|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ad astra
|
![]() Er det ikke vanlig å sende "takke-SMS" dagen derpå lenger?(Fant ikke noe skikk og bruk forum, derfor her
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Joo, litt vanlig? Jeg synes det er kjekt å gjøre det, men er ikke så veldig flink da. Jeg sørger for å takke ved neste mulighet da!
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Jeg synes det er fint å "takke for i går", men tror det begynner å bli mindre vanlig. Jeg ble opplært til at man ringte og tar fortsatt kontakt dagen etterpå, men nå skriver jeg heller SMS/melding på Facebook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Jeg har aldri oppfattet dette som noe alle gjør bestandig, så jeg kan ikke si om det er på vei ut eller inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Av og til gjør jeg det, av og til ikke. Sånn har jeg inntrykk av at det er for andre også. Ikke noe jeg har bitt meg merke i at har endret seg, egentlig.
![]() |
#6 |
Ad astra
|
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?
Nettopp - når jeg var lita, ringte man alltid, men med moderne løsninger tenker jeg at det jo er enda "enklere" å ta kontakt.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Jeg tror ikke det er vanlig. De færreste jeg kjenner gjør det. Noen gsnger savner jeg det. Jeg prøver å gjøre det selv, men ikke ved alle anledninger. Jeg har ikke kommet på å gjøre det etter en barnebursdag, det må jeg innrømme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Den eldste sønnen min er utrolig god på å sende hyggelige sms-er og takke for god mat og bra selskap osv. Til og med til mamma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Det er ikke vanlig her i alle fall. Jeg er heller ikke vokst opp med det (et annet sted enn her jeg bor nå). Man takker når man drar, men ikke dagen etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Jeg ser på det som hyggelig, men langt fra obligatorisk.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Jeg gjør det selv og synes det er en hyggelig gest. Det er sjelden jeg opplever det samme tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Det å sende sms slik har jeg faktisk ikke tenkt på å gjøre, men jeg ville nok satt pris på det selv. Jeg er mer vant til at man takker for sist når man møtes igjen - og at man sier "takk for oss/meg" når man går fra det man har vært invitert i, og er det noe spesielt da så sier jeg det med det samme.
![]() |
#13 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Det Toffskij sa.
![]() |
![]() |
#14 |
Klar
|
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Jeg gjør det alt for sjelden selv, men tenker at det er en veldig hyggelig ting å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?
Sånn er det med meg også. Har faktisk aldri tenkt tanken på at det var noe jeg kunne (evt. burde) gjøre, og heller aldri savnet det fra andre.
![]() |
#16 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Det er ikke vanlig her i allefall. Jeg gjør det omtrent aldri og kan bare huske en eller to som har sendt takkeSMS til meg. Jeg må innrømme at jeg ser ikke poenget med å takke dagen derpå. Jeg takker for invitasjonen når jeg får den og når jeg går takker jeg for meg og sier hvor hyggelig det var, hvor god maten var osv. Jeg synes det blir litt overdrevet å sende en melding i tillegg. Selvsagt hyggelig å få, men på ingen måte forventet eller nødvendig.
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Jeg tror ikke det er så vanlig. Jeg gjør det av og til, men ikke alltid. Takker jo alltid fint for meg og skryter masse av maten osv underveis og når jeg går fra selskapet, det holder vel som regel?
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?I vår krets er det vanlig ved større middager eller fester. Ikke i barnebursdager eller i familiesammenheng. Der har jeg heller aldri fått noen gang.
![]() |
#19 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Hm, det har jeg aldri sett på som vanlig, hverken som vertinne eller gjest. Det har da hendt flere ganger at jeg har både sendt og mottatt slike meldinger, men da gjerne i forbindelse med noe annet. "Hei, takk for koselig kveld i går, det var gøy. Jeg tror jeg glemte igjen et par solbriller, kan jeg stikke innom en gang i løpet av dagen?"
![]() |
#20 |
Trøtt
|
![]() Re: Er det ikke vanlig å sende "takkeSMS" dagen derpå lenger?Jeg syns det er hyggelig å både sende og få slike meldinger, og gjør det noen ganger-men ikke alltid. I likhet med Candy så sender vi ikke slike meldinger etter barnebursdager eller familiesammenkomster.
![]() |
|
|