|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kan vi ta hvit maling i den vaniljefargede malingen?Jeg trodde det var enkelt og kjøpte samme maling til spisestue/kjøkken som jeg har i tilbygget. I tilbygget er det mange vindu og fargen fremstår som ganske lys vanilje, men i resten av stuen er det mørkere og det blir ganske gult. Vi har ett strøk igjen, og jeg lurer på om vi kan rett og slett blande hvit maling i malingen, og få en litt lysere farge?
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kan vi ta hvit maling i den vaniljefargede malingen?Man maa vel paa malingsbutikken for aa faa blandet den skikkelig tenker jeg. Ikke bare röre selv. Men dette er bare noe jeg tenker, altsaa, jeg VET ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Kan vi ta hvit maling i den vaniljefargede malingen?Tommelfingerregelen ved blanding av maling er at det mørke skal i det lyse (og i veldig små mengder litt og litt), og ikke omvendt. Ikke sikkert dere får så himla mye forskjell ved å slenge den hvite malinga i den andre.
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Kan vi ta hvit maling i den vaniljefargede malingen?Og vær sikker på at du har nok, sånn at du slipper med et strøk!
![]() |
#6 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Kan vi ta hvit maling i den vaniljefargede malingen?Ja, har veldig mye hvitmaling, så hvis jeg bare skal ta litt av det gule oppi blir det bra. Mannen mistet litt piffen da, stakkar.
![]() |
|
|