de var. Vi har nemlig sluttet å kjøpe de aller dyreste på grunn av dette problemet.

Gammel 30-01-13, 20:39   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Bra at det hjalp! Gjør det jevnlig, jeg gjør det hver gang jeg syns at det har stekt fast, det viktige er at den alltid blir helt ren etter bruk så at man ikke brenner det fast enda mer nesten gang.

Gammel 30-01-13, 21:32   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk, Pelen.
Dette testet jeg ut nå og stekepannen er nå gullende ren og nesten som ny faktisk.

Gammel 30-01-13, 21:46   #13
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Oi, dette skal jeg jammen teste ut.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.