|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Valgkamp og svartmaling av norsk skoleSelvfølgelig er utdanning og skolepolitikk et viktig tema i valgkampen. Få yrkesgrupper blir kritisert i samme generaliserende trekk som lærere, som ofte dras frem som den største utfordringen for en bedre skole.
![]() |
#2 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Valgkamp og svartmaling av norsk skoleJeg er lærer og kjenner meg igjen i det som beskrives i artikkelen. Noen ganger er det virkelig demotiverende å ha denne jobben, men heldigvis er det en elev eller to som veier opp det negative.
![]() |
#3 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Valgkamp og svartmaling av norsk skole
Signerer. Jeg er så lei av å høre om dårlige lærere som må videreutdannes for at det skal bli bra at jeg nesten har sluttet å følge valgkamp og lese aviser. Men elevene gjør det verdt det selv om yrkesstoltheten er smuldret opp for lenge siden.
![]() |
#5 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Valgkamp og svartmaling av norsk skoleDet gjøres utrolig mye bra i norsk skole, men det gjøres litt dårlig også. Det er for mange lærere som underviser i fag de ikke har kompetanse i, det syns jeg er et problem. Jeg syns også at de liksom-kreativ-praktiske-fagene er en skuffelse. Mine unger har i alle fall blitt kraftig undervurdert på den fronten. Vi snakket om gym her på forumet i går, men forming havner i samme bøtta. Jeg innser at jeg hadde fantastiske lærere i forming, for ungene mine har limt klesklyper til treplater opp i alt for høy alder. Jeg laget en krakk i femteklasse som fortsatt er i flittig bruk hjemme hos mine foreldre. Med skjulte skruer og alt som er. Jeg savner at ungene blir skikkelig utfordret her - det tror jeg hadde gjort skolehverdagen mye bedre og mer inspirerende for mange av de elevene som syns det er vanskelig å sitte på rompa. Og sånne som meg, som ikke syns det var vanskelig å sitte på rompa, men som stortrivdes i sløydsalen likevel. Og på formingsrommet, på musikkrommet, skolekjøkkenet og i gymsalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valgkamp og svartmaling av norsk skoleJeg synes også dette var et godt innlegg, og jeg tipper det deles på mange arbeidsrom rundt i det ganske land i dag.
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Valgkamp og svartmaling av norsk skoleAlle de tingene du påpeker Darth handler jo ikke om lærerne som sådann, men om hvordan skolen velger å bruke lærerressursene, hvordan skolen er organisert og hvilke krav man setter til å få lov til å undervise i fag.
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Valgkamp og svartmaling av norsk skoleJeg begynner å bli litt lei av sånne innlegg, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Valgkamp og svartmaling av norsk skole[quote=Adrienne;3777121]Alle de tingene du påpeker Darth handler jo ikke om lærerne som sådann, men om hvordan skolen velger å bruke lærerressursene, hvordan skolen er organisert og hvilke krav man setter til å få lov til å undervise i fag.
![]() |
|
|