Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Susanne Sundfør - The Brothel

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-10, 14:48   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Susanne Sundfør - The Brothel

Jeg lastet den ned nå, og er så skuffa. Syntes den var dyster og kjedelig. Kanskje den blir bedre med litt arbeid (tvangslytting).

Hva syns dere som har albumet? Bra eller ikke?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 15:00   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Susanne Sundfør -The Brothel

Eg elskar heile plata, og gler meg som eit barn til konsert i sommar. Det er sjølvsagt inga feelgood-plate, men grusom-vakker musikk som får meg til å tenke.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 15:16   #3
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg elskar heile plata, og gler meg som eit barn til konsert i sommar. Det er sjølvsagt inga feelgood-plate, men grusom-vakker musikk som får meg til å tenke.

Samme her.

Gammel 29-05-10, 15:55   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lastet ned ved en feiltakelse (ja, faktisk. Det er mulig. ) for et par måneder siden. Har alltid syntes at hun har vært kjedelig, men etter å ha hørt på plata noen ganger, elsker jeg det.

Gammel 29-05-10, 16:01   #5
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Jeg synes den er sprikende. Det som er bra, er veldig, veldig bra. Det som ikke er bra, er både likelydende og likegyldig. I mine ører.

: slår et slag for gode gamle PJ Harvey:

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 16:13   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sliter litt med den ja, ble litt skuffa. Prøver iherdig igjen og igjen og igjen.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 17:32   #7
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes det første albumet var kjempebra, men dette blir litt for sakralt for meg. Liker "It's all gone tomorrow" umiddelbart, men ellers så må den nok høres noen ganger.... Det er behagelig musikk da, men mer bakgrunnsmusikk så langt. Skal si i fra om noen uker... kan godt hende jeg digger den da.

Gammel 29-05-10, 19:56   #8
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Jeg får frysninger hver gang jeg hører den. Fantastisk nydelig!!

Gammel 29-05-10, 19:59   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Susanne Sundfør - The Brothel

Jeg likte ikke hele, nei. Skuffa over den jeg og.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 00:28   #10
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Jeg har ikke hørt hele albumet, men de sangene jeg har hørt synes jeg er nydelige.

Gammel 30-05-10, 03:13   #11
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Jeg klarer bare ikke hele SS.
Og det kommer fra en som elsker bl.a Joni Mitchell, PJ Harvey og Brandi Carlile som alle både hyler og gnåler til tider.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 10:45   #12
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hørt deler av albumet via Wimp, og har flere ganger tenkt at jeg må da klare å høre gjennom hele. For jeg synes titellåten er utrolig flott. Men jeg klarer ikke. Og jeg vet ikke helt om jeg skal jobbe så mye med å like hele albumet heller. Jeg mener - jeg likte hele Mars Voltas Francis The Mute da jeg hørte den første gang, og DET er musikk som krever en del av lytteren. Dermed må jeg vel bare slå meg til ro med at The Brothel er musikk jeg liker i passe doser.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 00:33   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hørt hele plata, men må bare si at de siste løsrevne linjene av tittellåta 'The Brothel' må være noe av det vakreste som er laget. Kunne hun ikke ha skrevet en hel sang på det viset?

Gammel 24-02-13, 00:37   #14
Joika
Pauset

Standard

Oioi! JEG har startet denne tråden!! Jeg ELSKER det albumet nå, det vokste fort på meg! Elsker det meste av Susanne Sundfør egentlig... Favoritt på albumet er denne:

(Kilde: youtube.com)

Syntes også den nye, Silicone Veil er dritbra.

Gammel 24-02-13, 00:39   #15
Joika
Pauset

Standard

Your prelude... nydelig....(Fra Silicone veil).

(Kilde: youtube.com)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.