Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Gir man gave når man ikke kan komme i bursdag?
Vi gir alltid gave- uansett om vi kan komme eller ikke 0 0%
Bare gave når man møter i bursdagen 60 38,96%
Det kommer an på hvor godt man kjenner barnet 91 59,09%
Annet alternativ-utdyp gjerne 2 1,30%
Hjulvisp. 1 0,65%
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-13, 17:43   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?

I voksen-verdenen gir man jo gaver når man er invitert til fest-selv om man ikke har mulighet til å stille, (jeg gjør iallfall det) men hvordan er det med barna?
Det er jo gjerne snakk om en-to bursdager i måneden og gaver blir dyrt i lengden. Tenker dere at man gir gave i de bursdagene man faktisk er til stede i, eller er invitasjon= gave?

Poll kommer?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 17:48   #2
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?

Jeg har aldri opplevd at ungene har fått gave hos unger som ikke kommer i selskapet. Altså klassevenner vi ikke har andre relasjoner til. Jeg gjør ikke det selv heller.

Gammel 24-04-13, 17:48   #3
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte at det kommer an på hvor godt man kjenner barnet. Men det er kun de aller nærmeste vennene (vil anslå 2-3) som ville fått presang om det ikke passet å gå i selskapet.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 17:50   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Til perifere venner og klassevenner de ikke er sammen med ellers gir vi ikke gave om ungen ikke kan komme i selskapet. Til venners barn og bestevenner gir vi gave uansett.

Gammel 24-04-13, 17:51   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd en gang at et barn som ikke kunne komme i bursdagen kom med gave dagen etter. Hyggelig, men absolutt ikke noe jeg (eller ungene, for den del) forventer. Gjør det aldri selv, med mindre vi har andre relasjoner til barnet enn "bare" klassekamerat. (Fadderbarn og kusiner f.eks.)

Gammel 24-04-13, 17:53   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden har fått gaver noen ganger fra barn som ikke har kommet i bursdag. Vi har gitt engang, da ble poden syk en time før bursdag så han ville veldig gjerne gi den gaven. Utenom det så har han vel vært i alle bursdagene han har vært invitert i.

Vi gir også gave til familie og nære venner om vi ikke kan komme.

Sist redigert av Chablis : 24-04-13 kl 18:57.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 17:54   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett bare dit vi skal med noen få unntak.

Gammel 24-04-13, 17:58   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun når vi går i bursdagen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 18:00   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun når man går i selskap.

Og hos oss gjelder det både voksne og barn.

Gammel 24-04-13, 18:04   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er en av bestevennene så gis gave uansett, er det mer
Perifer klassekamerat gis ikke gave. Dette gjelder de fleste tror jeg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 18:04   #11
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det kommer litt an på hvem ungen er. Om det er unger av mine venner eller bestevenner av ungene gir vi gave. Om det er klassevenner gir vi ikke gave.

Gammel 24-04-13, 18:05   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke til barn vi ikke har noen tilknytning til utover skole/barnehage.

Gammel 24-04-13, 18:14   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Kun gave når man går i bursdagen. Her gjelder det alle, uansett hvor nær venn.

Familie blir noe helt annet. Der gir vi gave uansett (til de det er naturlig å gi gave til).

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 18:16   #14
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi gir gaver til de som er nære venner, selv om vi ikke stiller i selskapet. Ellers ikke.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 18:25   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fadderbarn er unntak, ellers nei. Jeg har opplevt to ganger at små klassevenner kommer med gave etter selskapet de ikke kunne komme i, og det ble igrunnen bare rart.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 18:26   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og slekt da, også unntak.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 19:14   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir bare gave til bursdagsbarn hvor vi er i selskapet - det være seg barn eller voksne, uansett.

En gang har Guttungen gitt gave til en kamerat som hadde bursdag - vi var på vei til Bowlinga for å avlevere ham i bursdagsselskap, da han ble akutt sjuk på veien dit og vi bare måtte dra hjem. Han ville så gjerne at bursdagsbarnet skulle få gaven vi hadde kjøpt, og siden vi faktisk måtte til bowlinga før vi fikk snudd, og jeg faktisk ikke hadde telefonnummeret til foreldrene til bursdagsbarnet, stakk jeg oppom med gaven og hilste fra Guttungen som lå sjuk i bilen utenfor.

Gammel 24-04-13, 19:52   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I voksen-verdenen gir man jo gaver når man er invitert til fest-selv om man ikke har mulighet til å stille, (jeg gjør iallfall det) men hvordan er det med barna?

Man? Jeg gjør ikke det. Og i mitt treogførtiårige liv har jeg ALDRI opplevd å få gave fra noen som ikke kunne komme i selskapet mitt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 19:58   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier ikke det, og har heller ikke opplevd at mine unger får det av de som ikke kommer i selskapet. Unntaket er bestevenner og venners barn som får gave uansett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 20:14   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Man? Jeg gjør ikke det. Og i mitt treogførtiårige liv har jeg ALDRI opplevd å få gave fra noen som ikke kunne komme i selskapet mitt.

Jeg mener at jeg fikk gave av noen som ikke kunne komme i bryllupet vårt, men kanskje ikke av alle? :husker ikke: Jeg gir iallfall alltid gave hvis jeg er invitert i bryllup og konfirmasjon og ikke kan komme. Også hvis jeg er invitert i runde dager til venner og naboer, men er forhindret fra å komme. Det blir litt annerledes hvis en kollega har en stor bursdagsfest og hele røkla er invitert på spleiselag, da er det ikke sikkert jeg hadde kommet med gave, iallfall ikke hvis vi ikke var veldig close. Det kommer altså litt an på type selskap og hvem det er, men stort sett gir jeg gave selv om jeg ikke kommer, altså. Er ikke det vanlig?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.