|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Kva syns du er eit nokså ideelt elevtal for ein barneskule? | |||
Ca 10-50 elevar |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ca 50-100 elevar |
2 | 1,92% |
Ca 100 -200 elevar |
15 | 14,42% |
Ca 200 - 350 elevar |
40 | 38,46% |
Ca 350 -500 elevar |
41 | 39,42% |
Ca 500 - 700 elevar |
6 | 5,77% |
Ca 700 - 1000 elevar |
0 | 0% |
Over 1000 |
0 | 0% |
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Perfekt elevtal på skule?Edit: snakkar nå om barneskule.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Jeg ville foretrukket 500 fremfor 100, men synes ca 300 er ideelt, da blir det toparallell-skoler med passe store grupper.
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?
Slik tenker jeg og. En mellomstor skole er å foretrekke, men heller en stor enn en veldig liten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Vår skole er tre-parallell, dvs den er bygget for det og jeg tror de fleste klassetrinnene har 3 klasser, noen kanskje færre. Det er riktignok 4 førsteklasser i år da de ønsker litt mindre klassestørrelser der (men så slås de sammen i 2.)
![]() |
#7 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Jeg svarer før poll kommer ser det ut til. Jeg har hatt barn på en skole med ca 300 elever, og nå på en skole med ca 150 elever. Den største føltes ikke for stor, og fungerte fint. Den lille fungerer på mange måter fint, men vi erfarer jo dessverre at liten skole også kan gi vanskelig miljø. Det er ikke lett å komme inn i en klikkete klasse f.eks, når det er så få elever. Så det er en stor ulempe for de barna som havner utenfor når skolen er liten.
![]() |
#8 |
tankefull
|
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Jeg har ingen pedagogisk bakgrunn for mine meninger, men jeg tenker at en større skole er bedre enn en liten. Iallefall hvis den lille skolen er så liten at den blir fådelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Minst tre paraleller tenker jeg, på alle trinn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Våre går på en skole på ca 400 elever og jeg synes det er bra. Stor nok til at der er variasjon i miljøene, at man har mange elever å velge mellom og at de kan ha spesialiserte lærere. Liten nok til at de kjenner n stor del av elevene på samme trinn |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Der kom pollen. Jeg stemte den som er opp til 350 elever. Da er det to klasser pr trinn i passelig størrelse.
![]() |
#12 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Eg vil ha MANGE svar på pollen - fyll på folkens
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Vår har plass til 650, tror jeg.
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Vi har 1-10- skole med ca 450 elever. God lærertetthet gjør at jeg liker størrelsen. Litt farget av at jeg gikk på enda større skole selv-og at jeg aldri opplevde den som stor og uoversiktlig.
![]() |
#15 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Finst det forresten barneskular med 1000 elevar i Norge? Eg er heilt blank på dette temaet.
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Jeg tror du mangler en parameter i så måte. Hvis jeg skulle velge mellom nærmiljøskole som var liten og en større og bedre skole i nabokommunen med busspendling og lite som foregår i nærmiljøet, kan det godt være at jeg likevel ville foretrukket liten skole. Selv om jeg hadde foretrukket den store dersom jeg fikk den flyttet nærmere hvis du skjønner.
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?
Charlottenlund i Trondheim har vel 1200. Jeg vil tro det ikke er unikt.
![]() |
#18 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Ja, Katta - den er eg klar over - men i dette tilfelle er eg faktisk interessert i å vite kva folk vil ha, dersom alle andre parameter er omtrent like.
![]() |
#19 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Det er ca 270 elever på "vår" skole. Elevtallet vil nok stige til 300 i løpet av de nærmeste årene. Jeg synes den er passe stor, to små klasser (bokmål og nynorsk) på hvert trinn.
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Perfekt elevtal på skule?Vi fikk splitterny skole i høst. Mener jeg har hørt den er bygget for 600 elever, 1-7. Per i dag har den 480 elever tror jeg. Det synes jeg er flott! I vår klasse er det 21 elever, perfekt synes jeg.
![]() |
|
|