Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kunst: Valg av ramme

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: hvilken farge på rammen?
Sølv 10 34,48%
Sort 19 65,52%
Noe helt annet! 0 0%
Dette bildet er ikke verd en ramme! - heng det opp med tape! 0 0%
Deltakere: 29. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-13, 09:07   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunst: Valg av ramme

Jeg har beslutningsvegring.
Sort eller sølvramme?

Jeg er med i kunstklubb - og dette er årets bilde. Tidligere har jeg ett bilde fra Kjell Nupen - som jeg har valgt sølvramme til - og så har jeg et bilde fra odd arne moen som jeg har sort ramme til. - De kommer ikke til å henge sammen - og om de så skal henge sammen, håndterer jeg fint forskjellige rammer - jeg
synes rammen skal få fram kunsten.
Sølv på dette

sort på dette:

Sist redigert av Che : 22-11-13 kl 09:19.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 09:27   #2
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunst: valg av ramme

Sort eller Eik

Gammel 22-11-13, 09:27   #3
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sort! Flotte bilder. Likte særlig det nederste.

Gammel 22-11-13, 09:29   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Svart.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 09:46   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Sort! Flotte bilder. Likte særlig det nederste.

Ja, det nederste er så utrolig vakkert - jeg blir rett og slett litt lykkelig av å ha det i stua. (det er ganske stort - tror ramma er 60x60, faktisk)

Gammel 22-11-13, 10:02   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sort! Vi har et Bleken lito. i blåtoner og det har en ganske bred, men enkel sort ramme og det synes jeg passer perfekt!
Fine bilder forresten, særlig Blekenbildet, men så elsker jeg Bleken også da .

Gammel 22-11-13, 10:15   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også sort. Jeg har endel bilder med en slags kullgrå ramme, altså ikke like hardt som sort, og ikke like flatt som grått, og det er veldig pent.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:28   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Sort! Vi har et Bleken lito. i blåtoner og det har en ganske bred, men enkel sort ramme og det synes jeg passer perfekt!
Fine bilder forresten, særlig Blekenbildet, men så elsker jeg Bleken også da .

Blekenbildet har jeg ikke sett real life ennå - det er visst litt bedre fargegjengiving i det enn på bildet. Jeg er og veldig glad i Bleken - men liker nok bedre bildene med større detaljrikdom - sånn egentlig.

Det er vel sort, enkel ramme og passepartou (<--hvordan skrives det, mon tro?) som er greia, ja.

Gammel 22-11-13, 10:28   #9
cilen

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

http://instagram.com/p/gmxXwbHL8K/

Her ser du en slik eikeramme som jeg tenkte på. Veldig fine på slike bilder syns jeg!

Gammel 22-11-13, 10:29   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Jeg synes eik på slike blir litt "gammelmodig, jeg..

Gammel 22-11-13, 10:42   #11
cilen

cilen sin avatar

Standard

Sv: Kunst: Valg av ramme

Jo.. kanskje litt 1970?

Gammel 22-11-13, 10:43   #12
konsulenten
Passiv

Standard

Det var nydelig! Selg det til meg og bli kvitt dilemmaet. (Jeg hadde valgt svart).

Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:57   #13
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Kan du ikke ha kullgrå om Tallullah snakker om?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 10:57   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Blekenbildet har jeg ikke sett real life ennå - det er visst litt bedre fargegjengiving i det enn på bildet. Jeg er og veldig glad i Bleken - men liker nok bedre bildene med større detaljrikdom - sånn egentlig.

Det er vel sort, enkel ramme og passepartou (<--hvordan skrives det, mon tro?) som er greia, ja.

Passepartout. Regn med at fransk alltid skrives vanskeligere enn det uttales .

Jeg liker de litt enklere også jeg, altså. Han har jo ofte veldig mye symbolikk i bildene sine og det er jo spennende, men av og til er det enkle det beste . Sort eller mørk grå ramme og passepartout høres bra ut. Jeg/vi har veldig god erfaring fra rammebutikken i Sandgata (den som heter Rammebutikken).

Gammel 22-11-13, 11:02   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også valgt sort, og hadde kanskje forsøkt å legge det flytende i stedet for med passepartout? Men det er antagelig dyrere.

Det er en ren personlig preferanse, altså.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 11:02   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Passepartout. Regn med at fransk alltid skrives vanskeligere enn det uttales .

Jeg liker de litt enklere også jeg, altså. Han har jo ofte veldig mye symbolikk i bildene sine og det er jo spennende, men av og til er det enkle det beste . Sort eller mørk grå ramme og passepartout høres bra ut. Jeg/vi har veldig god erfaring fra rammebutikken i Sandgata (den som heter Rammebutikken).

Det er stor forskjell på pris på rammebutikker kan man si. Jeg bruker Heimdal bilde og ramme - der har jeg vært veldig fornøyd og de har lavere pris enn hva f.eks galleriet skal ha.

Nå får jeg bare håpe at neste års bilde er mindre enn de jeg har fått hittil.

Gammel 22-11-13, 11:12   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde også valgt sort, og hadde kanskje forsøkt å legge det flytende i stedet for med passepartout? Men det er antagelig dyrere.

Det er en ren personlig preferanse, altså.

å, det var egentlig en god idé....

Gammel 22-11-13, 11:46   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mørk grå, tror jeg. Generelt liker jeg også godt hvite rammer, ihvertfall oftere enn de fleste, tror jeg. Ut fra folks kunst å dømme, ihvertfall.

Sort funker ofte, men i mange tilfeller synes jeg det er penere med hvitt. På det nederste bildet ditt ville jeg forøvrig helt klart valgt sort.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 12:04   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

kullgrå - tja, kanskje det. Jeg er liksom litt tradisjonell i hodet mitt når det kommer til kunst, tror jeg - sånn verdimessig.
jeg liker aldri hvitt - ikke interiørmessig heller.

Gammel 22-11-13, 12:30   #20
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

..Og jeg ville valgt sølv. Nydelige bilder, heldige du!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.