|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneMin erfaring er dessverre ikke særlig positiv. Når hunden først har begynt med dette, kan det være svært vanskelig å få ham til å slutte. Jeg ville tatt kontakt med en god smådyrsveterinær (gjerne med peiling på atferd også, det er en veldig flink en på Gjøvik f.eks), og bedt om råd så raskt som mulig. Kastrering (kjemisk eller med operasjon) kan være en mulighet. Det hjelper noen ganger, men ikke alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneGry Løberg: http://www.manimal.no/?page_id=18&do...14147949218750 Anbefales på det varmeste. Du blir 100% backet opp og hun lager spesialtilpasset treningsprogram til deg.
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneÆsj, så kiipt.
![]() |
#5 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneDere er helt sikre på at det ikke er urinveisinfeksjon den har fått? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inne
Det tror jeg ikke, han hadde 2 meter å gå for å komme ut og han klarer seg helt flott på natten i buret i 9 timer. Da har han pleid å si i fra om han trenger å gå ut og det har han ikke gjort nå. Men det kan selvsagt være greit å sjekke opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nå også i farger
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneJa, det er sikkert hormoner, men selv har jeg alltid blitt rådet til å først utelukke uvi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneDet kan gå over uten kastrering, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneNå har vi vært hos veterinær. Jeg hadde fått samlet sammen noen dråper urin, ikke nok til å se i mikroskop, men det ga noe utslag på blod (og leukocyter og protein, men det er vel ikke helt unormalt på hund). Så nå skal han begynne på antibiotika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nå også i farger
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneSå bra du fikk skjekket det. Et tips er å putte han i bur når dere har vært på tur, og så slipper du han etterhvert ut igjen der han pleier å markere. Men ikke la han gå rett dit når dere kommer inn. La han roe seg i buret først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nå også i farger
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneJeg må nesten dra opp denne igjen for å høre hvordan det gikk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneDet hatt gått så bra!!! Vi er veldig fornøyde med at vi gjorde det. Han er mer harmonisk (han fikk ikke ro i kroppen før kastrering) og ingen markering. Han er ikke mindre tøff, syns vi, i hvert fall ikke på noen negativ måte. Det eneste var at han begynnelsen var mer matglad, men det ga seg. Han veier det han skal og det er ikke noe problem å holde ham der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nå også i farger
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneHvor gammel var han når dere kastrerte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneMå bare si at det er ulovlig å kastrere en hannhund uten medisinsk grunnlag.
![]() |
#17 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inne
Njæ, trivsels- og velferdsgrunner kan også være innenfor lovverket, f.eks. ved aggresjon knyttet til kjønnsdrift.
![]() |
#18 |
Nøttelitens medhjelper
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneNja, nå lider jo hunden strengt tatt ingen nød ved markering inne. Og som sagt, mener eg at man burde prøve alt annet først, får man går så drastisk til verks.
![]() |
#19 |
Nøttelitens medhjelper
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere innehttp://web2.nkk.no/nyhetsarkiv/angae...sterilisering/
![]() |
#20 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Kjønnsmoden hund som har begynt å markere inneJeg snakket ikke om denne hunden, jeg bare påpekte at det ikke var riktig at det måtte ligge medisinske årsaker til grunn.
![]() |
|
|