|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?tilgi min åpenbare politiske uvitenhet her.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: [valg] Blir det frp i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Jeg tenker sånn (også politisk novise):
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: [valg] Blir det frp i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Ja, både Høyre, Venstre og KrF åpner for å samarbeide med Frp, så avhengig av valgresultatet og forhandlinger og alt slikt kan FrP havne i regjering dersom de får nok stemmer til at de andre borgerlige partiene trenger å ha dem med. Uansett tenker jeg at en må stemme på det partiet en er mest enig med / minst uenig med, selv om jeg også hadde slitt veldig med tanken på at det kunne innebære samarbeid med FrP. Det er heldgvis ikke et tema. :rød som bare det:
![]() |
#4 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: [valg] Blir det frp i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Dersom det blir borgerlig regjering så kommer Frp med i den, noe annet er fullstendig usannsynlig siden Frp kun støtter en borgerlig regjering som partiet selv får være med i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: [valg] Blir det frp i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Men hvor mange tenker over at SV er med i regjering nå?
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: [valg] Blir det frp i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?
Hva har det med saken å gjøre? HI er vel først og fremst opptattt av om FrP kommer i regjering. Dessuten er det ikke som om ikke SV har utrettet noe i regjering, selv om pressen liker å ignorere det. Her kan en lese mer.
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: [valg] Blir det frp i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?
Jepp.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Og ja, jeg tenker over det, og håper og har tenkt å gjøre det jeg kan for at SV fortsatt skal være i regjering etter valget.
![]() |
#10 |
maler
|
Jeg gjør ikke det. Jeg kom på det her plutselig, for det er jammen ikke mye SV har påvirket politikken. Med et sterkt høyre vil frp havne i samme minoritetsrolle.
![]() |
#11 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?H, KrF og V må bli så store at de ikke trenger FrP for å danne regjering ellers blir det ingen borgerlig regjering uten FrP siden de ikke støtter en regjering de ikke selv er en del av.
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Jeg prøver å forstå venstre. Jeg er enig med venstre i mange saker, og lurer på om de danner det kompromisset mellom høyre og arbeiderpartiet jeg ser etter, men det er noen punkter jeg synes er litt snodige. Ja, jeg har lest alt de har lagt ut.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?FrP kommer antagelig i regjering hvis ikke V, H og KrF får flertall alene.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Problemet mitt er at jeg er enig med mange jeg, spredd litt utover fra rødt til blått, så jeg vet liksom ikke helt hvilken side jeg er mest enig med, men tanken på at min stemme kan bidra til en borgerlig regjerning som inneholder frp er egentlig avskrekkende nok til å holde meg på den røde siden, tror jeg.
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Samtidig bidrar du til å minske frp sin makt i en regjering dersom du gjør de andre borgerlige partiene større.
![]() |
#16 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?
Noen ministre får de jo om de kommer i regjering, det kaller jeg reell makt. Selv med 10 % oppslutning, vil de få mye innflytelse.
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?
Joda. Men gitt en situasjon hvor de borgerlige uansett ligger an til å vinne valget vil jo frp sin innflytelse bli en slags brøk av frp og høyre. Poenget mitt er at det ikke går an å stemme taktisk på den måten (eller jo, jeg vet godt at det går an, men jeg synes ikke det er veldig lurt). For man kan risikere å bidra til at frp havner i regjering ved å stemme borgerlig, eller man kan bidra til at frp får større makt i regjering enn de ellers ville fått ved å stemme rødt. Alt ettersom ha slags regjering man får. Det riktigste mener jeg er å stemme på det partiet man er mest enig med.
![]() |
#18 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Enig med Katta, om eg forsto deg riktig.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Sånn egentlig så tenker jeg man bare bør stemme på partiet man mener har den beste politikken (selv om man aldri er enig i alt) uavhengig av hvem de kommer til å eventuelt samarbeide med. Når det er sagt så skjønner jeg venstrefolk som virkelig vegrer for et samarbeid med Frp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Altså jeg personlig håper jo at ingen av de borgerlige kommer i regjering, men det ser jo litt blått ut akkurat nå. Krysser fingrene for at mobilisering de siste ukene nå er nok for fire nye år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|