|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er definisjonen på innkalling?Jeg føler dette innebærer obligatorisk fremmøte og ikke kun en invitasjon.
![]() |
#2 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?For meg er innkalling nesten det samme som møteplikt. Man blir innkalt til tannlegen f.eks. Man kan selvsagt da kansellere, men du møter hvis ikke du avlyser/endrer timen. Skal jeg oppfatte noen som frivillig bør det kalles invitasjon.
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?Inkalling er når det forventes et oppmøte. Jeg får innkalling til ledermøte, der alle skal stille hvis man ikke har en god grunn for å la være. Jeg blir invitert til et møte der jeg selv kan være med å velge tid og sted eller der min deltagelse er ønsket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?Teofelia sier mye klokt. Det syns jeg mest fordi jeg er enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?Jepp, det Teofelia sier. Jeg kan som teamleder kalle inn de andre i teamet til et møte. Om jeg ønsker et møte med noen over meg i systemet, blir det feil å kalle det innkalling. Jeg oppfatter innkalling som at man er ganske forpliktet til å komme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?Jeg kunne fint innkalt min ledelse til et møte.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?Jeg kaller inn til utviklingsssmtaler. Som i at det ikke er frivillig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?Men hva med at FAU innkaller til en temakveld med foredrag?
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?Som i det er de som bruker feil taktikk/feil ord og ikke du som skal føle deg mer forpliktet fordi de har kalt det innkalling. Man kaller inn til viktige møter og inviterer til temakvelder. I hvertfall sist jeg sjekket.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?
Det er jeg enig i. Jeg synes det er som å rope ulv, ulv...
![]() |
#12 |
Boler'o?
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?Jeg er vant til å snakke om møteinnkallelser på jobb, det er det det heter i kalenderen. Men det er forsåvidt det samme som en invitasjon. Fordi jeg er så vant til ordet innkalling i jobbsammenheng, og det ikke er obligatorisk oppmøte på møter på jobben, kunne jeg muligens sendt ut en innkallelse, manuelt, altså utenom kalenderen min, selvom jeg mente invitasjon.
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?Jeg syns det er det samme om det kalles innkalling eller invitasjon til møter. Om man kan stille, så stiller man. Om man ikke kan, så lar man det være.
![]() |
#14 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva er definisjonen på innkalling?Vi bruker kalenderfunksjon i Outlook, der heter det møteinnkalling enten man vil eller ei.
![]() |
|
|