|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Gir man gave når man ikke kan komme i bursdag? | |||
Vi gir alltid gave- uansett om vi kan komme eller ikke |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Bare gave når man møter i bursdagen |
60 | 38,96% |
Det kommer an på hvor godt man kjenner barnet |
91 | 59,09% |
Annet alternativ-utdyp gjerne |
2 | 1,30% |
Hjulvisp. |
1 | 0,65% |
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?I voksen-verdenen gir man jo gaver når man er invitert til fest-selv om man ikke har mulighet til å stille, (jeg gjør iallfall det) men hvordan er det med barna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Jeg har aldri opplevd at ungene har fått gave hos unger som ikke kommer i selskapet. Altså klassevenner vi ikke har andre relasjoner til. Jeg gjør ikke det selv heller.
![]() |
#3 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Jeg svarte at det kommer an på hvor godt man kjenner barnet. Men det er kun de aller nærmeste vennene (vil anslå 2-3) som ville fått presang om det ikke passet å gå i selskapet.
![]() |
#4 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Til perifere venner og klassevenner de ikke er sammen med ellers gir vi ikke gave om ungen ikke kan komme i selskapet. Til venners barn og bestevenner gir vi gave uansett.
![]() |
#5 |
Halloen!
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Jeg har opplevd en gang at et barn som ikke kunne komme i bursdagen kom med gave dagen etter. Hyggelig, men absolutt ikke noe jeg (eller ungene, for den del) forventer. Gjør det aldri selv, med mindre vi har andre relasjoner til barnet enn "bare" klassekamerat. (Fadderbarn og kusiner f.eks.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Drømmer
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Poden har fått gaver noen ganger fra barn som ikke har kommet i bursdag. Vi har gitt engang, da ble poden syk en time før bursdag så han ville veldig gjerne gi den gaven. Utenom det så har han vel vært i alle bursdagene han har vært invitert i. Sist redigert av Chablis : 24-04-13 kl 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Hvis det er en av bestevennene så gis gave uansett, er det mer
![]() |
#11 |
snur
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Det kommer litt an på hvem ungen er. Om det er unger av mine venner eller bestevenner av ungene gir vi gave. Om det er klassevenner gir vi ikke gave.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Ikke til barn vi ikke har noen tilknytning til utover skole/barnehage.
![]() |
![]() |
#13 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Kun gave når man går i bursdagen. Her gjelder det alle, uansett hvor nær venn.
![]() |
#14 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Vi gir gaver til de som er nære venner, selv om vi ikke stiller i selskapet. Ellers ikke.
![]() |
#15 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Fadderbarn er unntak, ellers nei. Jeg har opplevt to ganger at små klassevenner kommer med gave etter selskapet de ikke kunne komme i, og det ble igrunnen bare rart.
![]() |
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Vi gir bare gave til bursdagsbarn hvor vi er i selskapet - det være seg barn eller voksne, uansett.
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?
Man? Jeg gjør ikke det. Og i mitt treogførtiårige liv har jeg ALDRI opplevd å få gave fra noen som ikke kunne komme i selskapet mitt.
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?Vi pleier ikke det, og har heller ikke opplevd at mine unger får det av de som ikke kommer i selskapet. Unntaket er bestevenner og venners barn som får gave uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Halloen!
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|