Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Parkett over heltregulv - galskap?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-13, 19:20   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Parkett over heltregulv - galskap?

Nå i ettermiddag fikk jeg høre det igjen. "Herregud, er du gal?", sier folk når jeg sier jeg vil legge parkett over gulvet mitt. Jeg er så lei dette heltre gulvet jeg har levd med i over ti år. Det er et gammelt orginalt tregulv men det har masse stykke sprekker og er skikkelig herpa spør du meg.

Folk sier det blir som nytt om det pusses opp igjen, og at jeg selvfølgelig bare gjør det fremfor å legge parkett. Men jeg er så usikker, jeg har så lyst på helt lys parkett i stedet da jeg så lei denne blanke looken på gulvet (og det er mulig jeg kan olje i stedet for lakkere om jeg velger å pusse det opp igjen for å unngå dette? )

Uansett, jeg blir jo så usikker siden så mange mener at jeg er i ferd med å gjøre noe dumt. Så da må jeg selvfølgelig spørre her inne også, bare sånn for å finne ut hvor alvorlig jeg skal ta disse påstandene.

Høres det lite smart ut å velge vekk heltre orginalgulv til fordel for parkett?

Noen som kanskje har gjort det? Eller noen som har pusset opp igjen heltregulv og fått en matt finish i stedet for blank med godt resultat?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.