Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan konvertere/redde en Word-fil i to spalter?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-13, 11:13   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan konvertere/redde en Word-fil i to spalter?

Jeg har lest korrektur på en bok. Da jeg leste korrekturen, var det et enkelt en-spalters Word-dokument, men til min ergrelse måtte jeg skrive inn endringene i en ferdig satt tospalters versjon. Straks vi begynte å gjøre endringer, forskjøv hele skiten seg - med tomme halve linjer og masse tomme sider, aakkurat som jeg frykta. Også forfatteren av boka har vært inne og gjort endringer, og underveis ser det ut til at fotnotene har blitt "låst" eller kommet i bakgrunnen på et vis. Nye fotnoter som er satt inn, er nummerert fra 1 og utover, selv om de ligger midt i dokumentet.

Håpet nå er å greie å konvertere det hele tilbake til et enkelt Word-dokument i én spalte, med fotnotene reddet inn. Jeg har prøvd, men notene er fortsatt rare, og margene varierer fra linje til linje. Noen tips?

Nevnte jeg at boka skal i trykken mandag morgen?

Gammel 27-04-13, 11:22   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan konvertere/redde en Word-fil i to spalter?

Det er egentlig mitt eneste bidrag.

Skriver man bøker i Word?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 11:24   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Mitt eneste forslag til "hurtigløsning" måtte i så fall være å lage et word-dokument med riktig oppsett, og kopiere inn fra rote-word-dokumentet bit for bit, og med x antall sikkerhetskopier underveis. Og aldri noensinne mer skrive et dokument på over en halv side i Word.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 17:32   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hva med å gjøre det om til en *.rtf-fil, håpe at en del av den klønete Word-formateringen forsvinner og gjøre endringene i feks open office?

Gammel 27-04-13, 17:33   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Fotnotene kan ha blitt forskjøvet på grunn av de såkalte inndelingsskiftene. Har stått der noen ganger.

Gammel 27-04-13, 20:00   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, Saint. Vi har vel i grunnen kapitulert, og designeren flytter over avsnitt etter avsnitt. Hva det skal bli til med fotnotene, må jeg si jeg gruer meg til å se.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.