Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kutyme fellesvaskeri

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-13, 17:55   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Kutyme fellesvaskeri

To sider, samme sak, hvem har grunn til å bli irritert?

Scenarie 1)
Jeg var bare litt for sein etter at vaskemaskina var ferdig, og noen hadde tukla med klærne mine.

Scenarie 2)
Jeg venta i nesten en halv time etter at vasken var ferdig, og tømte maskina for klær, og satte på min klesvask.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 17:57   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kutyme fellesvaskeri

Nr 2. Gitt at det faktisk var gått en halvtime, da. Jeg ville nok ventet 10 minutter i det minste. Men det er lenge siden jeg har brukt fellesvaskeri.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 18:05   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Avhengig av reelt "litt for sen" eller "halvtime" tenker jeg. Halvtime, absolutt numemr to. 5-10 minutter, absolutt nummer 1. en plass derimellom, gråsone...

Gammel 09-07-13, 18:39   #4
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Avhengig av reelt "litt for sen" eller "halvtime" tenker jeg. Halvtime, absolutt numemr to. 5-10 minutter, absolutt nummer 1. en plass derimellom, gråsone...

Enig.

Gammel 09-07-13, 18:44   #5
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jepp.

Gammel 09-07-13, 18:45   #6
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grensa mi går ved "for sen" kjenner jeg
Min tid - mitt vaskeri
Kommer man for sent får man skylde seg selv.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 18:49   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Min tid - mitt vaskeri

Tror ikke jeg hadde ventet så lenge som en halvtime før jeg hadde tømt den vaskemaskina, nei.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 18:50   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du med tukla med klærne dine?

Jeg synes det er helt greit å flytte klær ut av maskin og legge på et bord når maskinen skal brukes av noen andre. Jeg synes det ikke er greit å henge opp trusene i lampen (om det er det du mener med å tukle).

Gammel 09-07-13, 19:09   #9
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hva mener du med tukla med klærne dine?

Jeg synes det er helt greit å flytte klær ut av maskin og legge på et bord når maskinen skal brukes av noen andre. Jeg synes det ikke er greit å henge opp trusene i lampen (om det er det du mener med å tukle).

Ta klærne ut og legge de i kurven som står foran maskina.

Gammel 09-07-13, 19:16   #10
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville definitivt ventet 5-10 minutter (jeg har ikke brukt fellesvaskeri siden studietiden, og kjenner at det er ganske godt), men ikke mer enn det. Jeg mener også at om det er nødvendig å ta ut andres klær så legger man dem i kurven, på bordet eller annet tilgjengelig sted og ikke slenger dem på gulvet fordi man er irritert.

Gammel 09-07-13, 19:16   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Helt i orden - hvis man ikke takler det venter man ved maskinen til den er ferdig. Hvorfor i alle dager skulle jeg vente ti minutter ut i "min tid"?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 19:22   #12
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og for å svare på spørsmålet:
1) helt ok, du kom for sent og vedlommende hadde bare flyttet klærne. Ingen grunn til irritasjon

2) noen kunne jo godt flyttet klærne sine utav maskin men ting skjer og plutselig er man forsinket allikevel. Eller så glemmer man hele greia. Ingenting å bli irritert for, det er jo bare å flytte unna klærne og sette på egen vask.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 19:26   #13
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Og for å svare på spørsmålet:
1) helt ok, du kom for sent og vedlommende hadde bare flyttet klærne. Ingen grunn til irritasjon

2) noen kunne jo godt flyttet klærne sine utav maskin men ting skjer og plutselig er man forsinket allikevel. Eller så glemmer man hele greia. Ingenting å bli irritert for, det er jo bare å flytte unna klærne og sette på egen vask.

Helt enig!

Gammel 09-07-13, 19:39   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min tid - mitt vaskeri

Veldig enig. Jeg hadde fjernet klærne på minuttet etter at "min tid" hadde startet. Det er kjedelig å stå i vaskerommet og vente, og hvem vet når forrige klesvasker har tenkt å komme.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det der er da helt greit uansett når man gjør det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 19:40   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som sier at dere ville blitt irritert av scenarie 1. Hvorfor?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 19:45   #16
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Og hvis man venter for lenge inn i sin tilmålte vasketid før man får satt på sin vask, vil jo problemet forskyve seg til nestemann. Jeg hadde helt klart tatt klærne ut idet min vasketid startet.

Gammel 09-07-13, 19:48   #17
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Selvfølgelig, det er jo kanskje ingen som blir irritert uansett. Jeg var bare meget usikker på om jeg hadde gjort noe veldig galt.

Gammel 09-07-13, 19:52   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen har grunn til å bli irritert. Klærne er flyttet fra ett rent sted til et annet. Og alle kan blingse på en vasketid og komme litt sent. Ikke krise å måtte flytte klær ut av en maskin.

Hvis begge her ble irritert så sier jeg bare "er det rart det blir krig i verden!"

Gammel 09-07-13, 19:54   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hvor sent det er snakk om og hvordan klærne hadde blitt behandlet. Lagt i ren balje = ikke rett til å bli sur. Slengt utover gulvet = rett til å bli sur. Uavhengig av tidsvindu.

Gammel 09-07-13, 19:56   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nr 2 kan ikke bli sur forresten. Ikke før nr 1 blir sur og sier fra. Nr 2 kan jo bare ta ut klærne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.