Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Lillemann har fått nye venner - Solgårdfarerne, del 3

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-13, 21:35   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillemann har fått nye venner - Solgårdfarerne, del 3

Vi koser oss fremdeles, vi!

Sola skinner, det er godt og varmt, og vi tar livet med knusende ro. Vi har titta på byen, vi har utforska stranda, og vi har til og med klart å lurte både Lillemann og Guttungen uti badebassenget igjen. Det gikk litt bedre, med de begge to, denne gangen. Vannet var varmere, så Lillemann holdt ut lenger før han måtte opp, og et par vannpistoler i skumplast sørget for at Guttungen klarte glemme at vannet ikke var nøyaktig som det er i bassenget hjemme.

Vi har og vært med på "Fangene på Solgården." Alle som ville være med, fikk lov. Vi ble delt inn i 12 lag, og vi skulle løse 12 oppgaver, fordelt på poster rundt omkring på Solgården. Alle oppgavene var lagd slik at de fleste hadde forutsetning for å kunne delta - det var uhøytidelig leik og moro, og latteren satt løst blant alle som deltok. Alle fikk is til premie etterpå.

I dag har vi vært på tur til Guadalest, en hyggelig liten by oppe i fjellene - utrolig flott utsikt! Og så var det høyst interessant å få en liten kar i rullestol oppover veiene der - det var endel trapper, og det var nesten enda mer interessant å få ham den bratte veien ned igjen. Men folk er så hyggelige og hjelpsomme - det ilte sterke karer til og ville hjelpe uansett hvor vi sto fast med rullestolen og klødde oss i hodet. Vi ga oss, dog, på andre nivået av byen - selv vi skjønte at noen topptur opp til borgen, det var skvett umulig med rullestol.

Etter middag i dag, fikk vi storfint besøk. Det kom en stor, tøff skilpadde, som toget rundt i sansehagen, gjerne ville spise opp de fine blomstene, og han var superrask. Ikke noe treig sak av et dyr det der, nei - det var skilpadde på turbo. Guttungen ble godvenn med ham og måtte stadig bort og klappe ham litt på skallet.

Skilpadda var det vanskelig for Lillemann å få hilse på - den var så stor og tung at den ikke kunne løftes opp til ham. Lillemann, derimot, han fikk i stedet to nye venner som var kommet for å hilse:

Først fikk han lov å hilse på en søt, liten Milk Snake (vet ikke det norske navnet.) Den var så myk, så myk, og den kilte i hendene og på armene.

Og så, så fikk Lillemann og mamma lov å kose med Tobias! Tobias er 8 år, veier 25 kg, og han er 4.5 meter lang. Åh, han var så fin og tøff og god.

Jepp - vi koser oss!

Gammel 01-07-13, 21:39   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillemann har fått nye venner - Solgårdfarerne, del 3

Herlig! - Slanger er jo på merkelig vis innmari gode å kjenne på. Rart at de som SER så slimete ut er så glatte!

Gammel 01-07-13, 21:40   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Oi, så kule kompiser!! Og tøffe mammaen med den digre slangen rundt halsen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:41   #4
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Det er så kjekt å få lese om turen deres, jeg føler nesten som om jeg er der på en liten måte.
Og så er lille store gutten så utrolig herlig. Jeg er helt betatt her.
Men de slangene..... Jeg hadde dævva på flekken tror jeg. :slangefobi på et høyt nivå:

Gammel 01-07-13, 21:42   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gærninger!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:42   #6
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Herlighet, både Lillemann og mamma er uendelig mye modigere enn hva jeg er. Slanger inngår ikke i noe jeg ønsker å hilse på. Bra størrelse på den siste der...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:43   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Høres ut som dere koser dere, ja!
Jeg hilste på slanger for første gang i vinter, og de er jo så fine!

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:44   #8
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Lillemann er en tøffing.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:44   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Gærninger!

Det tenkte jeg også.

Høres ute som en fin ferie!

Gammel 01-07-13, 21:49   #10
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Tøffingar! Hadde IKKJE vore meg på dei bileta! Kjekt at de fortsetter å kose dykk!

Gammel 01-07-13, 22:21   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Det høres ut som om dere koser dere! Jeg ble betatt av slanger etter første gangen jeg fikk holde en. Sånn skrekkblandet fryd eller deromkring. Men gode å ta på!

Guadalest er fantastisk flott og jeg forstår godt at det ikke gikk an å komme til topps med rullestol.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 22:25   #12
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ser herlig ut! Tror milk snake på kornsnok på norsk.

Gammel 01-07-13, 22:33   #13
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 51
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Oppdatering fra Solgården, det er virkelig ferielektyre på alle måter. Veldig kjekt å lese hvordan dere har det. Slanger, skilpadde, sol, sommer, slaraffen. Herlig.

Gammel 01-07-13, 22:38   #14
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så herlig å lese om turen deres! Er det noen jeg unner dette, så er det dere, altså!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 22:57   #15
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Nå besvimte jeg nesten. Tøffinger!

Gammel 01-07-13, 23:02   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gøy å følge med på dere, selv om jeg har så seriøs slangefobi at jeg holdt på å drite på meg da jeg så bildene. Men det er jo mitt problem.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 00:23   #17
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Gærninger!

Eksakt hva jeg tenkte!

Gammel 02-07-13, 05:48   #18
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fine bilder! Og slanger er fine dyr!

Takk for at du deler ferien med oss. Du er så flink til å se de små detaljene i livet, og jeg lærer å se på livet med gladere øyne. (Ble det en rar setning?)

Kos dere videre i ytlandet!

Gammel 02-07-13, 06:53   #19
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slanger er helt greit, men Guadalest med rullestol? Tøffinger!

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 07:31   #20
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Slanger er helt greit, men Guadalest med rullestol? Tøffinger!

Ja det imponerer meg også Slanger "grøss" Dere er en tøff og flott gjeng
Veldig koselig å følge med dere på tur.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.