Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-14, 16:45   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?

Jeg er fersk i dukgamet, og trenger veiledning.

Jeg har et spisebord i stuen som skal dekkes på for kakespising. Formiddagsbesøk. Ca 15 personer. Da må jeg ha på duk fordi det blir klaffer i bordet som ikke ser kult ut. Hva legger man på?

Jeg har vært i de kjedelige, vanlige butikkene (Princess, Home & Cottage etc). Jeg synes alt er dølt jeg har vært hos Lene Bjerre. For shabby chic. Georg Jensen Damask hadde en ålreit, men ikke på lager.

Såh. Hvilke oppdagelser har dere gjort? Hvor kjøper man ålreite duker nutildags? Jeg liker ikke fargerike , mønsterete ting (type Marimekko), det bør heller være stramt eller klassisk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 16:51   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?

Ingen over, ingen ved siden: www.damask.dk.

Norway Design har flere og bestiller det de ikke har inne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 16:59   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likte du ikke gulldamasken til Georg jensen heller? Er det mulig?!?

Gammel 10-01-14, 17:11   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ingen over, ingen ved siden: www.damask.dk.

Jeg har vært der og sett, og det er ikke så halvgæli. Jeg synes HC Andersen-varianten kunne gått, hvis det var barnebursdag. Og nesten Arne Jacobsen-varianten, den hvite.

Esme - hvilken er det da?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 17:15   #5
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg fortapte meg heilt i dukar nå... veldig fine! Eg har ein del dukar som ivrig er overgitt frå mi mor og mi svigermor. Det er faktisk veldig kjekt å dekke opp bordet med flott duk og fint servise.

:knirk:

Gammel 10-01-14, 17:16   #6
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne her var jo ve-eldig nøytral og enkel:
http://www.damask.dk/snefnug-populae...-georg-jensen/

Eg limar dei med mønster og fargar også eg da.

Gammel 10-01-14, 17:17   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høh! Jeg finner den ikke! Jeg skal lete litt mer etter middag.

Gammel 10-01-14, 17:20   #8
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg har kjøpt meg damaskduk fra Stelton. Kjempefin, og grei pris, ca 500 kr. Finnes i hvit, grå og beige. Og rød.

Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 17:29   #9
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Ååååh, den var fin Konsulenten! Mønster som passar hos meg.

Gammel 10-01-14, 17:34   #10
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke noe dukmenneske, men noen ganger trengs det, og da vil jeg ha det enkelt. Kjøpte nettopp en enkel, fin grå duk hos Åhlens til bruk på utslått spisebord, og er fornøyd med den. http://www.ahlens.no/kjokken/kjokken...b4b3fb0d5.html

Gammel 10-01-14, 17:36   #11
konsulenten
Passiv

Standard

De har den på tilbud her nå. Nedsatt fra 549 til 466.

Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 22:30   #12
Gammel bruker
Passiv

Standard

Det er jo ikke denne stilen du etterspør, men kan jeg likevel få vise frem denne? Hentet fra bloggen "marsipan og smilefjes".

http://4.bp.blogspot.com/-aJkEmYGNP6...0/IMG_5525.jpg

Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 00:39   #13
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg er ikke noe dukmenneske, men noen ganger trengs det, og da vil jeg ha det enkelt. Kjøpte nettopp en enkel, fin grå duk hos Åhlens til bruk på utslått spisebord, og er fornøyd med den. http://www.ahlens.no/kjokken/kjokken...b4b3fb0d5.html

Denne har jeg i beige/natur, og den er veldig fin. Litt styr å stryke, bare.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 08:32   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville tatt en titt på Husfliden, der har de noen veldig veldig fine.

Bra du dro fram linken, Teo, jeg har fått lengre spisebord og mange av dukene mine er akkurat for korte.

Gammel 17-01-14, 08:50   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Damask er fint og elegant, men det er litt jobb med de syns jeg. Kid har av og til kolleksjoner av lettstelt damasklookalike som har litt væskeavstøtende stoff og ikke trenger å vaskes, strykes, presses og dampes etter hver bidige bruk.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 09:00   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Damask er fint og elegant, men det er litt jobb med de syns jeg. Kid har av og til kolleksjoner av lettstelt damasklookalike som har litt væskeavstøtende stoff og ikke trenger å vaskes, strykes, presses og dampes etter hver bidige bruk.

Georg Jensen-dukene er det omtrent ikke noe jobb med, (med mindre man er av den oppfatning at duker ikke skal trenge stryking i det hele tatt). Jeg glatter fort og greit over mine, og når jeg legger dem på bordet, kan jeg ganske enkelt glatte ut de siste rynkene med hånden. Min mor var superimponert over hvor lett det var å få en tre meter lang, helhvit duk aldeles rynkefri og helt glatt (og ønsker seg maken selv).

Damaskduker av dårligere kvalitet er det veldig mye mer jobb med, for ikke snakke om de gamle som jeg har etter min farmor.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 09:01   #17
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Teflonduk er veldig greit ja. Tror de har sånne på sparkjøp også.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 09:04   #18
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en stabel hvite, arvede damaskduker med blomster og border og snirkler i varierende grad av slitthet som jeg bruker. Så Fretex eller loppis er mitt tips.

(Jeg har arvet middagsservice med blomster og gull og greier, så sånn sett matcher det duken på en semi-retro-kul måte.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 09:05   #19
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Georg Jensen-dukene er det omtrent ikke noe jobb med, (med mindre man er av den oppfatning at duker ikke skal trenge stryking i det hele tatt). Jeg glatter fort og greit over mine, og når jeg legger dem på bordet, kan jeg ganske enkelt glatte ut de siste rynkene med hånden. Min mor var superimponert over hvor lett det var å få en tre meter lang, helhvit duk aldeles rynkefri og helt glatt (og ønsker seg maken selv).

Damaskduker av dårligere kvalitet er det veldig mye mer jobb med, for ikke snakke om de gamle som jeg har etter min farmor.

Jupp, jo mer slitt de er, desto mere jobb.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 09:05   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stryking er vel kanskje det jeg liker aller minst i hele verden og jeg syns min ene GJ-duk krever nok til at jeg bare bruker den 17. mai og julaften. Det hender jeg leverer den i vaskeri da, og får den stivet og deilig tilbake.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.