|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Det lurer jeg på. Noen som kan forklare meg hvorfor de hører mer til der enn sammen med arbeiderpartiet for eksempel?
![]() |
#4 |
Audacious
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil venstre samarbeide mot høyre?Jepp, Venstre er et borgerlig parti. Og så går det litt i bølger om det er den sosialliberale eller den markedsliberale siden som har overtaket.
![]() |
#5 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil venstre samarbeide mot høyre?Fordi de er et borgerlig parti.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil venstre samarbeide mot høyre?Sånn: "Vi er egentlig mest enig med AP i de fleste saker, men siden vi definerer oss som borgerlige vandrer vi mot høyre"?
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil venstre samarbeide mot høyre?Skillet går mellom borgerlig og sosialdemokratisk går vel på i hvilken grad staten skal styre alt.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil venstre samarbeide mot høyre?Bra definisjon det, mkj.
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil venstre samarbeide mot høyre?
Det er jo derfor jeg er på den borgerlige siden. Fordi man må ha en kake å dele. Vi kan ikke bare dele ut og dele ut i det tempoet vi gjør nå, uten å sørge for at det fortsatt bakes.
![]() |
#11 |
Fjellpiper
|
Jeg er på den sosialdemokratiske og sosialistiske siden fordi jeg også er opptatt av hvem som skal eie slikkepotten, hvem som skal bestemme hvilken kake som skal bakes og hvor mye rot vi kan tillate oss å lage på kjøkkenet mens bakingen pågår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() |
#13 |
Fjellpiper
|
Ja, det tok litt av her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil venstre samarbeide mot høyre?Nå er jo ikke de røde helt uinteressert i kakebaking heller da, med mindre du fyker helt ut på rødeste fløy, men dog.
![]() |
#15 |
Off the map.
|
Stemmer det, men det er jo grader av alt, og jeg tror at noe av skillet ligger her. (Ref. diskusjoner om formuebeskatning av arbeidende kapital som et nylig diskutert eksempel)
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Jepp. Og jeg er en sånn særing som er litt rød og litt blå og egentlig vil stemme lilla. Så jeg prøver å skjønne meg på venstre, for jeg lurer litt på om de danner det kompromisset selv om de er litt rare.
![]() |
#17 |
Off the map.
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Her fant jeg noe en venstrekar sa i en spørsmål-svar-greie fra forrige valg:
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Jeg må ærlig innrømme at jeg sliter med å se sammenhengene mellom frp og de andre partiene på høyresiden. Til tider synes jeg de har mer til felles med ytterste venstre fløy.
![]() |
#19 |
Off the map.
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?
I stor grad enig. Og retorikken! Men de har nå en del stemmer. Så mange deler ikke vårt syn her.
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?
Enten deler de ikke vårt syn eller så er de rett og slett enige med frp. Eller så har de ikke gjennomskuet dem. Eller så driter de i resten bare de får noen som sier de kjemper for deres sak. (Det siste tror jeg gjelder mange). *lite tro på folk flest*
![]() |
|
|