Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilket ullundertøy anbefaler du til fritidsbruk?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-13, 18:29   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket ullundertøy anbefaler du til fritidsbruk?

Jeg trenger nytt ullundertøy. Er avhengig av å ha et som føles mykt og behagelig mot huden, men som likevel kan vaskes i vaskemaskinen.

Har du en type å anbefale?

Gammel 20-10-13, 18:41   #2
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket ullundertøy anbefaler du til fritidsbruk?

Jeg har både Kari Traa og Helly Hansen og er fornøyd med begge. Bonus selvsagt at de kommer i mange fargerike varianter. Har et Devoldsett også men det har blitt hullete i vask, det har ikke KT og HH blitt selv om de er vasket minst like mye.

Gammel 20-10-13, 18:42   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for godt tips, Primrose! Devold var et alternativ for meg, men jeg gidder selvsagt ikke å kjøpe det hvis det fort blir hull i det.

Gammel 20-10-13, 18:44   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes i hvert fall det. Har opplevd det samme med jentungen sitt sett også. Vi har forresten også sett fra Aklima i huset og det virker varmt og bra samt har holdt seg i vask.

Gammel 20-10-13, 18:46   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg derimot er veldig fornøyd med Devold. Syns det holder seg godt i vask også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 18:48   #6
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Devold er veldig godt ulltøy synes jeg, men det blir dessverre fort hullete.
Kari Traa har greit ulltøy, artige farger og de holder seg godt.
De aller beste ullklærne jeg har kommer fra IO Biocompatible. Det er tynne klær, men varmer perfekt ved alle temperaturer og holder seg kjempegodt i fasong samtidig som det er slitesterkt. Mine trøyer og ullbuff har jeg hatt i mange år og de ser fortsatt ut som nye selv om de er veldig mye brukt og er vasket utrolig mange ganger. Milslukern på Ullevål har pleid å ha det, ellers har jeg ikke sett dette merket i andre butikker.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 18:51   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Tusen takk for svar!

Gammel 20-10-13, 19:22   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker Pierre Robert sine ulltrøyer. De er både fine og varme, og gode å ha på. Jeg går alltid med en slik innerst. Enten uten ermer, med korte ermer, eller med lange. De har Sånn v-hals, og går inni det aller meste av både gensere og til og med finkjoler.

Gammel 20-10-13, 19:29   #9
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har flere ullgensere fra Stormberg som har holdt seg veldig bra. De er det halv pris på i Stormbergs nettbutikk i dag, ser jeg.

Jeg kjøpte ellers nylig en bestefarstrøye i ull/silke fra Safa som også er veldig behagelig å ha på, men den er helt ny, så jeg vet ikke hvordan holdbarheten er enda.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 19:30   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne. Den har jeg i svart, og grå, og vinrød, og mørkeblå, både med og uten ermer. Ull og litt silke.

Gammel 20-10-13, 19:48   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pierre Robert sine syns jeg er for korte og vide. Liker veldig godt ullundertøyet fra Calida.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 20:03   #12
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Mener du den som jeg viste bilde av, Filifjonka?

Gammel 20-10-13, 20:04   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Har god erfaring med både Kari Traa, Devold og HH. Synes ulltøyet fra Devold har holdt seg godt, det eneste vi har fått hull i er buffene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 20:06   #14
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Jeg har Kari Traa og Ulvang til utebruk. Begge er gode og holder i vask. Bruker Pierre Robert trøyer under til innebruk, og er fornøyd med dem også. Synes de er for tynne til turer ute. Men jeg er en frysepinn da...

Gammel 20-10-13, 20:24   #15
linne@
har gullhår

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Jeg er storforbruker av ullklær. I mitt neste liv skal jeg ikke bli en frossenpinn!
Det beste ulltøyet jeg har er fra WoolLand. I tillegg til at kvaliteten er den beste jeg har hatt til nå av ullklær, så er snittet veldig flatterende for min figur. Til og med buksene er kjempefine på, og det kan jeg ikke si er tilfellet med noen andre merker jeg har.

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 20:37   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for mange svar!

Jeg ønsker meg noe av den mer sporty varianten denne gangen. Gjerne en slik ullpolo med glidelås i halsen, blant annet. Jeg har sett slike fra Devold og Helly Hansen, men det er sikkert mange andre produsenter som har også?

Gammel 20-10-13, 20:55   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ull med teknisk innside fra devold har eg. Det har helse seg godt og er ikkje hull i

Gammel 20-10-13, 20:55   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns KT sitt ullundertøy ble slafsete i fasonger etter en tids bruk.
Jeg liker Norheim best. Er det ikke det det heter?
Vi har både med og uten bomull på innsiden.

Gammel 20-10-13, 20:58   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg er superfornøyd med ulltøy fra Kari traa, holder lenge og er mykt og godt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 21:16   #20
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er mest fornøyd med Devold active. Det holder bra i vask og varmer godt. Har ikke fått hull i det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.