|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kjernesnill
|
![]() Bøker om pubertetJeg lurer på om dere har tips til bøker som handler om pubertet. Jeg har en datter i sjetteklasse, og jeg kunne tenke meg å skaffe et par bøker om pubertet og seksualitet som kan stå i hylla.
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker om pubertetMin 11-åring likte Hyperpubertet av Vera Micaelsen men den ble levert igjen før jeg rakk å se hva slags bok det var.
![]() |
#4 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Bøker om pubertetJeg har boka "Jeg,meg og mitt" i hylla på kontoret, den blir ofte bladd i. Ellers har vi flere bra småhefter på helestasjonen som er rettet mot ungdom og pubertet.
![]() |
#5 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Bøker om pubertetKvinne, kjenn din kropp! Bare setning får meg nesten til å bli litt puteflau fremdeles. Det var noen rare bilder i den boka. Men - jeg tror det var bra at vi hadde den der. Jeg stemplet moren min som rar, men hun leste nok ikke så mye i den, den var nok til meg.
![]() |
#8 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bøker om pubertet
Hyperpubertet har blitt godt likt av ungdommane på Ubok.no, men eg har heller ikkje lese ho. Eg lurer på om Amylin har lese boka?
![]() |
![]() |
#9 |
One of These Days
|
![]() Sv: Bøker om pubertetJeg har lest Hyperpubertet, og jeg likte den veldig godt. Den er godt skrevet, overdrevet, men tror den må overdrives litt for at den skal treffe aldersgruppa. Jeg hadde et par kapitler med 7.trinn i fjor, og der var det mange som lo høyt ved visse partier i boka, både gutter og jenter. De aller fleste maste om tittel og forfatter da timen var ferdig, slik at de kunne gå på biblioteket og låne boka selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|