Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er klassiske smykker safe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du likt og brukt øreringene?
Ja, fin gave! 52 46,02%
Ja, ok gave 9 7,96%
Nja ... ville brukt dem for høflighets skyld 7 6,19%
Nei, ville byttet 45 39,82%
Deltakere: 113. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-13, 12:29   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er klassiske smykker safe?

Noen jeg kjenner er redd for å gjøre feil med smykker/ringer/øredobber i gave. Mens jeg tenker at noe enkelt, pent og klassisk ikke kan være feil.

Så for å teste teorien min, så lurer jeg på; Hadde du blitt glad for et par små øreringer som disse her, feks? (Eller noen enklere uten stener.)

Gammel 06-12-13, 12:35   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er klassiske smykker safe?

Ja enkelt funker hos meg. Gjerne sølv.

(får jeg dog noe fra barna som ikke er like enkelt, så brukes det dog likevel av og til).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 12:38   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker dem og hadde brukt dem. Om de er safe, vet jeg dog ikke. Jeg har noen venninner jeg se for meg at ikke hadde brukt dem.

Gammel 06-12-13, 12:38   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva som er enkelt, pent og klassisk kan nok defineres ganske forskjellig. Jeg innbiller meg at jeg liker endel enkelt, pent og klassisk, men er ikke spesielt begeistret for den smykkestilen der. Hvis de er veldig små kunne jeg brukt dem. Smykker ser ofte litt feil ut når de forstørres opp sånn.

Noen liker perler og kombinerer det med en helt annen stil enn mørkeblå blazer og bankskjørt, andre syns det er den ultimate kjerringstilen. Vanskelig å kjøpe smykker hvis en ikke kjenner personen veldig godt. Om de bruker mest sølv eller gull er for eksempel greit å vite. Jeg bruker veldig lite gull, og da blir det litt vanskelig å få gullsmykker til å passe inn. Men jeg fikk et par helt nydelige øredobber med gull og perle av mannen min i julegave en gang, og de bruker jeg iblant. Hadde de vært i sølv eller hvitt gull ville jeg brukt dem mye mer. Nå har jeg fått meg en klokke med kombinasjon gull/sølvfarge som gjør det lettere å bruke dem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 12:39   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner med at noen som skulle kjøpe smykker til meg, kjenner meg godt nok til å vite at jeg ikke bruker gult gull. Hvis ikke; det gule gullet hadde jeg byttet, de andre var nydelige.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 12:41   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg regner med at noen som skulle kjøpe smykker til meg, kjenner meg godt nok til å vite at jeg ikke bruker gult gull. Hvis ikke; det gule gullet hadde jeg byttet, de andre var nydelige.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 12:41   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likte dem ikke, hadde nok ikke brukt dem - altfor "fin dame"-aktige for meg, i alle fall i gult gull. De går ikke i kategorien "enkle smykker" i min bok.

Gammel 06-12-13, 12:42   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse ville jeg byttet. Nå har jeg ikke hull i ørene, men om jeg hadde hatt det ville de fremdeles vært helt feil for meg. Jeg ville følt det som om jeg prøvde å forkle meg som min mor. Og jeg har ellers det jeg oppfatter som en ganske klassisk stil.

Hadde jeg hatt hull i ørene og om jeg hadde fått dem av noen jeg var glad i, så ville jeg nok ha beholdt dem og gått med dem av og til, av ren høflighet.

Jeg synes at smykker er en skummel gave fordi det er en dyr ting og veldig smaksavhengig. Jeg kunne kjøpt smykker til noen jeg kjente godt. Men ville vært forsiktig ellers.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 12:45   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Likte dem ikke, hadde nok ikke brukt dem - altfor "fin dame"-aktige for meg, i alle fall i gult gull. De går ikke i kategorien "enkle smykker" i min bok.

Jeg er enig. Enkle øredobber er for meg én enkel perle, diamant eller lignende (fake eller ekte).

Men det må sies at jeg nesten aldri bruker øredobber, så jeg føler meg raskt veldig pyntet med den slags.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 12:47   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har noe lignende selv i sølv og gått med dem hver dag siden jeg fikk dem for 3 år siden. Så ja, jeg syntes dette er en fantastisk fin gave. Mine ligger liksom rundt øreflippen, de henger ikke veldig ned, det er ikke store ringer som dingler.

Nå har jeg det siste året gått over til mer og mer gult gull igjen, så jeg hadde nok blitt glad for de i gull også.
Bytter litt fra hvitt og gult gull, avhengig av hva jeg har på meg.

Gammel 06-12-13, 12:48   #11
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja.

Gammel 06-12-13, 12:48   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg vil ikkje ha diamantar, og hadde bytta. (Om dei er ekte, da.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 12:48   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om de ikke er for store synes jeg de var nydlige, men som flere nevner her så er jo det veldig individuelt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 12:50   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øredobber tør jeg ikke gi bort, det er så mange som har nikkelallergi og ikke tåler det.
Ellers elsker jeg alt som er bling, inklusive diamanter, så jeg hadde nok blitt veldig lykkelig.

Gammel 06-12-13, 12:50   #15
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Små enstens diamantstuds i hvitt gull er så safe som du får det, tror jeg. Men det finnes vel neppe et smykke som ville slått an anytime anywhere.

Gammel 06-12-13, 12:56   #16
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ikke ha diamanter, så jeg ville ha byttet.

Gammel 06-12-13, 12:58   #17
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Pene, men ikke enkle nok. Jeg liker pinner i ørene, mulig fordi jeg har langt hår og finner det mer praktisk.

Gammel 06-12-13, 12:58   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke heller greia med diamanter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 13:06   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Trenger ikke være diamanter, kan være f.eks. zirkoner.

Gammel 06-12-13, 13:07   #20
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vil ikke ha diamanter? Man sier da ikke nei takk til diamanter!
Jeg hadde brukt de i gull når jeg skal på pensjonistcruise når jeg fyller 75.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.