|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?Jeg går helt i surr i jungelen av hjemmesider.
![]() |
#2 |
Originala
|
![]() Sv: Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?Denne synes jeg er enkel, lite glorete og lett å finne fram i: www.nidarosda.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?Jeg liker først og fremst ikke å kalle det hjemmesider. Det høres så veldig 1998 ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
|
![]() Sv: Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?Alle jeg har laget er sjempefine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?Hvis du hadde vært her, så skulle jeg brukt deg så det suste, Joika.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?
Den var jo pen å se på, men jeg synes det er veldig merkelig at et firma (?) ikke først og fremst pressenterer seg på hovedsiden av nettsiden. De bildene tar veldig stor plass og er veldig intetsigende.
![]() |
![]() |
#9 |
Originala
|
Jeg er enig i at bildene tar mye plass og er intetsigende. Men personlig foretrekker jeg at framsiden primært er "kart" der jeg lett ser hvor jeg skal klikke videre for å finne informasjonen jeg trenger. Mest faner og minst mulig tekst. På framsiden ser jeg at det er et adovokatfirma og hva hvilke felt de jobber med. Hvor lenge de har drevet etc. er underordnet for min del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tipper du har større skjerm enn 13"? Jeg så nemlig ikke at jeg burde scrollet før du sa at jeg finner ut hvilke felter de jobber med på fremsiden. Bildet tar nesten hele nettleservinduet mitt, og dermed er nettsiden dårlig tilpasset små skjermer. Det i seg selv er ikke noe sjakktrekk i disse mobile tider.
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
Helt enig, og når jeg ser på den på iPaden så ser jeg omtrent bare interiørbildet. Informasjonen nedenfor er jo mye viktigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?Man må jo ha en responsiv nettside som oppfører seg forskjellig ut i fra hva slags skjerm man ser på.
![]() |
#13 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?Resposivt design er et must, også er bilder av bygget til firmaet egentlig litt 1998 det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
|
De burde ha gjort mye mer ut av slideren. Feks gitt bildene en runde i Photoshop hvor de tilpasser størrelsen, legger på noe tekst om firmaet sitt osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Webside, nettsted bruker vi. Vi som lager dem.
Det er fy fy å starte en presentasjon på forsiden, om det ikke er akkurat det kunden er ute etter. Man skal vise de aktuelle tilbud/tjenester som kunden er ute etter umiddelbart. Sånn 'om oss'-side er sekundær, og kan ligge som et menyvalg for de som vil se på det. De burde ellers dratt disse lengre opp på siden, og ja gjort mer ut av siden designmessig. Nå er det slideshowet som dominerer, og resten er tja - grønt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vaklende
|
![]() Sv: Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?Jeg måtte surfe litt fra mobilen og se for morro skyld. Jeg likte denne (måtte tiltrådte mobilen til landscape): |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vaklende
|
![]() Sv: Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?Hvis denne hadde fungert på telefonen hadde den vært bra - jeg liker den på pc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Jeg mente selvfølgelig presentasjon om tjenestene de tilbyr. Hadde de f.eks. tatt vekk interiørbildene og flyttet alt det andre lenger opp, hadde ikke den siden vært så verst. Å presentere seg er i mitt hode å gi en kort presentasjon av hva man kan tilby/selge/hjelpe med, "om oss"-sidene er det som kommer "etter" presentasjonen, for de som gidder å lese den..
![]() |
![]() |
#20 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Har dere noe eksempler på hjemmesider dere liker?Www.sedalenmenighet.no |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|