|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kommunikasjon med skulenEg er av og til frustert over kor vanskelig det kan vere å få gitt ein beskjed til skulen i tide. I vårt tilfelle må beskjedar inn dagen før (i arbeidstida) for å vere sikker på at det når mottakaren innan neste dag.
Og tillegg: veit du om skulen har oversikt over alle foreldre og telefonnummer? Veit du om det er lagra som ei papirliste i ein skuff, eller som adressebok på ein telefon skulen disponerer? Sender skulen SMS av og til?
![]() |
#2 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenVi kommer i hvert fall veldig lett i kontakt med kontaktlærer. Jeg bruker epost, som hun sjekker hver kveld (ganske sent, jeg får ofte svar sent i 23-tiden), og hver morgen før det ringer inn. I tillegg sjekkes den flere ganger i løpet av dagen. Dette synes jeg er imponerende, og tilfredsstillende, så jeg har ikke testet ut mobilnummeret, som er nytt fra i høst, til en telefon eid av skolen, som hn disponerer.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenDette var innmari mange spørsmål.
![]() |
![]() |
#4 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenSkolen har meldebok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommunikasjon med skulen
-Skolen har en generell postadresse, som blir lest, men det kan ta litt tid å få svar.
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenVår skole er privat, så det er ikke sikkert det er mulig å gjøre det slik de gjør på en offentlig skole, det vet jeg ikke. Men:
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenSvarer direkte på spørsmålene:
![]() |
#8 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenDet høyrer vel med at vår skule har ikkje kontorpersonale. Der er kun lærarar, rektor og reingjeringspersonale. Og rektor gjer sjølvsagt andre ting enn berre å sitte på kontoret, så derfor er det vanskeleg å nå fram på telefon.
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenEin generell epost (f.eks rektor) som blir lest fleire gonger kvar dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenGenerell epostadresse: Nei. Rektors adresse ligger på hjemmesiden.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kommunikasjon med skulen[*]Ein generell epost (f.eks rektor) som blir lest fleire gonger kvar dag?
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Det høres dumt ut. Kontordamen hos oss er gull verdt altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenÅh, kontorpersonale høyres bra ut...
![]() |
#14 |
Unik
|
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenDersom eg skal ha tak i dei, spør eg berre når eg er innom. Som regel to gonger for dagen. Har mobil og e-post adresse til lærarar. Kontordame har dei berre på mandager, så det nytter ikkje å ringe til skulen. Sfo har eigen mobil, som eine assistenten har med seg heile dagen.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenHar alltid fått raskt svar på epost både til lærere og administrasjon. Lærere svarer gjerne også på kveldstid når jeg sender mail, men det er ikke noe jeg forventer. Vi har mobilnummer til kontaktlærerne, men de sier at de ikke svarer på SMS, siden det er deres private mobil. Så det er greit å sende sms om barnet er sykt, men spørsmål man vil ha svar på må tas på mail eller telefon. Jeg har også ganske høy terskel for å ringe, spesielt på kveldstid. Administrasjonen har telefon som besvares på dagtid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenPå vår skole skal alle lærere sjekke mail rett før de går til første time, dvs. ca. 08:30 for de fleste. Ved f.eks. sykdom eller andre beskjeder den dagen, sender vi mail til kontaktlærer enten på kvelden eller på morgenen samme dag.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenSvarer for skolen til guttene i fet skrift, arbeidsplassen min i rødt.
Skolen har oppdatert kontaktinformasjon på alle foresatte. Er den ikke korrekt er det fordi foresatte selv er sløve med å oppdatere f. eks. nye telefonnummere. Jeg regner med at hver kontaktlærer har en liste i tillegg til at alle skolene har elevregister elektronisk. Skolen bruker ikke sms. Vi har kontaktinformasjon til alle elever og foresatte i SATS. Årlig sender vi ut et skjema slik at foresatte kan sjekke om kontaktinformasjonen er korrekt. I tillegg har vi skrevet ut lister som står i en egen perm i tilfelle evakuering av skolen (den er ikke alltid 100 % oppdatert, men blir oppdatert jevnlig i løpet av året). Jeg har også lister for elevene på min avdeling hjemme. Det er ikke gitt at jeg får logget på vpn-løsningen om det smeller. Derfor har jeg også lagt inn de fleste ansatte på min mobil. Skolen sender en del sms og skal sende flere etter hvert.
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Det stemmer. Jeg tror hovedgrunnen er at det hender at folk har hemmelig nummer/adresse. Litt kjipt om skolen sprer denne informasjonen.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Kommunikasjon med skulenJeg tror jeg kan svare ja til alt. Men litt usikker på hvordan kontaktinformasjonen til foreldrene er lagret. Jeg har kun fått SMS fra kontaktlærer (til meg, ikke felles til alle foreldre). |
![]() |
![]() |
|
|