Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det beste med at hverdagen snart er her igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-13, 14:48   #1
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er det beste med at hverdagen snart er her igjen?

Ja det lurer jeg på i dag nå som hverdagen nærmer seg for hvert sekund??

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 14:53   #2
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det beste med at hverdagen snart er her igjen?

Kan i farten ikke komme på noen ting.

Gammel 17-08-13, 14:54   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hverdagen er vel i gang for mange allerede? Jeg vet ihvertfall ikke om så mange som har sommerferie til 17. august.

Jeg syns det er fint å være i gang med hverdagen igjen. Deilig å ha ferie, men i år har jeg også gledet meg til å begynne med noe helt nytt og spennende, og det er godt å være i gang. Elleveåringen begynte på skolen på onsdag, og han syntes også det var gøy.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 14:55   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ingenting egentlig.. Eller jo vi er nærmere jul.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 14:58   #5
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

For oss er det at ungene får utløp for sitt sosiale behov daglig. Vi bor ikke sånn til at de har venner rett utenfor døra.

For meg er det at jeg får noen timer alene med babyen mens ungene er på skolen, og dermed mulighet til å ta en lur mens snuppa sover på dagen, om jeg trenger det.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 14:58   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ingenting. Ferien er alltid den beste tiden av året.

Gammel 17-08-13, 15:00   #7
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er litt trist hvis hverdagen er en så stor nedtur at folk direkte gruer seg. Hverdager er tross alt i flertall. Jeg liker at rutiner kommer på plass og at skole og fritidsaktiviteter starter opp igjen. Så blir helgene igjen fine avbrekk og neste ferie noe å se frem til når den tid kommer.

Gammel 17-08-13, 15:07   #8
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

At vi etter hvert kommer inni rutiner.
Det kommer sikkert til å ta litt tid med ny hverdag for ungene (skolegutt og barnehagegutt)men blir vel bra tilslutt.
Og så nærmer vi oss jul.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 15:12   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det er da ingen som har sagt noe om å grue seg? Hverdagen trenger ikke være noen nedtur selv om man synes ferietid er bedre. Vi har det godt året rundt, men et hakk bedre i ferien.

Gammel 17-08-13, 15:17   #10
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

At treningen til ungene begynner igjen. Til tross for en sommer full av aktivitet så er de rastløse og trenger å brenne masse energi.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 15:38   #11
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er da ingen som har sagt noe om å grue seg? Hverdagen trenger ikke være noen nedtur selv om man synes ferietid er bedre. Vi har det godt året rundt, men et hakk bedre i ferien.

Å svare "ingenting" når noen spør om hva som er det beste ved hverdagen, gir ikke særlige indikasjoner på at hverdagen egentlig er all verdens. Synes jeg. FINNES det Ingenting å trekke frem, absolutt ingenting? At ferie er den BESTE tiden for de fleste, ikke alle dog, er det ingen som sier noe om, men at det er OK ting i hverdagen også er innmari viktig.

Gammel 17-08-13, 15:42   #12
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også i gang med noe nytt og spennende, og gleder meg til å komme tilbake til rutiner og struktur, og at sønnen min gjøre det også. Han takler ferie sædeles dårlig og er om mulig enda mer rutinemenneske enn meg. Hele livet vårt er (planlagt) snudd på hodet i løpet av sommeren, og det er deilig å være igang med det vi har sett frem til med både forventning og litt skrekk.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 15:47   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg gleder meg til å få rutiner på plass, til å slippe å måtte finne på noe hver dag sånn at ikke så mye innetid for ungene. Ferie er fint, men nå har vi vært hjemme og sammen i 5 uker, og det er faktisk leeenge.

Ja, så skal jeg begynne i ny jobb, det blir jo også spennende.

Gammel 17-08-13, 15:47   #14
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bor også litt sånn til at vennene til ungene ikke akkurat løper ned døra her. Det blir en del krangel og småkjekling guttene i mellom. Merker det spesielt nå som ferien straks er over. Og de synes det er vanskelig å finne på noe å gjøre hjemme nå, alt er liksom "oppbrukt" for i år. De har godt av å komme inn i rutinene igjen, og komme tilbake til hver sin arena, med klassen, venner og det sosiale skolelivet. Jeg liker hverdager, jeg.

Gammel 17-08-13, 16:01   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker hverdager, det er de som gjør at jeg elsker helger og ferier. Som lærer har jeg eviglang ferie og jeg gleder meg til den hektiske og meningsfulle arbeidsdagen, til helgefølelsen om fredagen, til rutiner, normal døgnrytme, normal matrytme, til fritidsaktiviteter og til mørke høstkvelder. Jeg gleder meg til høstfargene, til høstferien og til adventstiden. Og så gleder jeg meg veldig til å bli kjent med 26 ungdomsskoleelever som jeg skal få kalle mine i noen år.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 16:03   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Ingenting egentlig.. Eller jo vi er nærmere jul.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 16:17   #17
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

At hverdagen er tilbake har for meg betydd at problemene med nakke og hodepine er tilbake etter en deilig nesten symptomfri sommer. Dermed er der vanskelig å finne noe bra med hverdagen. Skal jeg trekke frem noe så må det vel være at hverdagen bringer litt mindre utskeielser i form av søtsaker.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 16:18   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Å svare "ingenting" når noen spør om hva som er det beste ved hverdagen

Det er ikke slik jeg ser spørsmålet. Siden spørsmålet var relatert til at ferien (snart) er over tolket jeg spørsmålet mer som hva er bedre i hverdagen enn i ferien.

Gammel 17-08-13, 16:19   #19
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg begynte på jobb forrige mandag, var det et sjokk. Jeg kjenner at neste uke blir mye lettere. Ungene er overmoden for skole nå. Og jeg kan glede meg til helg igjen, og hellige fredagskvelder.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-13, 16:20   #20
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes også det er greit å komme inn i rutinene igjen, spesielt med leggetider og ungene på skole. Også nærmer det seg høstens store høydepunkt som er venninnetur i Oslo med Soundgarden konsert Blir også fint å bruke nye høstklær jeg har kjøpt meg. Før sommeren bestemte jeg meg for å begynne å trene mer, og det har gått bra i sommer. Håper jeg greier å holde ut utover høsten også

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.