|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bruker du lue?Jeg snakker om lue for å holde seg varm på ørene, noe jeg har inntrykk av at de færreste voksne gjør, og i hvert fall ikke før det blir styggkaldt. Og skyldes ditt eventuelle fraværende luebruk forfengelighet og redsel for luesveis? Og til deg som bruker lue: Når tas lua fram - hvor kaldt må det være? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bruker du lue?Lue brukes og jeg blåser i luesveis, så lenge jeg slipper å fryse å bli kald. Luen ligger i jakkelommen og brukes når det føles behov for det, og har vært i bruk mange ganger allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Bruker du lue?Jeg begynner å bruke lue når det er kaldt å gå uten.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
![]() Sv: Bruker du lue?Jeg bruker lue. Så lenge jeg er kort på håret så lider ikke forfengeligheten noe av lue heller.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bruker du lue?Lue bruker jeg kun hvis det passer resten av antrekket. *jåle*
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bruker du lue?Ja, jeg bruker ofte lue om vinteren. Har ikke noen spesiell grense for antall grader, hvis det blåser så kan det være kaldt selv om det ikke er så lav temperatur. Sveisen overlever rimelig greit med lue, og uansett så orker jeg ikke gå rundt og fryse. Lue hjelper jo veldig for å holde seg varm, ikke bare på hodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flawsome
![]() Sv: Bruker du lue?Og gjerne med bilder av både luesveiser og kule, varme luer. Jeg har store problemer med å finne sistnevnte. Jeg har en pelslue, en lyseblå lue med toppdusk, samt en hvit lue med "fletter". Langt fra optimale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Bruker du lue?Jeg har på meg lue når det er kaldt, trenger slettes ikke være styggkaldt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Bruker du lue?Jeg får avsindig vondt i ørene og hodet om jeg går for lenge uten lue, så hvis jeg skal oppholde meg lenge utendørs bruker jeg lue fra 7-8 plussgrader og nedover. Hvis jeg bare skal hente og levere og sånn så bruker jeg lue når det er minusgrader.
![]() |
#13 |
can-jur
|
![]() Sv: Bruker du lue?Bruker lue ja. Voksne uten lue i mange minus eller vind er noe av det dummeste jeg ser. De bør slettes ikke få sykepenger når de blir forkjøla!
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bruker du lue?Jeg bruker lue når det er kaldt, men jeg synes ikke det er kaldt så veldig ofte.
![]() |
![]() |
#15 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du lue?
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bruker du lue?Den lua var fin, Røverdatter. Jeg har en hodeomkrets som ingen ville gjettet på (stort bakhode), og mange luer er for trange til meg. Det er utrolig ubehagelig og øker luesveisen veldig med luer som sitter som en skrustikke rundt skallen, så jeg prøver å finne noen som har plass nok. Har endel forskjellige luer, noen hjemmestrikkete og en skinnlue. Kjøpte nettopp (på et julemarked) en veldig enkel, tynn, lett og myk lue i maskinstrikket kasjmir som er veldig god å ha på seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Bruker du lue?Jeg bruker lue i hverdagen når det er kaldt og da mener jeg fra sånn minus fem og kaldere kanskje? Før det har jeg ikke behov for det.
![]() |
#18 |
re:designer
![]() Sv: Bruker du lue?Jeg får sykt vondt i ørene så fort det blir kaldt hvis jeg ikke bruker lue. Kjøpte en "baggy" hvit strikkelue på HM som er kjempefin. Jentungen digger den så jeg burde vel se etter en ny (eller hekle en lik).
![]() |
#19 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bruker du lue?Bruker lue ja, når det trengs. Da får hår være hår.
![]() |
#20 |
Flawsome
![]() Sv: Bruker du lue?Jeg bruker forresten lue når det er over rundt fem minusgrader. Og alltid når det blåser mye, siden jeg får vondt i ørene av mye vind. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|