Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvor mange bøker leser du samtidig?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-13, 23:16   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange bøker leser du samtidig?

Jeg har stort sett prøvd å ta en og en bok, men i det siste har jeg lest endel bøker parallellt.

Akkurat nå har jeg Unni Lindell på lydbok til og fra jobb, Linda Olssons siste bok i sekken, tilfelle lydboka svikter og jeg skal akkurat til å begynne på den siste i trilogien Fifty Shades hjemme på kvelden. I tillegg så leser jeg teskjekjerringa for mellomste og er akkurat ferdig med Doktor Proktor og det store gullrøveriet for eldstemann (for yngste er det en avsluttende bok hver kveld). I tillegg så har jeg veldig lyst til å begynne å lese i den siste boken fra bokklubben av Mary Higgins Clark, jeg elsker hennes lettleste krim! Men jeg kjenner at jeg nærmer meg min egen begrensning nå. Jeg får jo ikke lest flere bøker på denne måten tror jeg, jeg bruker bare litt lenger tid på hver enkelt.

Hvor mange bøker sjonglerer dere med samtidig?

Gammel 27-01-13, 23:19   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange bøker leser du samtidig?

Jeg leser en om gangen. I tillegg kommer bøker jeg leser for barnet. En om gangen der og. Det er jo noe annet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 23:20   #3
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg lever meg såpass inn i hver enkelt bok og bedriver intens-lesing når jeg først tar meg tid til bøker så jeg nøyer meg alltid med kun en av gangen.
Jeg er egentlig en lesehest av dimensjoner, eller VAR, før barn og altfor hektisk hverdagsliv inntraff. Har som mål og komme meg på lese-karusellen igjen. Hverdagsflukten bøker gir er uvurderlig og gir meg økt livskvalitet.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 23:23   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange. Eg les som regel ei litt tyngre bok, som eg må sette meg ordentleg ned med og ei litt lettare bok, som eg kan dra fram på bussen eller liknande parallelt. Og kanskje ei litt midt i mellom. I tillegg har eg alltid ei bok som er egna til å ha i veska, dersom den lette boka er fysisk tung, anten i pocketutgåve eller på mobil/lesebrett. Dersom alle bøkene eg les er på papir eller lesebrett, finn eg ofte ei kindle-bok eg kan lese på kindle-app på mobil/iPad, slik at eg kan lese utan å vekke folk som søv i same rom, dersom eg ikkje får sove om natta.

Det er viktig å ha eit passe utval påbegynte bøker som passar til eventuelle humørsvingningar.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 23:24   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

For øyeblikket: ingen.
(altså, joda, for ungene, men det er avsluttende bøker ja, og ikke så mye lesing for tiden der heller egentlig. Vi har aldri hatt vane med å lese på senga.)

Jeg HAR planer om å få med meg et eller annet i sekken i morgen, siden det å ta bussen hjem i en god halvtime alene sånn godt utpå kvelden er så kjeeeeedelig. Men siden jeg ikke egentlilg kan huske å ha pakket ut noen bøker, utenom altså barnebøker, er det mulig jeg rett og slett stikker innom rutebilstasjonskiosken og napper med meg noe om jeg rekker det før bussen...

Nei, jeg er altså rett og slett ikke noen leser for tiden. Sånn tidligere, før jeg åpenbart sluttet å lese uten å ha planlagt det, så hadde jeg i alle fall to i omløp, en lettlest på toget, og en annen hjemme. (Nå tar jeg ikke toget, og leser ikke hjemme. Men jeg tar bussen tre ganger i uka i et par uker til, så jeg skal se om jeg finner meg ei bok. Noe jeg klarer å holde tråden i etter 12 timer på jobb, så kiosken er kanskje grei den...)

Gammel 27-01-13, 23:32   #6
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Leser alltid kun en om gangen for min egen del. Ellers blir det aldri til at jeg leser ferdig den minst fengende av de to.

For sønnen min leser jeg stort sett avsluttende bøker hver kveld, og for datteren min leser jeg en forsettelsesbok.

Gammel 27-01-13, 23:32   #7
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Leser kun én om gangen.

Gammel 27-01-13, 23:46   #8
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bare én om gangen, om jeg ikke holder på med en lydbok. Da hører jeg på den i bilen samtidig som jeg leser en annen på senga.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 00:12   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Som regel en 4-5 stykker. Akkurat nå holder jeg vel bare på med 3.

Gammel 28-01-13, 00:19   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg leser en om gangen. I tillegg kommer bøker jeg leser for barnet. En om gangen der og. Det er jo noe annet.

Jeg liker det best sånn. Bruker endel tankevirksomhet rundt en bok, og da trives jeg best med å holde den "ren" fra andre. Om noen skjønner

Gammel 28-01-13, 00:27   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser vanligvis bare én om gangen, men det hender at jeg pauseleser noe innimellom. F.eks. hvis jeg har en bokklubbok, eller lesesirkel her, eller hvis jeg bare er litt lei. Men da leser jeg vanligvis pauseboken ut før jeg går tilbake til hovedboken.

Akkurat nå har jeg faktisk pause fra pauseboken; jeg leser The old man an the sea til bokklubben og pauser fra Caribou Island, men egentlig har jeg holdt på med treeren av 1Q84 en stund.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 01:05   #12
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg leser vanligvis en om gangen.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 07:36   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ofte to. Én jeg prøver å lære noe av, og en jeg koser meg med.

Gammel 28-01-13, 07:40   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser som regel en om gangen, men det hender jeg har en bok på si (som det ble presserende nødvendig å lese av en eller annen grunn).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 07:42   #15
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Vanligvis en om gangen. Noen ganger kan det skje at jeg begynner på en ny bok dersom den jeg leser er litt tung/kjedelig/drøy.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 07:50   #16
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vanligvis 2 - en "tung" og en "lett".

Gammel 28-01-13, 07:52   #17
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

En om gangen. Evt kan jeg ha en lydbok og en bok samtidig.

Gammel 28-01-13, 07:53   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett en om gangen, men jeg har som regel noe liggende som jeg ser mer på som et prosjekt enn en bok.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 07:59   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ofte flere bøker liggende rundt som jeg leser sporadisk i. Innhaugfolket, Harry Potter og ymse andre titler ligger spredd rundt. Har en på badet, en på nattbordet, en i gangen (som jeg leser i når jeg skal ut å ta en røyk ), samt lydbok som jeg hører på stort sett over alt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 08:03   #20
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidligere leste jeg på bussen, nå hører jeg podkast og strikker, så det ble en bok mindre.

Jeg har vanligvis en bok ved sengen, en i stuen (som jeg kan strikke til) og en på do (jeg vet at noen synes det er en dårlig vane, men likevel). Og en bok inne på Lillesøsters rom som jeg leser for henne, men jeg regner ikke det som en bok jeg leser.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.