|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rockesøster
|
![]() Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseDette er kanskje egentlig en liten spinoff fra tråden om lærernes arbeidstid, der det bl. a hevdes at man gjør oppgaver som ikke ligger til stillingsinstruks og utdannelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelseNei, egentlig ikke. Bortsett fra at jeg rydder ut av oppvaskmaskinen et par uker i året iht rullerende skiftplan.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelseJeg har i alle fall ingen teknisk kompetanse, men alt boreutstyr jeg skal sende krav på er teknisk utstyr......
![]() |
#5 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelseJeg gjør selvsagt mange oppgaver som ikke hører innunder stillingsbeskrivelsen min. (Uprolematisk så lenge jeg også har tid til det jeg har i stillingsbeskrivelsen - men det er ikke alltid sånn).
![]() |
#6 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelseJepp. Men ikke på fritida mi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelseSelvfølgelig. Jeg vasker spy, vasker vegger, mopper gulv, gir medisiner, setter sprøyter, leker psykolog og familieterapeut, bærer møbler, fikser pulter og alt annet som følger med å jobbe med unger. Det er uproblematisk med nåværende arbeidstidsavtale, men litt komisk når renholdspersonalet ikke har lov til å håndtere oppvask og blodsøl, og jeg må gjøre det.
![]() |
#8 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelseJa, jeg er litt vaktmester, litt rengjøringspersonell og litt husmor. For ikke å glemme kjøkkenassistent. Innimellom litt fysioterapeut og. Er egentlig sykepleier.
![]() |
#9 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelse
Bortsett fra sprøyter, så gjør jeg det samme!
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er i hht utdannelse/stillingsbeskrivelseMassevis. For tiden er ca 80 % av det jeg gjør utenfor "stillingsbeskrivelsen". Deler av det er greit nok, noe av det er litt kjedelig og noe av det gjør at jeg ser meg om etter en annen jobb.
![]() |
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseDet har vel i grunnen alltid vært en del av jobben min å sette meg inn i og fikse ting jeg ikke kan i utgangspunktet. Så ja, jeg gjør ting jeg ikke er utdannet til hver eneste dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse
Himmel, det glemte jeg i min oppsummering i HI. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseJeg har vel ikke en veldig spesifikk stillingsbeskrivelse, men jeg gjør mye rart som ikke er direkte relatert ja. Bestiller flybilletter, rydder i skap, bretter kluter, driver ammeveiledning, skifter bleier, vasker leker, tar bilder, driver voksenopplæring på data... i det hele tatt. Det som oppleves som et problem er der det systematisk er arbeidsoppgaver som burde blitt ivaretatt av andre og som man på regelmessig basis bruker veldig mye tid på. Som når man ikke har sykepleier eller sekretær og må ivareta hele kjeden, da tar alt veldig mye mer tid enn det burde.
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse
Omvent i mitt tilfelle: jeg fikser min egen datamaskin og hjelper kollegaer med deres, siden jeg er mye lettere tilgjengelig enn IT-folkene våre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseOg jeg synes vel egentlig at det å sette seg inn i programvare som man trenger i jobben er en ganske viktig del av jobben, selv om det ikke står i stillingsbeskrivelsen og selv om man ikke er IT-utdannet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
maler
|
Helt klart. Å sitte på telefonen med it-folka fordi ting ikke virker er også endel av jobben, men ikke mindre irriterende og tidkrevende.
![]() |
#18 |
Rockesøster
|
Absolutt, men det er en vesentlig forskjell mellom det å skjønne hvordan ting fungerer og det å få ting til å fungere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
superbruker
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseJeg jobber i hjemmesykepleien. Med andre ord vi kan og gjør alt ute hos brukere. Vi er skifter lyspærer, vasker opp, skifter på senger, hjelper folk med TV-en, pc-er, telefoner, er psykolog osv. Nevn den ting vi ikke gjør ute hos brukere, i tilegg til alt vi skal gjøre da. På kontoret kan og gjør jeg mye som langt utenfor min stillingsbeskrivelse. Jeg er som poteten kan mye om mye og brukes til alt.
![]() |
#20 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelseDere som sier dere jobber utenfor stillingsbeksrivelse og utdannelse, - det hadde vært fint å høre hva dere tenker om det, er det greit og en del av jobben eller føles det ugreit på et eller annet vis? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|