Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva må man ha i vesken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-13, 14:39   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva må man ha i vesken?

Hos meg: Negleklipper, knekker man en negl er man aldri hjemme. Tror det finnes en fysisk uoppdaget lov mot å knekke negler hjemme. De må flise seg opp på jobb, hekte seg i alt av klær, få det til å sitte med totten i munnen (på møter!!). Ja kort sagt:

Hva er det jeg aldri har med? (Nei, det blir ingen marsipangris på den som gjetter svaret. )

Gammel 10-12-13, 14:42   #2
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må man ha i vesken?

Telefon, nøkler eller lommebok?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 14:43   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hårbørste.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 14:47   #4
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Telefon, nøkler eller lommebok?

Lommebok liker jeg best å være uten for da kan mannen betale. (Fikk smaken på det i ferien i år. Pga vi bare hadde åpnet hans kort i utlandet, litt sånn sikkerhetsmessig, måtte han gå etter meg på kjøpesentrene og betale. Jeg likte det! )

Gammel 10-12-13, 14:47   #5
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Telefon, nøkler, leppepomade, lommebok. Ikke stort mer. Lesestoff om jeg skal på buss eller bane.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 14:48   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Har man små barn; Våtservietter

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 14:50   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ha nøkler, lommebok, telefon, leppomade, lebestift, speil, håndsprit og øretelefoner.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 14:53   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spør du om hva man ha i vesken eller hva man har i vesken? Her om dagen spurte en kollega meg om jeg hadde en penn. Det hadde jeg altså ikke, det jeg derimot hadde var en lyspære, en deodorant, hårstrikker, noe mat, Kindle, familiebilder, sminke, solbriller og veldig, veldig mye annet rart og sikkert unødvendig. Og det nesten rett etter at jeg har byttet håndveske og dermed hatt en "grundig" gjennomgang av hva jeg egentlig har i den.

Det jeg må ha i den er lommebok, nøkler, telefon og litt sminke i tilfelle krise. Egentlig klarer jeg meg lenge med lommebok, nøkler og telefon, resten kan jo kjøpes, har jeg lært.

Gammel 10-12-13, 14:54   #9
him
Leser

him sin avatar

Standard

Adrienne: Egentlig spør jeg litt sånn løst. Er så skravlesjuk, er så lenge siden jeg har hatt tid til å sitte på FP og kose meg. Deodorant, du! Et must for enhver veske.

Gammel 10-12-13, 14:56   #10
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Å ja.. en eller tre kulepenner har jeg alltid med meg. En hårspenne eller to. En smokk, en liten bil, telefonlader, håndkrem, solbriller (evig optimist), nøkler, lommebok og mobil.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 14:58   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Deodorant, du! Et must for enhver veske.

Så mange ganger jeg har gått hjemmefra uten så er det nesten blitt kritisk å ha tilgang på det. :distré: :aper etter søsteren min:

Gammel 10-12-13, 14:58   #12
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Lommebok, mobil, nøkler, snørrtørk, leppomade, håndkrem og kulepenn.
Og evt bok og ting jeg skal huske på kjøpe. Dvs sære ting som nytt feste til skuffefronten som jeg drasser med nå.

Gammel 10-12-13, 15:00   #13
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Og evt bok og ting jeg skal huske på kjøpe.

Og der har du årsaken til at jeg på det tidspunktet hadde en lyspære, vi var uten lys på badet og jeg tok med den gamle for å være sikker på at jeg fant riktig. Det tok litt tid fra ny pære var kjøpt inn til den gamle forsvant fra vesken min. Men den er borte nå, altså. Tror jeg. Må sjekke.

Gammel 10-12-13, 15:01   #14
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Lypsyl, fuktighetskrem, kortholder (med visa kort i ++), penn/blyant, nøkler og mobil. Ellers har jeg utrolig mye veskefyll, som bør ryddes i og det bør sikkert gjøres nå, veska kjennes tung ut, det er sikkert en grunn til det.

Gammel 10-12-13, 15:02   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ha nøkler, lommebok, telefon og øreplugger til telefonen. Konsekvensene av å mangle disse tingene er grusomme. Ellers tenker jeg stadig at jeg egentlig burde gå rundt med mascara i veska siden jeg så ofte glemmer det om morgenen (men misliker å gå uten), men foreløpig har det vært på idéstadiet i flere år.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 15:02   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

MÅ ha: Lommebok, Kindle, ørepropper, headset, penner, speil, pinsett, neglefil, mobil ... Ja, og gjerne et hårstrikk eller klype, for ikke å snakke om evt. sm.stillende og tamponger - det har jeg alltid liggende iwcs.

Gammel 10-12-13, 15:14   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så mye. Lommebok, telefon, nøkler, en pakke Kleenex, lebestift, penn. Hvis sola er på vei, solbriller. Etter å ha hatt seriøse nakke/skulderproblemer en god stund har jeg blitt mye mer selektiv på hva jeg drasser rundt på. En stund tok jeg husnøkkelen av knippet for å unngå ekstra vekt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 15:35   #18
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg kikket i vesken min, fant jeg

lommebok
penner
pass
bind
tamponger
hårspenner (rosa)
Pøbeln sin matboks (la den i veska min i stedet for ranselen hans, stakkars)
strikkeoppskrifter
regninger
røyk
tyggegummi
nøkler
kam
negleklipper
tanntråd

Gammel 10-12-13, 15:41   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lommebok, telefon, nøkler, neglfil, leppepomade, plaster.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 16:36   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har MYE i vesken. Enda jeg nettopp har vært utenlands, og dermed ryddet før avreise. Hvor mye av det man bør eller må ha, kan nok diskuteres.

- Øyedråper (fuktgivende, jeg bruker linser som blir tørre)
- Linser (kjekt å ha om det ramler ut en)
- Håndkrem
- Hårbørste
- Lipbalm
- En truse (ren og pen, dog litt usikker på hvorfor jeg har den i vesken)
- Headsett
- Et par skinnhansker
- Lommebok
- Diverse kort (adgangskort, visakort)
- Tyrkisk pepper-drops. Ca halvparten på utsiden av posen.
- Busskort (i tilfelle det snør kremboller på tvers i helvete og jeg skal ta bussen)
- Kindle
- Kvitteringer, polske
- Batteridings til å lade dingser

Noen ganger er jeg helt spinnvill og drar på jobb med mobiltelefon, visakort, adgangskort og nøkler i jakkelommen og lar vesken stå igjen hjemme.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.