|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Tenker på Madeleine saken. Hun er jo en liten skjønnhet. Store, mørke øyne, lys, fin hud etc. Et barn hvertfall jeg syns er veldig pent.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Det har jeg tenkt på noen ganger også, uten at jeg har klart å nærme meg noen slags konklusjon på akkurat det. Jeg skulle gjerne ha følt meg 100% trygg ift. pedofilitrusselen med mine "normalt utseende" barn, men tror nok det er naivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?
For ikke å snakke om hvordan man forklarer at dette nye barnet er mistenkelig likt et barn som har vært på avisforsider over hele verden.
![]() |
#4 |
Live and let live
|
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Jeg tror ikke det har noe å si. På samme måte som utseendet ikke har noe å si i voldtektssaker av voksne.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Nå er Madeleinesaken ganske enestående. De valgte feil familie. Jeg kan tenke meg at det er mer utbredt i fattigere land. Farge håret, lære det nytt språk, som ikke trenger ta mer enn en mnd eller to for så små barn og vips, så har du et nytt barn. Dessuten; slike barn selges vel ofte til USA. Det er utrolig lett å forsvinne i mengden der borte. De finner jo ikke igjen sine egne barn engang. Det er jo ikke lenge siden en jente eller gutt ble funnet etter mange, mange år. Hadde bodd flere år sammen med kidnapperen, ganske så åpenlyst.
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Nei, altså, jeg er ikke mer redd for at barna skal bli kidnappet fordi de er ualminnelig vakre...
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Klart det er individuelt, men enkelte barn er nå temmelig enestående og jeg vil påstå at de fleste vil være enige.
![]() |
#9 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Jeg tror gutten min er lettsolgt på det åpne markedet. Jeg skal passe godt på ham
![]() |
#10 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Blonde brunøyde søte små gutter er nok populært. Passer på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Jada, aaaalle i tråden her er sikkert superobjektive.
![]() |
#12 |
Pauset
Hvor: In Town!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Mulig jeg er rar, men det slo meg her en dagen at den unge damen så helt ordinær ut. Som et vanlig barn som jeg ikke har noe forhold til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Hva man oppfatter som billedskjønt er selvsagt individuelt, men som Sitron påpeker er flertallet ofte enige om hva som er mer tiltrekkende enn normen. Dette varierer kanskje fra kultur til kultur, men i adosjonssammenheng er 'caucasian' (hvite barn), mer etterspurt enn andre (tror dette var på verdensbasis, men skal ikke standhaftig si dette uten å sjekke). Jeg vil tro at flere faktorer spiller inn med tanke på risikoen. Ikke minst muligheten til å bortføre barn. Jeg fordømmer på ingen måte foreldrene i Madeleine saken, men for å ta det som et eksempel, er det ikke enklere for kidnapperen å bortføre et barn som er uten tilsyn? Det er også forskjell på hvordan bortføringer skjer, noen blir tatt rett av gaten/lekeplassen/handlesenter etc, og andre blir tatt hjemmefra eller i kjente omgivelser hvor gjerningsmannen enten kjenner familien eller har hatt tid til å følge foreldre og/eller barns rutiner og vet når og hvor barn er. Uansett er det både tragisk og skummelt, og avhengig av måten barn forsvinner på tror jeg ikke nødvendigvis det er større risiko for 'vakre' barn.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Vel, da er vi ganske uenige. Jeg syns den forsvunnede piken ser helt normal ut, ikke noe ekstraordinært verken den ene eller andre veien.
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Generelt sett virker store øyne tiltrekkende på små barn. Det kan jeg jo bare vise til med Iben, som har de gluggene, har fått tonnevis med positive kommentarer om hvor fine øynene hennes er. Emma, som har mindre øyne, har aldri fått de samme kommentarene. Slike standardtrekk, pluss at hun som anonyma sier, er hvit, kan nok være forlokkende på mange.
![]() |
#17 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Enig! For de sjukingene som driver med sånt er det nok følelsen av kontroll de går på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Jeg er visst ikke mange. *konkluderer* |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Et barn som virkelig skiller seg ut med både skjønnhet og utstråling er nok kanskje også mer utsatt for noe sånt, men beauty is in the eye of the beholder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Shake it out!
|
Og kanskje folk begynner å skule stygt på meg, som har to adopterte barn. Begge vakre, men minstemann er den typen unge som halve butikken kommenterer når jeg er ute og handler. Gyllen hud, digre mørke øyne, laaange øyenvipper og myke krøller... Kanskje folk begynner å tro at jeg har fått ham gjennom en skummel adopsjonsring
![]() |
|
|