Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-13, 17:54   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?

Jeg går helt i surr i jungelen av hjemmesider.
Jeg trenger å få noen tips til gode hjemmesider som dere liker, og gjerne noe om hvorfor dere liker dem også.
(De skal selvsagt ikke kopieres, men jeg trenger litt inspirasjon til å finne ut hva jeg liker og ikke. Skal brukes i jobbsammenheng)

Hvorfor liker dere den eller den siden?
Pene å se på? Praktisk oppbygd? Godt inndelt? Lett å manøvrere seg rundt i?

Og hva liker man absolutt ikke når man er inne på en hjemmeside? Hva oppleves som støy og hva er hjemmesidebyggernes fallgruver oftest sett?

Gammel 11-09-13, 18:16   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?

Denne synes jeg er enkel, lite glorete og lett å finne fram i: www.nidarosda.no

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 18:36   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker først og fremst ikke å kalle det hjemmesider. Det høres så veldig 1998 ut.

Ellers: Lett å navigere, estetisk tiltalende, ikke noe tull. Ellers så kommer det selvfølgelig veldig an på om det er en shabbychic kafé eller et advokatfirma det er snakk om.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 18:39   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kaller du det når du ikke kaller det hjemmesider? Sier man bare nettsteder?

Gammel 11-09-13, 18:41   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier nettsider.

Gammel 11-09-13, 18:41   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle jeg har laget er sjempefine.

Jeg liker det litt minimalistisk, og gjerne med mye hvitt. Syntes det er gode eksempler på fine sider her: http://www.organicthemes.com/themes/

Trykk på "view demo".

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 19:06   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Hvis du hadde vært her, så skulle jeg brukt deg så det suste, Joika.

Jeg har noen som skal hjelpe meg, men de krever at jeg må ha ideene selv til hvordan det skal se ut!

Takk for tips til dere alle. Jeg klikker rundt og ser på hva jeg liker og ikke liker med forskjellige sider nå.

Gammel 11-09-13, 19:18   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Denne synes jeg er enkel, lite glorete og lett å finne fram i: www.nidarosda.no

Den var jo pen å se på, men jeg synes det er veldig merkelig at et firma (?) ikke først og fremst pressenterer seg på hovedsiden av nettsiden. De bildene tar veldig stor plass og er veldig intetsigende.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 19:25   #9
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Den var jo pen å se på, men jeg synes det er veldig merkelig at et firma (?) ikke først og fremst pressenterer seg på hovedsiden av nettsiden. De bildene tar veldig stor plass og er veldig intetsigende.

Jeg er enig i at bildene tar mye plass og er intetsigende. Men personlig foretrekker jeg at framsiden primært er "kart" der jeg lett ser hvor jeg skal klikke videre for å finne informasjonen jeg trenger. Mest faner og minst mulig tekst. På framsiden ser jeg at det er et adovokatfirma og hva hvilke felt de jobber med. Hvor lenge de har drevet etc. er underordnet for min del.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 19:28   #10
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg er enig i at bildene tar mye plass og er intetsigende. Men personlig foretrekker jeg at framsiden primært er "kart" der jeg lett ser hvor jeg skal klikke videre for å finne informasjonen jeg trenger. Mest faner og minst mulig tekst. På framsiden ser jeg at det er et adovokatfirma og hva hvilke felt de jobber med. Hvor lenge de har drevet etc. er underordnet for min del.

Tipper du har større skjerm enn 13"? Jeg så nemlig ikke at jeg burde scrollet før du sa at jeg finner ut hvilke felter de jobber med på fremsiden. Bildet tar nesten hele nettleservinduet mitt, og dermed er nettsiden dårlig tilpasset små skjermer. Det i seg selv er ikke noe sjakktrekk i disse mobile tider.

Gammel 11-09-13, 19:30   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Helt enig, og når jeg ser på den på iPaden så ser jeg omtrent bare interiørbildet. Informasjonen nedenfor er jo mye viktigere.

Gammel 11-09-13, 19:33   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Man må jo ha en responsiv nettside som oppfører seg forskjellig ut i fra hva slags skjerm man ser på.

Gammel 11-09-13, 20:09   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Resposivt design er et must, også er bilder av bygget til firmaet egentlig litt 1998 det også. Gå rett på sak, hva skal jeg med dere? Hva skal nettet løse for dere, er det nye kunder som skal ledes inn? Eller har dere en trygg stor krets som bruker sidene deres som oppslagsverk for kontaktinformasjon med mer? Eller begge dele? Forskjellige nettsider skal dekke ulike behov, så det bør analyseres noe hva dere vil oppnå. Så kan dere jo måle og justere etterkvart. En lenke som aldri trykkes bør tas bort eller flyttes. Osv. Test, test, test.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:05   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De burde ha gjort mye mer ut av slideren. Feks gitt bildene en runde i Photoshop hvor de tilpasser størrelsen, legger på noe tekst om firmaet sitt osv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:07   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hva kaller du det når du ikke kaller det hjemmesider? Sier man bare nettsteder?

Webside, nettsted bruker vi. Vi som lager dem.

Det er fy fy å starte en presentasjon på forsiden, om det ikke er akkurat det kunden er ute etter. Man skal vise de aktuelle tilbud/tjenester som kunden er ute etter umiddelbart. Sånn 'om oss'-side er sekundær, og kan ligge som et menyvalg for de som vil se på det. De burde ellers dratt disse lengre opp på siden, og ja gjort mer ut av siden designmessig. Nå er det slideshowet som dominerer, og resten er tja - grønt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:10   #16
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg måtte surfe litt fra mobilen og se for morro skyld. Jeg likte denne (måtte tiltrådte mobilen til landscape):

http://www.quicksprout.com/speaker/

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:18   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Eksempler

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:23   #18
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hvis denne hadde fungert på telefonen hadde den vært bra - jeg liker den på pc.
http://www.kevinabdulrahman.com/

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 21:47   #19
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Man skal vise de aktuelle tilbud/tjenester som kunden er ute etter umiddelbart. Sånn 'om oss'-side er sekundær, og kan ligge som et menyvalg for de som vil se på det.

Jeg mente selvfølgelig presentasjon om tjenestene de tilbyr. Hadde de f.eks. tatt vekk interiørbildene og flyttet alt det andre lenger opp, hadde ikke den siden vært så verst. Å presentere seg er i mitt hode å gi en kort presentasjon av hva man kan tilby/selge/hjelpe med, "om oss"-sidene er det som kommer "etter" presentasjonen, for de som gidder å lese den..

Gammel 11-09-13, 22:02   #20
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Www.sedalenmenighet.no

Jeg synes den sida har fin layout.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.