|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() All inclusive - ja eller nei?Vi skal til Kreta i sommer, Caldera Beach. Vi skal være i to uker og vurderer å ha all inclusive en av ukene for å gjøre det litt enkelt. Vi aldri prøvd all inclusive og er egentlig litt skeptiske. Vi er en familie på 4 med 1 kresent barn. Noen som har erfaring med all inclusive her eller andre steder, som har lyst til å komme med gode råd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg ville aldr hatt, hvis man ser bort fra det prismessige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Hvor gamle er barna? Vi syns det ble litt travelt med tre små barn i en diger spisesal, men tror nok det hadde vært lettere dersom de hadde vært store nok til å forsyne seg selv og ikke var så små at de måtte ha tilsyn konstant. Hos oss ble det sånn at vi forsynte barna først og når vi endelig fikk spise var ungene ferdige og klare til å springe. Så jeg følte ikke at jeg fikk tid til å nyte maten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Tja. Hvordan planlegger dere å ha ferien? På det anlegget dere skal er buffetrestauranten ved siden av scenen der både barneshowet og kveldsshowet går. Det er derfor fint å sitte der og spise mens det er show hvis man liker sånt. Det er barn overalt og de ender som regel foran scenen.
![]() |
#5 |
Shake it out!
|
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Vi har bestilt AI i sommer. Fordi vi drar med fire unger, hvor av tre er sære i kosten, og det blir enklere med buffet der de kan forsyne seg selv. Pluss at begge vi voksne har hatt et hardt år, og trenger en ferie med minst mulig stress og aktivitet og mest mulig sol og avslapping. Da passer det helt brillefint med ferie hvor maten ble servert og alt er lagt til rette. Selv om jeg til vanlig foretrekker å finne små, koselige restauranter og og bestille a la carte.
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg har bare hatt AI én gang, på et veldig fænsi sted, men jeg har også bodd noen steder der det har vært mulig. Min ringe erfaring er at buffeten er fantasiløs og kjedelig etter to kvelder. Vi endte med å spise både lunsj og middag andre steder, så for oss var det waste.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg vet ikke om det er noen faktor for dere, men dere må gå et lite stykke for å komme til mer interessante restauranter. Ikke langt riktignok, men det var vel et par km. Ta bussen inn til chania en dag. Da får dere litt skikkelig by.
![]() |
#8 |
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Barna er 10 og 4 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Maten var god, men du blir litt lei buffet hvis du skal være der i to uker, men det skal du jo ikke. Det er ulik buffet hver dag, fokus på ulike deler av verden. Helt kurant. Og veldig fint anlegg, bra for barna. Mine har frislipp på brus og slush og is når vi er på sånne steder, og det opplever de som veldig luksus.
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Små barn opp til 7-8 år ja, ellers nei takk. Vi er heldigvis ferdig med turist-bomaskin-stå-i-kø-ved-hvert-måltid-og-opp-kl-06-for-å-få-solseng feriene våre.
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?
![]() |
#12 |
Ferie på boks |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kan jeg sove til 9-10 og likevel få solseng? :lat: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
maler
|
Det kommer nok litt an på når du skal dit, det gikk fint da vi var der, men jeg ser for meg at det kanskje er verre midt i fellesferien. Vi var der de to siste ukene før skolestart. De passer veldig på at ingen holder av solsenger, går rundt som en mafia og plukker inn håndklær og annet folk legger fra seg på sengene for å ha dem opptatt hele dagen.
![]() |
#15 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg er ikke fan av all inclusive-har prøvd det en gang og var matlei etter to dager. Liker mye bedre å finne nye restauranter og prøve ut forskjellige konsepter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Neppe i fellesferien, men er det lite folk er det jo ikke noe problem. Da vi var i Tyrkia i fellesferien i fjor, stod mannen min opp (frivillig, han tok seg en joggetur i samme slengen) kl. 6 hver eneste dag for å rekke å få solsenger (med parasoll) til oss alle sammen. Han ventet til litt før 7 en dag, da var det umulig, så kl. 6 var visst det magiske tidspunktet. En dag forsov han seg, da måtte vi bare dra til byen for det gikk ikke an å være ved bassenget uten solsenger med parasoller. Ørk.
![]() |
#17 |
Off the map.
|
Dette er for meg et viktig argument mot AI. Kanskje det viktigste.
![]() |
#18 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Vi har valgt dette en uke av våre tre uker på Kypros denne gangen. Vi pleier heller ikke velge det, men følte for det denne gangen. Siden dere bor litt utenfor denne uken det er snakk om, så synes jeg det høres ut som en god idé.
![]() |
![]() |
#19 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() Sv: All inclusive - ja eller nei?Det er meninger både for og mot All Inclusive, vi har valgt å prøve det selv for å finne ut om det er noe vi liker. Vi reiser om et par uker, og skal ha AI i to uker. Planen vår er at vi skal slappe av i denne ferien, og være mest mulig på hotellet. Derfor tror vi AI kan passe oss denne gang. Så får vi se da...
![]() |
#20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig. Stå opp kl. 6 i ferien for å slåss om en solstol med en svensk husmor, bare for å ligge som sild i tønne ved bassenget resten av dagen hvis man vinner. Nei takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|