Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Juniregn, uff og æsj

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-13, 07:50   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Juniregn, uff og æsj

For en elendig sommer det har vært i Midt-Norge. Mai var lovende, men juni regnet bort. En nydelig rose jeg kjøpte i mai med massevis av knopper, klarte ikke å åpne knoppene engang. Det ytterste laget ble bare brunt. En stor margeritt står og sturer med gule blad, enda jeg har gitt den gjødsel hver gang det har vært opphold en liten stund. Hengepelargonien har ikke en eneste blomst! Men frodige grønne blad. Har brukt mange hundre kroner på de, siden jeg kjøpte de som ferdige store planter. Det eneste som gror er ugress.

Nå har juli startet bedre, men regnet er her igjen. Det kjennes som om jeg sykler i en plastpose på vei til jobb. Fuktig og klamt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 08:17   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juniregn, uff og æsj

Bor vi i forskjellig Midt-Norge?

Vi har stort sett brukt junien på å juble over at sommeren allerede har slått soldagene/varmegradene fra sommeren 2012, så dette bare må bli bra.

Gammel 05-07-13, 09:12   #3
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Bor vi i forskjellig Midt-Norge?
.

Jeg tror vi bor i samme Kirsebær. Jeg tenkte i går at sannelig har vi hatt mange flotte forsommer og sommerdager i år. Denne uken er det vel først i dag at det regner skikkelig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 09:29   #4
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det en ting man ikke trenger å diskutere er det været som var. Det er registrert. Her er fasiten for Trondheim, sånn var været i juni. Hvordan det oppleves er en helt annen ting. I juni 2013 kom det 100 mm nedbør, normalt 65 mm.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 09:30   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Er det en ting man ikke trenger å diskutere er det været.

Hva skal vi snakke om da da? Katter?

Gammel 05-07-13, 09:31   #6
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Juni har kanskje ikke vært så solrik her, men den bruker vel strengt tatt ikke være det, eller? Jeg lever lenge på den herlige temperaturen vi fikk i mai jeg og synes juni faktisk har hatt noen fine dager også på tross av en del regn. Kanskje tenker jeg ikke så mye over det siden jeg stort sett er på jobb, men synes vi har sittet mange ettermiddager ute på platten også og det gjør jeg ikke om det ikke er fint vær.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 09:33   #7
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hva skal vi snakke om da da? Katter?

Bare hvis det regner kattunger.

Gammel 05-07-13, 09:34   #8
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Bare hvis det regner kattunger.

*pling*

Gammel 05-07-13, 09:39   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så positivt fokusert, at jeg ikke har fått med meg at det har regnet mye i juni.

Gammel 05-07-13, 09:39   #10
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Jeg er så positivt fokusert, at jeg ikke har fått med meg at det har regnet mye i juni.

Det preller av som vann på gåsa.

Gammel 05-07-13, 09:40   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

*dobbeltpling*

Gammel 05-07-13, 10:22   #12
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting man ikke ser på en slik statistikk Java er hvordan regnet har falt. Det som har vært ganske spesielt med regnet på forsommeren i år er at regnet har falt veldig konsentrert og ganske lokalt.
Jeg synes det er verre med duskregn og gråvær over dagevis enn ei skikkelig skur som gjør seg ferdig etter en time.

Gammel 05-07-13, 10:23   #13
Guava

Guava sin avatar

Standard

Det har regnet mye, men ikke lenge om gangen. Ungene mine har knapt brukt regntøy i juni, da regnet gjerne har kommet som ei skur om kvelden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.