|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Bondebønner/hestebønnerJeg har dyrket slike i sommer
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bondebønner/hestebønnerDe skal ikke spises rå.
Sist redigert av Tallulah : 19-08-13 kl 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Bondebønner/hestebønnerIkke spise belgen nei....og ikke spises rå.
![]() |
![]() |
#4 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Bondebønner/hestebønnerBelgen skal absolutt ikke spises, nei.
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Bondebønner/hestebønnerJeg har med hell lagd en rømmebasert potetsalat med bønner i stedet for poteter. Kjempegodt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bondebønner/hestebønnerHestebønner, er det det same som store, kvite bønner?
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Bondebønner/hestebønnerJeg er litt slumpete på kjøkkenet så jeg har ingen nøyaktig oppskrift, og så er det i tillegg lenge siden. Men kjenner jeg meg rett blandet jeg bare rømme, bittelitt majones, vårløk, litt agurkmix, grønne epler, salt, pepper og kokte, kalde bønner! Har også smakt en tomatbasert variant som var veldig god. Tipper bønnene var blandet med en fersk tomatsalsa med mye løk i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bondebønner/hestebønnerStrengt tatt bør du ikke bare ta dem ut av belgen, men også klemme hver enkelt bønne ut av den lyse hinnen som omgir den (etter koking, altså). Fiklete, men det smaker utrolig mye bedre.
![]() |
|
|