|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Er det "lov" å mislike Halloween litt?Altså, jeg er helt for flere festdager, det gjør meg ingenting at handelsstanden "utnytter" ting kommersielt, godteri er bare fin-fint og alt sånt.
![]() |
#2 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg er litt der jeg også.
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg får helt vondt i hjertet mitt når Poden ser ut som en djevel eller gjenferd eller noe i den gata. Og jeg liker ikke Halloween, egentlig. Kle seg ut så skremmende man kan, og be om godteri på døra?
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?
Jeg er ute av skapet for lengst, og har nettopp blitt kalt "surkjerring-mor" i en annen tråd. Åpenbart stilte jeg ikke med et åpent sinn til dødningehoder og godteri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Litt samme her, og siden storebror erklærte tidligst i går at han ville gå halloween i år får han pent innfinne seg med å være Peter Pan. Lillesøster er Tingeling, det får være skummelt nok.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg synes at det har blitt bedre. I begynnelsen var det veldig skummelt, men nå ser jeg flere unger i vanlige kostymer også. Jeg tenker at vi som voksne får prøve å tilpasse det til det vi ønsker det skal være og så følger vel både handelsstanden og andre etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Der er jeg også.
![]() |
![]() |
#8 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Det er lov.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Det som var i den videoen var forferdelig, jeg hadde vært ganske sinna om jeg var nabo. Jeg pleier å være ganske laid-back, men jeg tenker at det bør finnes en grense. Også fordi folk kan la være å melde fra om alvorlige ulykker fordi de tenker at det sikkert bare er en Halloween-dekorasjon.
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg oppfatter det først og fremst som gøy, og tåler fint den groteske siden, og det oppfatter jeg at barna gjør også. Men jeg er sikkert farget av at jeg bor i et nabolag med veldig mange små barn og solid oppslutning om Halloween – de fleste er jo fryktelig søte, da! (Og jeg er veldig streng og grensesettende mot de få som er virkelig ubehagelige på den ene eller andre måten.)
![]() |
#11 |
Borte
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Om det lov? Jeg syns det går sport i å mislike det mest mulig, jeg, så du er jo helt på linje med haugevis av folk.
![]() |
#12 |
Sånn passe sane
|
Der er jeg også. Og så har jeg vært i USA og feiret Halloween og det var så moro at jeg synes det er noe alle burde prøve!
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg er litt der at jeg tenker "alt med måte". |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Vi har aldri opplevd "tricks" - aldri noe hærverk eller den slags i området her. Vi bor i et nabolag der foreldre slår veldig sterk ring rundt "SÅNN OPPFØRER MAN SEG ALTSÅ IKKE"-verdier, så jeg ser levende for meg reaksjonene om noe sånt skulle skje.
![]() |
#15 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Å, Halloween i USA er fantastisk! Jeg var i Chicago til Halloween et år og gikk tur i noen gater som var spesielt kjent for ytterliggående pynting, og det var jo fabelaktig!
![]() |
#16 |
can-jur
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Min eneste ekte Halloween opplevelse var da jeg i stummende mørke (det er jo ofte det om kvelden sist i oktober....) skulle gi mat til hestene mine.
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg liker ikke blod og gørr.
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jan 2011
Det har ikke jeg opplevd eller hørt om hver vi bor heller. Så jeg er litt usikker på hvor vanlig det er. Og så er vel spørsmålet om det de gangene det skjer er de barna som går rundt som er syndebukkene, eller om det er f.eks. ungdommer som ser sitt snitt til å hevne seg på den strenge læreren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Men man skal jo skremme de onde åndene med å være ond selv! Det er jo for å ikke frykte døden man kler seg ut som døden!
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg syns det er litt prippent ja. Men jeg er ikke vant med at Halloween fører til at alle ser ut som statister i SAW, her er det hekser og Batman og Mario og spøkelser og feer i god kombinasjon.
![]() |
|
|