![]() |
#1 |
Quiet, please
|
![]() Norsk IP-adresseVi har en HP laptop kjøpt i Norge og en MacBook kjøpt i USA. For en uke siden fikk vi installert trådløst nettverk, og vi har siden det ikke kunnet se på norsk web-TV. Vi tror det er fordi vi pga. routeren får amerikansk IP-adresse i stedet for den norske som tilhører HP-en.
![]() |
#2 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norsk IP-adresseHar dere automatisk tildeling av IP fra routeren? Er routeren amerikansk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Norsk IP-adresse
Ja, den er amerikansk, og jeg regner med at vi får IP fra routeren, iom. at vi ikke får sett noen norske videoer, mens vi ikke har noen problemer med amerikanske.
![]() |
#4 |
Tatt på
|
![]() Sv: Norsk IP-adresseNå følger det vel ikke IP-adresse med hver enkelt PC, men det avhenger av hvilken internettleverandør du har. IPen i et trådløst nettverk går vel mer på den faste 127.0.0.x fra router til hver enkelt PC. Mulig jeg har misforstått noe grasalt og uttaler meg på et noe tynt grunnlag, men det kan være en eller annen port som ble stengt gjennom routeren. Det kan dere vel sjekke i oppsettet for routeren.
![]() |
#5 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norsk IP-adresseDere får IP fra amerikansk ISP uansett hva utstyr dere kobler på, så lenge dere kjøper internet (ADSL) i USA.
![]() |
|
|