|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?Vi har tenkt å kjøre til Trøndelag i kveld, men venninna mi ringte nettopp og sa at det måtte vi ikke finne på. Jeg prøver å finne ut fra nett om det er galskap å kjøre oppover, men vet ikke hvor ille været EGENTLIG er.
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?Jeg driver og lurer på å kjøre oppover i kveld selv (RV3), halve veien, og så ingen veimeldinger som var spesielt avskrekkende på min strekke, i hvert fall. (Opp til Alvdal.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?Du kan jo se her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?Se PM.
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?Jeg ringte mamma nå, og hun sa at det var veldig dårlig vær på Oppdal, men kjører jeg Østerdalen kan jeg jo håpe å unnslippe.
![]() |
#7 |
Opp og ned
|
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?Kjøre pent og være forberedt ala ha pledd og ting i bilen om man må stoppe.
![]() |
#8 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?Samboeren min kjørte oppover tidlig i dag morges. Det gikk veldig fint ihvertfall, til tross for uværet i natt. Han kjører alltid Østerdalen og der var veiene bare da han var i Alvdal klokka 10 i dag morges. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Textrovert
|
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?
Vi reiser med elleveåringen.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?Det er meldt en god del vind utover kvelden og ganske kraftige snøbyger lokalt i Trøndelag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
X First Lady
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Textrovert
|
Det er dessverre uaktuelt. Vi reiser ned igjen mandag formiddag / tidlig ettermiddag, så orker ikke bare ha én dag der oppe.
![]() |
#13 |
Textrovert
|
Det skrives mye om kysten. Er det bedre om man bare skal til Gauldalen, mon tro? :klamrer seg til håpet:
![]() |
#14 |
X First Lady
Har vært endel uhell i Østerdalen med vogntog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Jeg tror snøbygene er det som kanskje kan bli verst i Gauldal, men det kan hende at det har gitt seg til dere kommer så langt. Snøbygene som kommer og som meldes videre ut over kvelden er lokale og gir mye snø, men når og hvor de treffer er ikke godt å si. Værmelding for Støren sier at det kan komme en del snø der, men ut over natta ser det bedre ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?Mannen har undersøkt saken, og han mener vi kan dra siden ingen veier er stengt. Det blir uansett lang dags ferd mot natt, så vi får ta det pent og heller bruke hele natta. Jeg fikk siste ordet, og sa at vi kunne dra, men jeg bare håper at vi ikke gjør noe veldig, veldig dumt nå. :engstelig:
![]() |
#17 |
Textrovert
|
I Trøndelag, eller tror du det gjelder rv3 også?
![]() |
#18 |
X First Lady
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?Håper dere har gode dekk. Kjør forsiktig og ta det med ro |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?En god kompis av meg ble nettopp dratt ut av en fonn, det var riktignok på Hardangervidda. Kjør forsiktig!
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?Det ser ut på animasjonen på yr som at også indre deler av Trøndelag kan få kuling og sterke kast kombinert med lokalt mye snø, men at dette skal gi seg utover natta. Det ser også ganske bra ut opp til og med Tynset. Det er nok derfra og videre det kan bli tøft, men dere rekker kanskje ikke opp før det har gitt seg. Det spørs da hvor godt de brøytet og hvor godt tungtrafikken har holdt seg på veiene. Det er helt sykt hvor mange vogntog som kommer på tverke. I dag var det ikke så ille vær som der som er meldt i kveld. Likevel lå det vogntog både her og der. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|