Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sengeramme og hodegavl

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-13, 17:59   #1
Klesklype
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2013
Klesklype har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sengeramme og hodegavl

Hei!
Jeg har allerede madrasser, men trenger å kjøpe sengeramme. Har så lyst på polstret hodegavl, men vet ikke om det er mulig å ha det til sengeramme. Kjenner ingen handymenn så spør her inne i håp om at andre har prøvd eller har tips. Jeg tenker da å kjøpe en sengeramme med bare én gavl (som Brimnes fra Ikea) og på et eller annet vis få festet en hodegavl til sengen. Er det gjennomførbart?

Klesklype er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 18:07   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sengeramme og hodegavl

Kan du ikke bare henge gavelen på veggen, og sette senga inntil?

Gammel 02-07-13, 18:18   #3
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er noen tips:
http://www.klikk.no/bolig/soverom/article816016.ece

Gammel 02-07-13, 18:30   #4
Klesklype
Nybegynner

Standard

Problemet er at jeg ikke kan feste noe i veggen siden jeg leier... Men er en seng virkelig tung nok til å holde den på plass, vil ikke sengen skli ut når man lener seg mot gavlen? Jeg vurderer å kjøpe Ikeas Bekkestua. Jeg er absolutt ikke flink nok til å klare å lage en selv, og Ikeas var ikke så dyr. Den veier 29 kg, mens sengen jeg vurderer veier 41 kg uten madrasser.

Gammel 02-07-13, 18:35   #5
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lagde selv.
Det var virkelig enkelt altså.
Og sengen holder den inntil veggen.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 19:10   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Vi har to paller som hodegjerde, og de står bare på gulvet. Rammemadrassen holder dem på plass.

Gammel 02-07-13, 20:44   #7
Klesklype
Nybegynner

Standard

Ok, har noen av dere senegramme? Tenker på om det kan bli et mellomrom mellom madrassen og gavlen?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.