Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress, - lufte tanker (refleks og vill-dress)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-13, 16:50   #1
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Vinterdress, - lufte tanker (refleks og vill-dress)

Jeg klarer ikke bestemme meg for vinterdress. Dvs, det går veldig på budjsett, hadde jeg hatt masse penger til overs, eller funnet en brukt jeg kunne stole på, ville jeg hatt POP. Men nå har vi todelt fra HM og jeg tror jeg leste at vannsøylen var ganske bra på det da jeg kjøpte det. Så det kan være et hjemmesett. Og så har han Skogstad dunjakke til jakkebruk. Vi har en Villdress str 4-5 år, som passer nå. Men jeg er så usikker på kvaliteten på den. Det er vel bare å prøve ut, vi brukte den så vidt på vårparten og da fikk han allerede rifter nede ved ankelen. Vannsøyle er vel ikke på mer enn 5000mm. Aner ikke hvordan den er på varme, men den er jo tykk, så den fungerer kanskje midtvinters når det blir 10 og 15 kuldegrader? Har noen erfaring med den?
I går kom mannen hjem med en reflex vinterdress jeg har kjøpt brukt for en slikk og ingenting. Tenkte at uansett får vi bruk for ulldressen. For denne har altså løs ulldress inni. Ikke sett ordentlig på den ennå, så vet ikke om den kan festes. Men dressen så helt ubrukt ut og hun lovet at den var vasket riktig de tre gangene den var vasket. Var visst blitt liggende noen år. Det står Wool inside på ryggen på den. Noen som vet vannsøyle på den? Reflex opererer med så mye forskjellig vannsøyler. Jeg ser vintertøyet i år er på 5000mm vannsøyle, mens en parkdress vi har liggende klar til bruk er på 10 000mm. Mellomste sønn hadde vinterbukse derfra i fjor og var aldri våt, men han bader nok ikke like mye i snøen som barnehagegutten. Vi hadde reflexdress da minsten var ett år og to og han badet i søledammer med parkdressen uten å bli våt, så jeg har god erfaring med reflex og er ikke skeptisk til merket. Men lurer litt på om denne dressen er en vinterdress? Troll har jo samme systemet? Er den varm nok til innenlandsvinter? Uten å måtte ha lag på lag inni?
Kan alltids bruke den til det blir hønkaldt og så dra frem Villdressen da, og håpe den passer i ryggen om noen måneder. Løsningen er der.... Om dressen holder vel og merke. Synes den ser så tynn ut i ytterstoffet... Men holder den til jul kan han ønske seg vinterdress i julegave. Om vi trenger det da.
Æsj, bare en haug ville tanker i fra meg. Klarer liksom ikke helt bli ferdig med dette styret.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.