|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() Suspendert kaffe?Ein "venn" har delt dette biletet med tekst, på facebook. Eg synest det høyrest ut som ein veldig fin ting, men har aldri høyrd om det før. Er det vanleg i Norge og? Er det eit "kodeord" ein eventuelt skal seie, for å betale for ein kaffe til ein som er kald og treng noko varmt å drikke?
![]() |
![]() |
#2 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Suspendert kaffe?Høyres ut som eit bra tiltak, men eg forstår ikkje på kva måte ordet suspendere gjev meining i denne konteksta. Subsidiert er meir logisk i mine øyrer. Med alle moglege atterhald her, sidan eg ikkje på nokon måte er eit leksikon.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Suspendert kaffe?Jeg så den samme, men på engelsk.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Suspendert kaffe?Det er mye kreativ oversettelse i teksten, første gang jeg hørte om dette var av en italiensk venn fra Napoli (Naples), og det het cafe pagato eller sospenso.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Suspendert kaffe?
Napoli-Nepal. Er det så nøye da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Suspendert kaffe?Who cares hva de mener? Vi skjønte det alle sammen, gjorde vi ikke? Bare på FP flisespikker man så innmari at tråden sporer av allerede på første side.
![]() |
#10 |
Kakemonster
|
Jo, men ER det en greie? Altså, noe sted i verden? Jeg har aldri hørt om dette. Jeg kjøper gjerne varm drikke til en som trenger det jeg, men det er jo ikke vits i om de ikke faktisk får det.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Suspendert kaffe?Det har visst nådd USA og Starbucks, men ikke helt i tråd med den opprinnelige versjonen. På Starbucks kan man nå donere kaffe, som formidles til spesielle suppekjøkkener/kafeer for vanskeligstilte....
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Suspendert kaffe?Nå er det mulig i Oslo også: http://www.osloby.no/sulten/Na-har-t...l#.UWMWscsaySM
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Suspendert kaffe?Jeg har oversatt med "utsatt" i mitt hode (jeg leste denne på engelsk første gang).
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og midt mellom "suspendert" og "subsidiert", sitter jeg å lurer på hvem som fikk den femte kaffen. "Fem kaffe, to til oss og to suspendert." Hvor blir det |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Suspendert kaffe?Annas kafé i Trondheim hiver seg også med på konseptet ser jeg på facebook.
![]() |
#16 |
This is normal!
|
Jeg er heller ikke veldig begeistret for denne idéen. Jeg tror jeg heller vil gi pengene mine til organisasjoner som jobber med mennesker som trenger litt ekstra hjelp, enn å skulle kjøpe dyr kaffe som noen kan "plukke opp".
![]() |
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Suspendert kaffe?Det var noe i den panegyriske beskrivelsen jeg leste om dette, som ga et inntrykk av at de som kom inn og spurte etter kaffe gjorde dette med lav stemme og lua i hånda. Jeg tror det var da det skurret.
![]() |
#18 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Suspendert kaffe?Har ikke hørt om suspendert kaffe før, men har hørt snakk om kaffe på vent. På FB i går faktisk.
![]() |
#19 |
This is normal!
|
Ikke sant?
Veldig fint hvis mannen som "ligner en tigger"/den som spør får nei og må gå ut igjen liksom. Og den synlige "se så snill jeg er som kjøper to ekstra kaffe".
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Suspendert kaffe?Typisk FB-søtsuppegrie, synes jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|