Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fordi jeg lurer - hvilken "date-tjeneste" ville du brukt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-13, 17:45   #1
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Fordi jeg lurer - hvilken "date-tjeneste" ville du brukt?

Det er vel flere enn meg som har fått med seg reklamen for "Elitesingles". Prinsippet er vel altså at her skal du som er "sofistikert og godt utdannet" kunne finne likesinnede for dating etc.

Vel - jeg kjenner at jeg småler litt når den kommer. Er det virkelig et marked for slikt - som jeg oppfatter nesten som en slags "inndeling" i "oss" og "de andre"? (Hvordan gjør de egentlig det, da? Leverer man vitnemål ved innmeldelse? :hm: )

Her inne er det jo (slik jeg oppfatter det) mange oppegående og velutdannede mennesker (som kanskje også er sofistikerte? ).

Dersom du skulle benytte en date-tjeneste - ville det vært viktig for deg at den sørget for å finne "likesinnede" - eller kunne du like gjerne valgt en "åpen for alle" tjeneste, hvor du kunne "risikere" å treffe noen som verken var velutdannet eller sofistikert?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:00   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordi jeg lurer - hvilken "date-tjeneste" ville du brukt?

Hadde ikke giddet bruke sånne nisjesteder nei.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:10   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke velutdannet (Ennå? Vet ikke om jeg teller som det når jeg blir ferdig med fire år på høyskole heller.), men for min del er det irrelevant. Kjæresten har fagbrev og kommer ikke til å utdanne seg noe mer. Jeg ser vel heller for meg at det hadde vært et mål for meg å unngå såkalte elite-sider.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:30   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er ikke jeg singel og om mannen min dør så tviler jeg på at jeg gidder å starte på nytt med noen ny mann.

Men sånn i utgangspunktet, så hadde jeg sikkert sjekket det ut. Jeg har høy utdannelse selv, og andre høyt utdannede er lettere å snakke med for meg enn de som ikke er det, sånn generelt sett. Det er sannsynligvis lettere å finne noen som deler interessene mine blant høyt utdannede også, selv om det selvsagt finnes unntak alle veier.

Gammel 18-12-13, 18:38   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ønsket å sjekke det ut av nysgjerrighet, men jeg hadde jo ikke sluppet inn.

Det er viktig for meg at partneren min er velintegrert og veltilpasset det samfunnet vi lever i, og til en viss grad er det viktig at vedkommende jobber. Med noe han liker å jobbe med.
Men utdanningsnivå og statusjobb er ikke viktig om jeg skulle sett meg om etter en ny mann.

Gammel 18-12-13, 18:41   #6
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

og til en viss grad er det viktig at vedkommende jobber.

Det er viktig for meg. Han trenger ikke jobbe fulltid, og jeg hadde ikke dumpet en mann jeg allerede var glad i om han skulle bli syk eller arbeidsledig, men jeg hadde ikke valgt en allerede ufør mann. Så kynisk er jeg, etter å ha erfart et ekteskap med en som ikke jobbet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:44   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig tenker jeg det også, men om han av en eller annen grunn har nok penger og vil være hjemmeværende og passe huset og lage middag, og hadde hobbyer og venner, så hadde det også vært greit.

Gammel 18-12-13, 18:57   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sannsynligheten for at jeg kommer til å trenge en datingside er minimal, men rent hypotetisk sett så hadde jeg nok sjekket ut en slik nisjeside, ja. Men man er jo ikke garantert at vedkommende er velutdannet eller softistikert selv om man regger seg på en slik side Jeg er selv høyt utdannet, og tenker likt som Esme og ville sett etter en høyt utdannet mann, med like interesser. Jeg har absolutt truffet interessante menn som ikke er høyt utdannet, men på leting så hadde jeg lagt vekt på høyere utdanning.

Men jeg kan fint humre litt over det jeg også, Høst

Gammel 18-12-13, 19:01   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har snust på den, og sveipa innom litt andre også.
Generelt er det vel en del rare ting på nettdatingssider synes jeg, og det kan de være selv om de har høyere utdannelse også

Men jeg synes ikke ideen er helt håpløs heller.

Akkurat nå er Tinder-appen den mest gøyale liksom, selv om det der er helt motsatt, og mer eller mindre kun trynefaktor.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 20:03   #10
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hvor høyt utdannet må man være?

Jeg hadde heller valgt et nisjesjekkested en hva som helst, for min erfaring (som er veldig begrenset) tilsier at det er mye rart der ute.

Gammel 18-12-13, 20:56   #11
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville brukt Wordfeud.
Så mye uansetndige forslag som jeg har fått fra randoms på Wordfeud, så er jeg sikker på at det hadde vært bænkers å finne seg en "venn" der.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 21:14   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg ville brukt Wordfeud.
Så mye uansetndige forslag som jeg har fått fra randoms på Wordfeud, så er jeg sikker på at det hadde vært bænkers å finne seg en "venn" der.

Jeg vet om ei som forlot mannen for en på wordfeud. Det går definitivt an. :kneg:

Jeg var helt sikker på at jeg ville ha en med høy utdannelse. Jeg har datet mange. De to jeg likte best hadde ikke høy utdannelse. For meg er det viktig med engasjement og jobb og iq godt over skostørrelsen. Jeg liker smarte menn. Men jeg har oppdaget at det finnes smarte menn som gjør annet enn å studere i årevis også.

Gammel 20-12-13, 00:58   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har datet ganske mange vil jeg påstå, og de rareste var de med høyest utdannelse... ironisk nok. Han ene rare holdt på med en doktorgrad og han andre holdt på med mastergrad nummer to. Og jeg snakker ikke litt småsnål, men jeg snakker RAR. Han ene gjorde ting som var langt utenfor min komfortsone... Men hva vet nå jeg, jeg har bare en stakkars bachelorgrad...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-13, 18:00   #14
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er viktig for meg. Han trenger ikke jobbe fulltid, og jeg hadde ikke dumpet en mann jeg allerede var glad i om han skulle bli syk eller arbeidsledig, men jeg hadde ikke valgt en allerede ufør mann. Så kynisk er jeg, etter å ha erfart et ekteskap med en som ikke jobbet.

Hvorfor jobbet han ikke? Og hva var det som var så vanskelig med at han ikke jobbet?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-13, 22:42   #15
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næh, jeg kommer langt med å registrere meg på de SKIKKELIG lugubre stedene og oppgi at jeg ikke svarer på meldinger med og/å-feil.

Gammel 21-12-13, 22:47   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke tenkt å gifte meg igjen eller komme i noe forhold igjen dersom Lorden skulle finne på å dø eller gå fra meg (med et mulig unntak for Esme og en god kamerat i fht å dele husleie og økende eksentrisitet) men hvis:

Jeg kunne vurdert å bruke en slik side, siden like barn ofte leker best. Det er mange ting man slipper å forklare eller diskutere med folk som allerede er opplært i en kritisk vitenskapelig tradisjon, feks. Da kan man gå rett videre i diskusjonen og slipper å gå via spøkelser , kornsirkler, ufoer, healing eller engler. Man har lest flere av de samme bøkene, har flere felles referanser. Og jeg tror mange universitetsutdannete lettere ville kunnet henge med en universitetsutdannet fra hvorsomhelst i verden enn med FolkFlestTM fra samme postnummer. Klasse er ikke uvesentlig.

Selv er jeg en sosial kameleon og kan henge med alle, men jeg koser meg mest og slapper best av med folk som jeg slipper å være på alerten med.

Gammel 23-12-13, 07:24   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan melde om at kvalitetskontrollen på elitesingles er forholdsvis fraværende.

Gammel 23-12-13, 08:34   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har null tro på at de som bruker en slik tjeneste er eliten. Enten er det folk med dårlig selvinnsikt, eller så tilhører de en "elite" jeg virkelig ikke ønsker kontakt med.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 08:58   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sveipet innom et annet forum der denne nettsiden var diskutert. De samme folka der som alle andre steder, sa de som hadde prøvd. Såvidt jeg vet er det ikke krav om master eller noe for å bli medlem der heller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 09:06   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har null tro på at de som bruker en slik tjeneste er eliten. Enten er det folk med dårlig selvinnsikt, eller så tilhører de en "elite" jeg virkelig ikke ønsker kontakt med.

Jeg er enig i poenget med at like barn leker best. Men jeg er ikke så interessert i folk som betegner seg selv som "elite".

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.