|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Da er endelig årets sommerferie i boks. Vi skal til Berlin! Vi skal bo på Prenzlauer Berg, har hørt det er ganske bra for småbarnsfamilier.
![]() |
#2 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Har ikke vært der med barn selv, men kom over denne bloggeren om bor i Berlin:
![]() |
#4 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Anbefaler varmt Berlin av Knut Hoëm.
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Meissa har nettopp laget en tråd om sin tur til Berlin med barn. Jeg kan ikke linke til tråder, men du finner den om du søker den opp.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Jeg så den tråden ja, men savnet info til bildene. Det så veldig kjekt ut da.
![]() |
#7 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Noen forslag:
Selma og jentene (-99 og -02) Sist redigert av Selma : 14-05-13 kl 08:37. Årsak: glemte Zoo! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Ja, det ble kanskje litt lite info under bildene mine... Legoland var veldig fint, men ikke særlig stort. Jeg har hørt at det kan være ganske fullt der om sommeren. Dere må selvfølgelig opp i tv-tårnet. Det var fint og ungene koste seg veldig. Ellers så var vi i dyrehagen og den var veldig fin og man fikk komme ganske tett på dyrene. Midt i lå det en stor flott lekeplass der man kunne ta en pust i bakken og la ungene leke litt, mens vi drakk en kaffe. Det eneste vi reagerte på var bjørnene. De hadde det ikke godt. Vi gikk veldig fort forbi, men selene var fine og fant på mye gøy.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Tusen takk!
![]() |
#10 |
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Mine, som er på alder med din eldste, ble veldig fascinert av historien rundt Berlinmuren. Vi var bl.a. på Mauermuseum, Checkpoint Charlie og gikk langs gjenværende mur. Vi forberedte oss godt før turen, så de hadde noe bakgrunnskunnskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Ja, både jeg og mannen er veldig fascinert av dette, og det smitter nok over på ungene. Vi kommer til å google masse sammen, se på bilder av attraksjoner og slikt, og forberede oss masse før vi drar. Det er jo halve moroa.
![]() |
#12 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?
Restauranten Cookies & Cream burde passe deg helt perfekt, anbefales
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Takk for tipset! Jeg googlet på restauranten nå og fant menyen, var ikke så mye for meg der, egentlig. Mye ost og egg og det spiser ingen i reisefølget (vi drar med et annet veganerpar og deres barn). Men jeg skal nok ikke sulte, det finnes til og med greasy burgersjapper med "bacon cheese"-burgere osv der alt faktisk er vegansk.
![]() |
#15 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Prenzl'berg er topp med barn, ja, men det er jo mer et omraade for fastboende med barn enn for turister med barn, dvs. det ligger ikke akkurat "midt i smöröyet" for andre ting. Offentlig transport er OK, men det er noen ganger litt surrete med overgang fra S-bahn til U-bahn og motsatt, men det finner dere ut av. Evt. kan dere jo leie bil. Sykkelleie er ogsaa göy i Berlin, men omraadet dere bor til er litt utenfor, kan det bli vel langt frem og tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Om der er sentralt eller ikke kommer jo an på hva man ønsker å gjøre.
![]() |
#17 |
stressmonster
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Vi var mye i Prenzlauer Berg og bahnen går rett til alexanderplatz og derfra kommer man seg omtrent hvor som helst. I selve bydelen går det masse trikker og rutetabellen finner man på nett. Vi forstod den godt (og da er det enkelt, vi er ikke akkurat bevandret med slikt ---> se hvor vi bor) og trikk er så mye mer gøy en t-bane.
![]() |
#18 |
stressmonster
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Vi var også på Check point Charlie. Sjuåringen syns det var veldig spennende. Vi fikk se hvordan østberlinerne flyktet i bensintanken på bilen sin, i egenbygde fly og i kofferter. De hadde også stilt ut en pansra bil med ekte kulehull i.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Tusen takk for mange flotte tips. Dette kommer til å bli knallbra, jeg gleder meg.
![]() |
#20 |
stressmonster
![]() Sv: Berlin i 11 dager, what to do for barnefamilier?Ja, de har et jødisk museum også som jeg har hørt mye bra om, men vi fikk ikke dratt dit denne gangen. Husk å ta med en toeuromynt til skapet på Check point charlie, for da kan dere putte alle vesker og jakker og sånn i et skap med lås.
(2005) (2010) (2012) Sist redigert av Meissa : 14-05-13 kl 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|