|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan leser du? | |||
Jeg ser ordbilder |
![]() ![]() ![]() ![]() |
57 | 57,58% |
Jeg hører en stemme som sier ordene jeg leser |
26 | 26,26% |
Noen gange det ene, noen ganger det andre |
10 | 10,10% |
Jeg skal svare bare kakofonien i hodet tier stille så jeg får konsentrert meg |
6 | 6,06% |
Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Å lese - hvordan foregår det?Jeg er veldig fornøyd med denne overskriften, altså!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?Jeg ser ordbildene. Kjæresten min hører ordene. Likevel lesere han en god del raskere enn meg.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?Ordbilder-hurtig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?Jeg leser ordbilder, men jeg leser slik at jeg ser flere ord som bilder, og ikke bare ord. Litt vanskelig å forklare. Jeg leser veldig hurtig og jeg sliter dermed veldig med å lese fremmedord/nonsensord som jeg må lydere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?For meg er også et ordbilde mange ord samtidig. derfor ser jeg ofte ikke skrivefeil - heller ikke når jeg skriver selv.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?Jeg syns det blir vanskelig å skille. Jeg leser ofte "på skrå" gjennom avsnittet og ganske fort, og lyderer meg ikke gjennom ordene, jeg registrerer helt klart flere ord om gangen. Men det er allikevel en stemme inne i hodet mitt som leser. Den er stille, har ingen lyd, volum eller særpreg, men jeg vil allikevel betegne det som en stemme.
![]() |
#8 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?Jeg er neimen ikke helt sikker, jeg tror faktisk jeg hører en stemme. Jeg leser raskt, så jeg leser åpenbart ordbilder også, flere ord av gangen, men det tar form av en fortelling - en slags fiktiv fortellerstemme. Når jeg leser tekster med ulike dialekter, så får de ulike karakterer i hodet mitt. Av og til får de utseende også, hvis det er skjønnlitteratur. Nå holder jeg på med ei svensk fagbok, og jeg hører helt klart en mannsstemme som snakker svensk når jeg leser. Merkelig - aldri tenkt på det før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?Jeg hører ikke en stemme, jeg hører min stemme uttale ordene jeg leser. Og jeg både snakker og leser veldig fort |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
audio, video, disco
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?Jeg leser hele setninger i ett bilde, men hører ikke så mange stemmer, gitt.
![]() |
#12 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?"Hører" en stemme. Tenker og husker i bilder.
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?Jeg ser ordbilder. Men samtidig, dersom jeg leser en dialog mellom mann og kvinne så er det forskjell på stemmeleiet. Jeg ser bilder og handling i hodet.
![]() |
#14 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?Jeg ser ordbilder, men jeg ser også for meg det som skjer. Så jeg ordbilder en film på en måte. Jeg hører ikke stemmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jammen når jeg leser og hører en fortellerstemme går det like fort som når jeg ser ordbilder og skrivefeilene merkes ikke. Dette gjelder i hvert fall når jeg leser skjønnlitteratur. Det går tregere når jeg leser fag, da ser jeg flere feil også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eklektisk
|
Dette kan jeg signere i sin helhet. Takk, så slapp jeg å formulere selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2014
![]() |
![]() Sv: Å lese - hvordan foregår det?Har en liten Morgan Freeman i hodet som leser til meg med fortellerstemmen sin når jeg leser/skriver. (Vel ikke helt, men det er en fortellerstemme der som driver høytlesning for meg inni hodet mitt) :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Jeg har heller ingen problemer med den teksten, eller andre liknende den.
![]() |
|
|