|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Noen som bruker kontaktlinser?Jeg har brukt linser i mange år men egentlig har jeg ikke brukt mer enn to-tre ulike typer. De første jeg fikk var dagslinser, men på grunn av skjeve hornhinner og litt ukurant brytningsakse havnet jeg til slutt på månedslinser av merket Proclear fra Coopervison. Tror dagslinsene var Dailies fra Cibavison, og tilsvarende fra Johnson & Johnson et par ganger uten at jeg merket noe særlig fra eller til. Jeg har også prøvd en type månedslinse man kan bruke døgnet rundt i 30 dager som var grei nok i og for seg, men det ble med det ene prøveparet. Jeg ser bare ikke for meg at jeg kommer til å gå med linser døgnet rundt; det er deilig å få dem av seg også. Sist redigert av arrow : 30-01-14 kl 16:16. Årsak: tok feil av merket |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Jeg har brukt acuvue i mange år. Er fornøyd med moist. Dagslinser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Jeg har brukt Acuvue dagslinser i mange år. Veldig fornøyd. Jeg liker "de gamle" bedre enn Moist, faktisk. Før tror jeg det var Focus Dailies jeg brukte, og de var ikke gode. De var mye tykkere og stivere.
![]() |
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Jeg er mest rystet over hvor dyrt det har blitt! Nå har jeg brukt noen helt greie i små, mørkeblå, runde pakker i flere år, til noe over 300 per måned. (Må evt. sjekke merket hjemme; det står ikke på enkeltpakkene.) Disse går selvsagt ut fra sortimentet til Brilleland, så nå skal jeg over på Acuvue Moist til 500 kr måneden. Det blir 6000 kroner i året!
![]() |
![]() |
#5 |
Tatt på
|
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Jeg har brukt Frequency Xcel Toric fra CooperVision på øyet som har skjev hornhinne og er veldig fornøyd. På det øyet jeg bare er nærsynt på har jeg brukt Proclear XC fra CooperVision, men er ikke fornøyd med de. De har gått veldig lett i stykker, av og til med en gang jeg har åpnet ny. Nå prøver jeg noen nye, men jeg husker ikke hva det er. Må se på pakken når jeg kommer hjem.
![]() |
#6 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Jeg trodde ikke jeg kunne bruke døgnlinser, men det kan jeg visst. Helt utrolig å bare ha linsene på i en måned uten å tenke på dem. Air Optix heter de jeg bruker. Dersom en ønsker å ta dem ut en natt, er det jo ikke noe problem heller, bare ta dem i linsevæske og så på igjen neste morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Jeg brukte et linsemerke i mange år, men jeg kommer ikke på hva de het, kan det ha vært Cibavision? Nei,det tror jeg ikke, men det kan hende jeg kommer på det etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?
Beklager, jeg skrev Opticlear i første innlegg, men det er Proclear det står på pakken min. Jeg har også opplevd at en bit har gått av randen på linsen lenge før de var 30 dager gamle. Utrolig irriterende!! Jeg har alltid gnidd linsene og skylt dem før de går i linseetuiet, og lurt på om det er da jeg ødelegger dem. Jeg har kjøpt et lite batteridrevet apparat som vibrerer etuiet ganske intenst, og det skal være en god erstatning for å gni dem. Jeg har brukt Opti-Free "rub free solution", men etter det jeg leser på netter er visst ikke "rub-free" noe å stole på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Jeg har gått over til noen silikon-greier, månedslinser, fra Bausch og Lomb eller hva det heter. Er godkjentfor døgn-bruk, men det er ikke anbefalt. Synes de fungerer bedre enn de jeg hadde fra før som vel er samme som Acuvue Moist (bare med Specsavers logo).
![]() |
#10 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Jeg bestiller linser på nett, mye billigere. Sist betalte jeg 400 for 6 mnd bruk (jeg bruker mndslinser, husker ikke hva de heter siden jeg nettopp har byttet merke).
![]() |
#11 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor kjøper du?
![]() |
#12 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Jeg har brukt Focus Dailies i ca 20 år nå. Prøvde meg på sånne linser som skulle sitte på en måned av gangen men ble plaga med øyekatarr. Jeg kjøper på LensWay eller YourLenses, begge steder har salg innimellom.
![]() |
#13 |
intro
|
Brilleland-damen sa uoppfordret at jeg bare kunne glemme å finne disse billigere på nettet.
![]() |
![]() |
#14 |
Eppur si muove.
![]() |
#15 |
Eppur si muove.
Jeg finner dem til litt under 500 kroner for en 90 pk (lensstore.no). Det vil si to slike pakker for tre måneder = 4000 i året. Det er litt å spare i allefall.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Jeg bestiller linsene mine på www.123optic.com. Og selv med fortollingsgebyr og mva så blir linsene mine billigere der enn i norske butikker/nettbutikker.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Bruker acuvue et eller annet. Veldig fornøyd. Kjøper kun på nett.
![]() |
#18 |
Ferdig!
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Det lønner seg å sjekke litt rundt på nettet. Det er ofte litt forskjellig tilbud rundt om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
Samtidig er det smart å gå til optikeren og få en sjekk en gang i blant ...
![]() |
#20 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Noen som bruker kontaktlinser?Jeg har brukt PureVision døgnlinser fra Bausch&Lomb i snart 13 år, altså døgnet rundt. Kjøper på Lensstore.no nå, har også brukt lensway. Jeg er "bare" veldig nærsynt, er superfornøyd med linsene!
![]() |
|
|