|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() De viktigste høydepunkter i Roma for barnHvis du måtte velge ut noen få attraksjoner i Roma som er interessante og dannende ( Sist redigert av Hyacinth : 25-05-14 kl 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnVi kommer til å prioritere Colosseum, Forum, Vatikanet og Petersplassen tenker jeg. Det kommer litt an på hvor varmt det er og. Vi er der de to siste dagene av en 17 dagers ferie i Italia, så det er usikkert hvor motiverte vi er. Colosseum er innkalle fall helt klart. Barna våre er 8 og 11 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnOm barna skjønner engelsk så anbefaler jeg guidningen for barn (hodetelefoner) for både store og små i Vatikanmuseet. Det er lagt opp på en veldig grei og morsom måte. Herremannen og hans kamerat storkoste seg når det lyttet seg igjennom rommene. Ellers er det lurt å forhåndsbestille billetter der. Sist redigert av Pelen : 25-05-14 kl 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnJeg noterer meg tips. Har så lyst å reise til Roma med ungene. Håper å kunne reise til neste år. Men med konfirmasjon i hus da spørs det om pengene rekker til .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Enda en som trener
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnSightseeing bussen var kjekk. Trevi fontenen og Spansketrappen likeså. I tillegg til det dere allerede har nevnt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnDa har vi vel dekket det viktigste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnNå har jeg sjekket opp sightseeing bussen. Den ser bra ut. Jeg tror vi skal gå for en 48t billett, da kan vi hoppe av og på som vi vil. Jeg regner med at det er sykt varmt, så da er det greit med buss mellom de store tingene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnDet med guidet tur tror jeg er mest for å slippe unna litt kø. Jeg tenker at vi kommer til å forhåndsbestille litt, feks til Colosseum og Vatikanet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barn
Lurt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnTa med underholdning til køen inn i Vatikanet. (Eller snik skamløst på et hjørne i tumulteret som oppstår i det en motorsyklist kjører ned en fotgjenger...
![]() |
![]() |
#11 |
|
Det guidade opplegget vi brukte i Vatikanmuseet var inspilt og du fikk hodetelefoner så du kunne lytte om mange ganger om du ville. Jeg tror barneversjonen var med en skuespiller som var Michelangelo og en annen som var en annen kunstner og så la de det opp til en morsom rundvandring og guttene ville nesten ikke gå derfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnMine ble uhorvelig fascinert av Bocca della Verità. Ellers stemmer jeg i med koret, sightseeingbuss i Roma er veldig kjekt –*det er jo så vanvittig mye å se, og det kan være kjekt med en hurtigversjon.
![]() |
#13 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnColosseum og Peterskirken (opp i taarnet for aa se utsikten) er mest barnevennlig. Pantheon kan man besöke veldig kjapt og spise is utenfor. Spansketrappene og diverse fontener rusler man forbi naar barna ikke tror at de er paa sightseeing ogsaa faar man det med seg likevel. Forum er ikke barnevennlig, faktisk ikke engang voksenvennlig dersom man ikke er spesielt interessert i historie og ruiner. Ganske kjedelige steinhauger enkelte steder, bare noe som man klarer aa forestille seg og det kan man like gjerne se utenfra. Er man der om sommeren er det supervarmt ogsaa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnVi var i Roma i fjor og hadde bare en full dag der. Vi gikk på noe som jentene fant på et turistkart og ønsket seg veldig, en slags opplevelseskino med Romas historie (ikke så veldig langt fra Colosseum). Den var helt grei, men det beste var at vi fikk en kombinasjonsbillett der vi kom foran køen på Colosseum, og den var kjempelang. Jeg tror at vi sparte inn hele tiden vi hadde brukt på den kinoen på å ikke stå i kø på Colosseum. Jeg anbefaler derfor veldig å skaffe seg en "forbi køen billett" der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Takk, og er veldig enig i alt du skriver, men jeg koste meg med Forum likevel, selv om jeg ikke er mer enn gjennomsnittlig interessert i antikkhistorie. Kanskje mindre, til og med. Jeg tror det ene barnet mitt vil like det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnPompeii er noe vi seriøst vurderer, men vi har vel landet på å kjøre nordover i stedet for sørover, så da ryker det. Vi må snart finne oss et sted å være, ihvertfall en ukes tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Enklest med tog til Napoli og bytte til lokalbanen Circumvesuviana til Pompei Scavi.
![]() |
#18 |
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnVi skal til Amalfikysten fordi mannen alltid har hatt lyst til å dra til Pompeii. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
![]() Sv: De viktigste høydepunkter i Roma for barnVet det er forholdsvis enkelt, men vi kan ikke få til alt denne ferien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Jeg har egentlig mer lyst til å dra nordover til Toscana, men jeg tror nok Amalfikysten bli greit og. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|