|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Slå sammen to veldig forskjellige romJeg skal slå ned en lettvegg for å få ett stort rom i stedet for et halvstort og et lite.
![]() |
#3 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romJeg hadde lagt panel i resten av rommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romDet er ikke et alternativ å legge nytt gulv? Jeg tror ikke du får det så pent på noen annen måte. Veggene ville jeg også helst ha gjort like, men det kommer litt an på hvilken vegg som skal rives. Taket får jo også et sår når du river veggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romJeg ville lagt nytt gulv og sett om jeg fikk tak i samme panel på resten av veggene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Audacious
|
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romDet er veggen vis a vis vinduet som skal rives (beskrivelsen passer begge rom).
![]() |
#8 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romKan være at det blå rommet har nytt gulv som er lagt oppå det gamle tregulvet. Kanskje det ligger samme gulv under det nye gulvet i blått rom?
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romSiden du ser for deg en "light"løsning, ville jeg malt veggene i samme farge, og så gulvet i samme farget. Og så latt det være sånn. Kanskje et teppe inni arbeidsrommet for eksempel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romJeg har en enklere løsning: mal det blå rommet og forsette å ha to rom. Hvorfor må det være ett stort? Bedre med to adskilte, når bruken er så forskjellig.
![]() |
#12 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romHva slags maling bruker man på parkett? Og hva slags grunnarbeid først?
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romHvis det skal være et tofunsksjonsrom så kan det godt være forskjellig, syns jeg, og så kan d sette opp en hylle som romdeler.
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romMen du...det hvite rommet har jo plank - kan det være at det ligger dette under parketten på det akk så blå rommet også? Det tror jeg at jeg har villet spurt om, egentlig.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romJeg ville ha lagt nytt gulv, og panel i det blå (gjerne bare ferdige Huntonittplater selv om de nok er litt smalere enn det panelet som er brukt her, men siden rommet skal ha to funksjoner kan det gå an). Hvordan skal du ordne det på gulvet der veggen har stått? Er det parkett under eller har veggen gått helt ned i gulvet? Dersom sistnevnte tenker jeg at det kan være like mye jobb å fylle i + male resten av gulvet som å legge nytt. Hvis ikke kan det jo absolutt gå an å male det |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Live and let live
|
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romJeg ville tenkt meg om flere ganger før jeg tok arbeidsrommet inn i soverommet. Det er godt å ha det seperat, synes jeg. Men du kan jo feks rive bare deler av veggen på sidenden, og så bygge et skap i den delen av veggen som fortsatt står. Så får du åpnet opp rommet, samtidig som du beholder skille. Da kan du jo bare male det blå hvitt, så blir det ikke så stor forskjell. Og fylle i sårene i gulvet med korkmateriale og trefarget belegg (eller kontrastfarge om det blir fint) oppå. Eller en sånn metall ovegangsskinne?
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romJeg skulle si det samme som Kaprifol og Che: Det kan ligger sikkert plankegulv under på det blå rommet.
![]() |
#18 |
Live and let live
|
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romIkke det beste bildet, men det var det eneste jeg fant i farten, som illustrerer det jeg mener: Trenger jo ikke være skap heller om du ikke vil bygge det, bare en sånn skillevegg med kul tapet som bakgrunn for sengen.
![]() |
#19 |
Audacious
|
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romJeg liker å ha kombinert soverom og arbeidsrom, jeg har hatt det før, og vet at det fungerer for meg. Dessuten betyr det at jeg kan permanent lukke/ tette igjen en dør og få mere veggplass på stua.
![]() |
#20 |
Audacious
|
![]() Sv: Slå sammen to veldig forskjellige romJeg skal spørre selger om han vet hva som er under parketten eller hva det nå er. Hvis ikke han vet kommer fasiten i februar når jeg overtar...
![]() |
|
|